Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har sådan en ATV HD aktiv, så jeg håber ikke at tvOS 27 siger farvel til den. Men tror så længe Apple synes den køre fint på softwaren eller at den gamle hardware ikke skaber for store udfordringer for ny software, så fortsætter de.
Men det kan være muligt at tvOS 27 siger farvel til HD. Det er allerede ok overraskende at den har været med så længe i forhold til andre Apple platforme, men kravene og brugerscenarier til TV streaming er jo heller ikke samme niveau som andre platforme.
"Obsolete" altså hardware service stop, plejer jo at komme lang tid efter software stop, så det er første gang vi oplever dette.
Rasmus Larsen skrev: 30 mar 2026, 13:29
Naiera skrev: 20 mar 2026, 11:13
Rasmus Larsen skrev: 20 mar 2026, 09:45 Naiera: Er det denne her? Jeg tror stadig der kører noget A/B test på den. Jeg ser den ikke endnu.

Ja, det er den klamme stodder. Jeg brugte US Netflix i aftes, fordi DK Netflix i forgårs kørte virkelig dårligt for mig. I aftes gad jeg ikke fedte rundt med dét, hvis det stadig skulle være et problem, så jeg så afsnittet af Virgin River på den amerikanske igen.
Nu har jeg også fået den nye videafspiller i Netflix appen...

Hvad ser I andre? Det ser ud til, at den udrulles bredt nu.
Her er min artikel inkl. liste over de funktioner (der er nok flere end jeg nævner), som er bundet op på Apples 'native' tvOS videoafspiller.

Netflix nedgraderer sin Apple TV app: Hvad du mister
Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
Takker..
kabri skrev: 29 jan 2026, 09:50
Lerchenfeldt skrev: 05 jan 2026, 09:40
G80 skrev: 27 okt 2025, 07:16 Hva synes man generelt om Caleb Denison?

Jeg følger Denison på Youtube og synes han er meget oplysende og ikke fikseret på et bestemt mærke.
Mixed, vær varsom for caleb poster ligesom hdtv test også sponsorerede videoer, fx er denne video en reklamesøjle for hisense.

En anden er sponsoreret af tcl, der er også sponsorvideoer fra govee etc.

Nu er der spekulationer om at der er risiko for Apple løber tør for binned A18pro chips til Macbook Neo pga godt salg, ved så ikke hvor de har det godt salg data fra. Men Apple kan ikke bare skrue op for produktionen af disse chips da det er et "fejl behæftet rest produkt" (binned) fra produktionen af de oprindelige A18Pro chips som kun sidder i forrige iPhone Pro.
Så det ser ud som at binned A18Pro er udelukket at komme i ATV boks.

Min egen spekulation omkring hvorfor vi ikke ser en opdatering af Apple TV er at jeg tror Apple helst gerne vil have en af de binned chips i for at holde omkostningerne nede og den rette binned A serie chip vil være den chip der selvfølgelig er overskud af. Og den eneste måde der kan blive overskud er at de andre produkter som bruger samme chip skal sælge mindre end forventet. Da Apple TV boksen tror jeg er ret langt nede på Apples prioriterings liste.
Det kunne feks være iPhone 16e med binned A18 eller iPhone 17e med binned A19. Men de sælger vist også ret godt. Så det ser lidt sort ud.

Jeg ser det usandsynligt at årsagen skulle være at Apple venter på teknologi og software for at opdatere ATV som rygterne siger. Og binned A17Pro er ved at blive en gammel chip som sidder i iPad Mini. Jeg tror næppe på at hvis iPad Mini har solgt mindre end forventet og der skulle være et overskud af disse chips at de bare sidder og venter på et lager på ny teknologi og ny software (siri) til ATV boksen og ikke lave penge.
Apple ville have sendt det ud så hurtigt som muligt og lovet at det bliver en fantastisk boks med en kommende software opdatering.
binned A19Pro har været i iPhone Air, mon der kan være et potentiale der hvis iPhone Air ikke har solgt?

Nu er det også lidt af en bommer at komme med sådan en spekulation når alle andre rygter peger på at ATV er lige rundt om hjørnet. Men den har vi hørt før.
Men sjovt er det at spekulere lidt.
Senest rettet af G80 10 apr 2026, 08:21, rettet i alt 1 gang.
Men det er også det jeg skriver at jeg tænker det er usandsynligt at Apple skulle have boksen klar og venter på ny software (siri). De kan jo bare lancere som de plejer og sige at den bliver helt fantastisk med personlig siri i kommende opdatering.
Jeg tænker det er ret dyrt at have et produkt klar som bare venter og ikke laver penge :) Men den tanke kan de fleste rygter åbenbart godt lide.
måske, men det er jo også det alle spekulationer og rygter peger på den nye "AI siri".
Men jeg tror ikke.
Min konklusion på alt det skriv er at jeg tror ikke Apple nogensinde har været i gang med en ny boks og tror at så snart Apple kan se restchips som ikke kan bruges til noget at så kan den komme i en ATV boks når som helst og den chance har en ny boks bare ikke fået indtil videre.
Det er en spekulation som er knap så dramatisk og er uinteressant :)
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137