Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 02 apr 2026, 07:36Her er min artikel inkl. liste over de funktioner (der er nok flere end jeg nævner), som er bundet op på Apples 'native' tvOS videoafspiller.

Netflix nedgraderer sin Apple TV app: Hvad du mister
Andre medier har også samlet historien om Netflix op nu.

"The question is, why would Netflix do this? Sources within the company said it could be a matter of consistency: Netflix redesigned its homepage last year, and notably the tvOS player was one of the last major platform-specific video players it was still supporting."
Vulture: Are Netflix and Apple TV Fighting?

"My guess is that it has something to do with advertising, and Netflix thinks it can use its own video player for better or more “immersive” advertising opportunities."
9to5Mac: Netflix ruined its Apple TV app by switching to a custom video player
Det er selvfølgelig interessant som avis og læser at spekulere i en sludder for en sladder om Apple og Netflix er i kamp. Men jeg synes ikke det forklarer noget og flytter fokus væk fra det som er problemet.
Som Apple TV bruger og Netflix bruger er det da mere interessant at få svar på hvorfor Netflix vælger at tilbyde færre funktioner end man er vant til. Er det ikke det der er det egentlige problem og ikke om hvorfor Netflix bruger Apples afspiller eller ikke gør. Netflix kunne vel i princippet tilbyde fuldstændig de samme funktioner som Apples afspiller med egen afspiller. Ville det ikke give mere mening for spekulationerne at gå af den vej og søge svar.
Netflix har selv valgt at forringe brugeroplevelse med færre funktioner til samme pris og endda til en højere pris da de lige har hævet priserne. Jeg tror man skal holde fokus her.

Problemet er at Netflix har nedgraderet sin app på Apple TV boksen så der ingen forskel er på om man har en Apple TV boks med alle dens potentielle funktioner og brugeroplevelse eller man har en firestick som nok er noget af det billigste man kan få.

Jeg bruger slet ikke Netflix så jeg kan være lige glad :)
Rasmus Larsen skrev: 21 apr 2026, 08:47 Apple får ny topchef: Hvem er John Ternus?

Han har i perioden haft det overordnede ansvar for hardwaren i Apple TV, men har ikke markeret sig udadtil hvad angår Apple TV. Vi må se, hvad han synes om "hobbyprojektet", når han tager føringen.
Apples nye CEO, John Ternus, siger "we are about to change the world once again". Det må betyde, at Apple TV 4K får M6 :D

Men nej, med en mere seriøs mine, så er jeg spændt på at se, hvad – eller om – overgang ændrer noget på Apples store kategorier, altså iOS, iPadOS, macOS, tvOS, watchOS og visionOS. Består de alle? Rulles tvOS ind i homeOS eller noget? Det lyder som om, at Ternus var en af hjernerne bag lanceringen af iPadOS særskilt fra iOS.

Fra Bloomberg: https://www.bloomberg.com/news/articles ... -long-time
In his own comments to employees, Ternus said that he’s “especially excited to be stepping into this role at this moment, because I am telling you we are about to change the world once again.”

He said Apple has an “incredible road map ahead, and I’m not exaggerating when I say this is the most exciting time to be building products and services at Apple in my entire career.” […]

“AI is going to create almost unlimited potential,” he said. “We’re going to be able to keep unlocking possibilities that are going to create entirely new opportunities for our products and services, and I’m so excited about what that’s going to mean for our users.”
Det forlyder fra Hollywood-kilder, at Ternus har øjne på Apple TV (streamingtjenesten). Deadline: https://deadline.com/2026/04/apple-ceo- ... 236867414/

"People inside Apple’s Cupertino HQ and in L.A. also call Ternus a fan of the streaming service and watches its programming. “If anything, John wants to make it more competitive,” says one Apple insider. Will that mean continuing to bankroll expensive original series like Severance, Masters of the Air and The Morning Show? Apple’s commitment to film is unclear despite blockbuster F1 last year.

Ternus attended Apple TV’s F1 premiere and is a known racing fan. Apple TV last fall inked a five-year rights deal for Formula 1 in the U.S. Ternus also is said to have a strong relationship with Apple Services SVP Eddy Cue, who oversees Apple TV. "
Control Ultimate Edition er landet på iPhone, iPad og Mac. Minimumskravet er A17 Pro chip, som jo rygtes på vej i næste Apple TV 4K. Apple omtalte i sin tid A17 Pro, som den chip, der åbner for AAA-konsolspil: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1695211626

Men altså, der går jo nok ikke mange år før minimumskravet for nye spil bliver A18, A19 osv. På Mac kræver spillet M1 eller nyere.

Vedhæftede filer
1286x804bb-3.jpeg
1286x804bb-3.jpeg (220.84 KiB) Vist 544 gange
1286x804bb-2.jpeg
1286x804bb-2.jpeg (105.45 KiB) Vist 544 gange
1286x804bb.jpeg
1286x804bb.jpeg (140.99 KiB) Vist 544 gange
Med rygter om iPhone Ultra (den sammenfoldelige), Mac Ultra (med OLED) og AirPods Ultra (med infrarød sensor) kunne en high-end boks jo passende lanceres som Apple TV Ultra. Den kan erstatte 128GB boksen og få en højere pris.

M.G. Siegler – hvis I husker ham – skrev faktisk en artikel om 'Apple TV Ultra' i 2022 med udgangspunkt i en af mine artikler: https://500ish.com/new-apple-tv-is-fast ... a34776711e
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139