Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 02 apr 2026, 07:36Her er min artikel inkl. liste over de funktioner (der er nok flere end jeg nævner), som er bundet op på Apples 'native' tvOS videoafspiller.

Netflix nedgraderer sin Apple TV app: Hvad du mister
Andre medier har også samlet historien om Netflix op nu.

"The question is, why would Netflix do this? Sources within the company said it could be a matter of consistency: Netflix redesigned its homepage last year, and notably the tvOS player was one of the last major platform-specific video players it was still supporting."
Vulture: Are Netflix and Apple TV Fighting?

"My guess is that it has something to do with advertising, and Netflix thinks it can use its own video player for better or more “immersive” advertising opportunities."
9to5Mac: Netflix ruined its Apple TV app by switching to a custom video player
Det er selvfølgelig interessant som avis og læser at spekulere i en sludder for en sladder om Apple og Netflix er i kamp. Men jeg synes ikke det forklarer noget og flytter fokus væk fra det som er problemet.
Som Apple TV bruger og Netflix bruger er det da mere interessant at få svar på hvorfor Netflix vælger at tilbyde færre funktioner end man er vant til. Er det ikke det der er det egentlige problem og ikke om hvorfor Netflix bruger Apples afspiller eller ikke gør. Netflix kunne vel i princippet tilbyde fuldstændig de samme funktioner som Apples afspiller med egen afspiller. Ville det ikke give mere mening for spekulationerne at gå af den vej og søge svar.
Netflix har selv valgt at forringe brugeroplevelse med færre funktioner til samme pris og endda til en højere pris da de lige har hævet priserne. Jeg tror man skal holde fokus her.

Problemet er at Netflix har nedgraderet sin app på Apple TV boksen så der ingen forskel er på om man har en Apple TV boks med alle dens potentielle funktioner og brugeroplevelse eller man har en firestick som nok er noget af det billigste man kan få.

Jeg bruger slet ikke Netflix så jeg kan være lige glad :)
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138