Nogle der ved om Rayman 30 års jubilærums udgave passer til nye tv, eller kommer det med sorte bjælker? Opløsningen ser grumset ud på trailerne. Æreligt de ikke har forbedred grafik og lign, så det see ordenligt
Ud. Elskede Rayman, men er jo blevet mere krævende teknologisk.
VILLAFOREVER skrev: ↑13 feb 2026, 17:20
Stadig ingen nytbom PSSR2?
Nej, og det er egentlig bemærkelsesværdigt – især når de godt kunne melde officiel understøttelse af DLSS, FSR og XeSS (i Death Stranding 2 PC). Det gør kun tavsheden omkring PSSR endnu mere påfaldende.
Når det er sagt, så mener rygterne trods alt stadig, at PSSR lander inden marts (altså i Q1). Et ret sandsynligt scenarie er, at Sony vælger at afsløre det i forbindelse med en større kommende titel. Resident Evil 9 virker som et ret stærkt bud, hvis de vil præsentere teknologien sammen med en tung AAA‑udgivelse. Men at den information manglende, selv ifbm RE9 nyhederne på State og play, begynder faktisk at give anledning til bekymring angående forsinkelser.
Jeg syntes egentlig at RE4 remake kørte ganske fint på PS5 mon ikke at RE9 er i nogenlunde samme RE engine og vil køre ganske fint på Pro også. RE9 er pro enhances så PSSR kører det vel som minimum
I det hele taget er det fornuftigt at vente med at lancere PS6 indtil de har rykket en del mere over på PS5, og udviklingen af konsol eksklusive spil påvirker FPS.
Det undrer mig hvis Sony i forbindelse med rammeaftalen for PS6 produktion ikke allerede havde en fast pris aftale om de første x og x millioner konsoller og komponenternes pris. Det ligner ikke Sony at være på bagkant.
Er glad for min ps5 men hvis sony kan udskyde ps6 to år uden bekymring om tab af markedsandele så er der altså for lidt konkurrence på markedet Jeg håber ikke ps6 først kommer i 2029..
Kun at det blev pushet en pro opdatering ud d 16/2. Men hvis Digital Foundry ser så markante forskelle kontra andre konsolle, tyder det på at der er sket et eller andet.
Jeg købte også på Resident Evil Requiem (RE9) i dag før jeg tog på arbejde – Jeg blev tvunget, da min back‑seat gamer derhjemme insisterede kraftigt - det er trods alt hendes yndlingsserie.
Det er dermed et af de meget få spil, jeg køber ved launch, men jeg slap da i det mindste med €44,45 for en Steam‑key via polske G2A, hvilket stadig er ca. 200 kr. billigere end Steam/Epic.
Jeg får dog først min egen tid med spillet efter midnat, når jeg er hjemme fra aftenvagten. De rigtige, længere sessions må vente til mandag og tirsdag – men vi glæder os allerede til både de korte og de lange ture ind i RE‑universet.
EDIT: Det bliver først på Mandag jeg kommer til at spille det - for det er åbenbart den helt rigtige jeg har fundet sammen med: Til RE9 vil hun sku ikke nøjes med 77" og middelmådig surround i soveværelset : https://drive.google.com/file/d/1USN3Gc ... sp=sharing
Mht PSSR 2.0 – som Digital Foundry dokumenterer, er RE9 det første spil nogensinde, der benytter Sonys nye PSSR 2.0‑opskalering ved launch: https://www.digitalfoundry.net/news/202 ... r-upscaler Den endnu kun 4 timer gamle analysevideo kan ses her:
De øvrige PS5 Pro‑forbedringer i RE9 – ud over PSSR 2.0 er som jeg forstår det fra de tekniske analyser, at PS5 Pro‑versionen får en gradueret ray‑tracing‑pakke den almindelige PS5‑version ikke har. Pro versionen får nogle grader af RT‑reflections og ray‑traced Global Illumination (resulterende i mere naturlig/fysisk korrekt belysning end uden nogle grader af RTGI og RT-reflections) som åbenlyst ikke er til stede på base PS5 - jævnfør versionssammenligningsvideoen nederst - og pro versionen får angiveligt også højere detaljeringsniveau i materialer, geometri, hår og overflader.
Som Bendix skriver er det en systemopdatering med PSSR 2.0 switch til øvrige PSSR udrustede spil der er det som kommer senere - https://blog.playstation.com/2026/02/27 ... o-ps5-pro/ jeg formoder da at alle PS5 Pro forbedringerne (ud over PSSR 2.0) også er med fra dag 1.
PSSR 2.0 udgør også så signifikant en forskel som den nu gør, fordi den interne render‑opløsning på PS5 Pro i RT‑mode ligger omkring 1080p, hvorfra det så skal opskaleres til 4K med den nye ML‑model på 5 Pro.
Opsummeret ser platform‑spektret, med andre ord sådan ud:
- Base PS5/Series X: Meget lave grader af eller slet ingen RT implementering, lavere detaljer - altså en base-version med langt mindre avanceret belysning og reflektioner.
- PS5 Pro: Kvalitativt løft via både PSSR 2.0 og RayTracing. PS5 Pro versionen har fået RT-reflections + Global Illumination), bedre detaljegrader, og PSSR 2.0 fra dag ét → Det bliver langt den bedste konsolversion.
- PC: Op til Path tracing og DLSS 4.5, incl. ML-baseret Ray Reconstruction → Spillets absolute topniveau, såfremt man har hardwaren til det.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.