Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der kan da måske godt være plads til en lille ATV boks i dag ved 16 tiden.
Hvad mangle der?
Macbook Neo
Budget iPad
Mac Studio
Mac Mini
iMac
ATV
Homepods
Måske Nye ting vi ikke ved noget om

Men jeg håber selv at ATV ikke bare bliver presset ind. Jeg håber at der kommer et specielt event omkring kun Home baseret ting Altså ATV, nyt lyd, nye teknologier og funktioner og andre nye dimser + noget nyt omkring filmstreaming kunne også være rart.

Med de nye lanceringer virker da ikke som om at Apple er påvirket af ram krisen. Tværtimod fastholder de samme pris og hæver standard lagerplads. Og hørt en fugl synge om at spec opgraderinger også bliver billigere end det plejer. Men det kan man se kl. 15.15 på hjemmeside når de nye ting bliver tilgængelige til forudbestilling om det nu er rigtigt.
Apple kommer ikke med en ny Apple TV i dag, og nu må du snart stoppe med at sprede falske rygter, tak!
Der kommer først en ny Apple TV, når den er klar til at understøtte DV2 og måske venter de endda til de også er klar til at understøtte det på indholdssiden med deres eget indhold...
Slap af...
Er du stadig sur over at jeg skrev "så kom den" :D

og så vil jeg gerne opfordrer dig til at lære at Når man skriver sådan noget som du skriver med DV2, hvilket ikke er første gang, er det ret vigtigt at man lige giver udtryk for at du gætter. Hvilket er helt ok at du gør.
Men det er bare så man skelner mellem hvad Du tror og hvad vi faktisk ved.
Jeg ved ligeså lidt som du gør, jeg prøver bare at se rationalet bag hvornår det vil give mening at udgive en ny Apple TV og her har jeg meget svært ved at se at det skulle ske nu.
Hvad skulle den store nyhed være uden DV2???
Ved mindre det er fordi at Apple vil til at satse noget mere på gaming, hvilket der ikke ligefrem har været nogen indikationer på…
Ja 8K er næppe et trækplaster, HFR kunne måske trække lidt, men så skal de begynde at have indholdet (f.eks. sport). Dolby Vision 2 er måske også lidt tidligt, da skærmene ikke er ude endnu. Jeg synes Apple plejer at vente til der er en base først.

Der skete dog heller ikke det store fra Apple TV 4K 1st gen til 2nd Gen og 3rd Gen. Nylancering skulle mere være for at holde produktet up-to-date. A15 er jo ved at være en ældre chip fra 2021, hvilket vil give begrænsning på, hvor lang tid Apple TV 4K 3rd Gen kan software-opdateres, hvis man køber den i 2026.
Ja kun i USA og det kræver mig bekendt en firmwareopdatering, med mindre de har fremrykket det.

Der vil dog alt andet lige ikke blive solgt mange X11L'er pga. prisniveauet. Jeg husker tilbage på lanceringen af Apple TV HD, der blev lanceret, da 4K-bølgen allerede var begyndt at rulle. Så kom Apple TV 4K da der var millioner af 4K TV ude i stuerne. Ikke dermed sagt, at Apple ikke vil omfavne Dolby Vision 2, men jeg spekulerer bare i, om det er for tidligt pt.
Naiera
Det med at topshelf holder ferie har jeg oplevet et par gange typisk efter en opdatering. og måske også en enkelt gang uden opdatering. Har aldrig rigtig fundet ud af præcis hvordan man lokker den frem igen. Genstart måske hjælper, eller kommer tilbage helt af sig selv.
TV2 skriver dette…

Flere brugere oplever i øjeblikket problemer med svingende lyd, når de ser livekanaler via TV 2 Play-appen på Apple TV.

Ifølge TV 2’s kundeservice kan volumen under afspilning pludselig ændre sig. Problemet ser ud til at opstå i situationer, hvor der sker små udfald i afspilningen eller på netværket. Når det sker, kan Apple TV skifte lydformat, hvilket kan få lydniveauet til at ændre sig.

TV 2 oplyser, at deres teknikere har undersøgt sagen nærmere. Meget tyder på, at problemstillingen ligger i Apple TV’s styresystem, og at Apple arbejder på en løsning i en kommende opdatering til tvOS, der forventes at få versionsnummeret tvOS 26.4. Det er dog endnu ikke meldt ud, hvornår opdateringen bliver tilgængelig.

Indtil en permanent løsning er klar, anbefaler TV 2 følgende midlertidige indstillinger på Apple TV:

Skift lydformat til Stereo

Gå til Indstillinger → Video og lyd → Lydformat.

Vælg Skift format og sæt Nyt format til Stereo.

Hvis problemet fortsætter, kan det også hjælpe at ændre videoformatet:

Skift videoformat

Gå til Indstillinger → Video og lyd → Format (eller Opløsning) og vælg 720p SDR 50 Hz.

TV 2 oplyser samtidig, at de fortsat undersøger, om der også kan foretages justeringer i selve TV 2 Play-appen for at forhindre lydskiftene.
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 137