Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg havde faktisk regnet med flere. Jeg tror det var DR, der ved lanceringen af tvOS fortalte mig, at de forventede op mod en halv million husstande med Apple TV. Det er så tilsyneladende ikke sket.

Jeg tror, at hvis man piller de gamle Chromecast ud af Google-puljen, så vil Apple TV og Google TV ligge mere lige.

Ideelt set burde 'Apps i fladskærme' også have været brudt ud på hvert fald LG webOS og Samsung Tizen, men i praksis er der nok ikke mange, der ved, at de bruger webOS eller Tizen. Jeg møder i det virkelige liv en del Samsung-ejere, som tror, at deres TV-skærm kører Android (for det gør deres Samsung smartphone jo).

Det kunne være interessant at få at vide, hvad streamingtjenester som DRTV, TV 2 Play og Viaplay ser i deres tal.
Rasmus Larsen skrev: 20 mar 2026, 09:45 Naiera: Er det denne her? Jeg tror stadig der kører noget A/B test på den. Jeg ser den ikke endnu.

Ja, det er den klamme stodder. Jeg brugte US Netflix i aftes, fordi DK Netflix i forgårs kørte virkelig dårligt for mig. I aftes gad jeg ikke fedte rundt med dét, hvis det stadig skulle være et problem, så jeg så afsnittet af Virgin River på den amerikanske igen.
Ny melding fra rygtesmeden Mark Gurman:

"Apple has had fresh versions of at least the Apple TV and HomePod mini ready since last year, but it’s held off on releasing them because the company is waiting for the new Siri and other artificial intelligence upgrades. Those features are still nowhere near ready, so if the new hardware is indeed coming soon, it probably means Apple just got tired of waiting. (Though the AI features are essential to a separate long-awaited home hub, they’re just a nice add-on for the HomePods and Apple TV.)"

Så er Bloomberg dækket fuldt ind. Enten kommer ny Apple TV boks snart – eller også går der lang tid. Så ved vi det ::l
Hvis de ikke kommer med den meget snart så de vel nødsaget til at smide en anden Chip i den, mener der går vel ikke længe før en 17Pro er "langsom"..
Apple har bekræfter, at WWDC 26 afholdes 8-12. juni 2026. Præsentationen sker den 8. juni, hvor der plejer at komme nyt om tvOS (og de andre styresystemet). Det bliver så tvOS 27.

"WWDC26 will spotlight incredible updates for Apple platforms, including AI advancements and exciting new software and developer tools. As part of the company’s ongoing commitment to supporting developers, WWDC will also provide unique access to Apple engineers and designers, and insight into new tools, frameworks, and features."
https://www.apple.com/newsroom/2026/03/ ... of-june-8/

Der plejer at være et hint om fokus for det kommende år i grafikken, men jeg ved ikke, hvad man skal lægge i den i år. Fortsættelse af Liquid Glass? "Spatial Computing"?
Vedhæftede filer
Apple-WWDC26-event-branding_big.jpg.large_2x.jpg
Apple-WWDC26-event-branding_big.jpg.large_2x.jpg (88.04 KiB) Vist 145 gange
wwdc26-sf-motion-still-last-large-p1_2x.jpg
wwdc26-sf-motion-still-last-large-p1_2x.jpg (312.46 KiB) Vist 145 gange
Et lille tip til at teste dit surroundsound:
Hvis du har Apple Music på dit Apple TV, har Dolby Labs udgivet et testnummer, som kan bruges til opsætninger. Det skulle virke helt op til Atmos 7.2.4. men jeg kan ikke bekræfte dette, da mit system er mindre. Søg blot på “Tuning DCX Vol. 3”.
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135