01 jun 2026, 19:46
Hejsa.
Jeg har i dag et LG 55B9 OLED Tv fra 2019, som jeg faktisk er rigtig glad for.
Dog oplever jeg at det er meget langsomt, og især PLEX er nærmest ubrugeligt langsomt.
Det afspiller dog fint indhold, men dog ikke Dolby Vision i PLEX.
Har også en Nvidia Shield, og synes ikke jeg kommer helt i mål med den uden der er sporadiske hak i lyden, og jeg synes også billedet kører lidt mere flydende ved afspilning direkte i PLEX app'en på tv'et, samt med perfekt sync. Dette endda selvom jeg har sat Nvidia Shield til 23,xx hz osv, så det matcher filmens framrate.
Jeg har overvejet LG OLED C9 i 55", og er dog lidt i tvivl, da flere af mine film er med DTS lydspor.
- Vil Plex håndtere dette, selvom det nye C9 ikke understøtter DTS passtrough?
- Vil Plex på tv'et kunne håndtere Dolby Vision?
Jeg har en Sonos ARC Ultra sat til HDMI ARC, så lyden skal igennem tv'et.
Optimalt set ville jo være at købe et C4, men desværre ser de ud til at være udgået fuldstændigt.
Jeg har i dag et LG 55B9 OLED Tv fra 2019, som jeg faktisk er rigtig glad for.
Dog oplever jeg at det er meget langsomt, og især PLEX er nærmest ubrugeligt langsomt.
Det afspiller dog fint indhold, men dog ikke Dolby Vision i PLEX.
Har også en Nvidia Shield, og synes ikke jeg kommer helt i mål med den uden der er sporadiske hak i lyden, og jeg synes også billedet kører lidt mere flydende ved afspilning direkte i PLEX app'en på tv'et, samt med perfekt sync. Dette endda selvom jeg har sat Nvidia Shield til 23,xx hz osv, så det matcher filmens framrate.
Jeg har overvejet LG OLED C9 i 55", og er dog lidt i tvivl, da flere af mine film er med DTS lydspor.
- Vil Plex håndtere dette, selvom det nye C9 ikke understøtter DTS passtrough?
- Vil Plex på tv'et kunne håndtere Dolby Vision?
Jeg har en Sonos ARC Ultra sat til HDMI ARC, så lyden skal igennem tv'et.
Optimalt set ville jo være at købe et C4, men desværre ser de ud til at være udgået fuldstændigt.