Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
yakken skrev:Nej, PX80 har kun en DVB-T tuner. Du kan ikke benytte nogen af de fremtidige digitale standarder på PX80 modellen med mindre du kun benytter en stueantenne. Selv da er TV'et ikke gearet til
Når jeg får taget mig sammen til at bestille en tv/antenne montør, så bliver det digitale signal, næsten med 100% sikkerhed, taget via stueantennen. Men vil det så sige, jeg skal ud og have en boks af en art for at kunne gøre det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ponduus: Du behøver skam ikke en montør for at få digitale signaler over antennenettet :)
Du tilslutter bare en antenne, og herefter kan Tv'et søge efter digitale signaler. Jeg har f.eks. en knækket - og lappet med tape - antenne fra det forrige århundrede i et af mine rum herhjemme. Den modtager uden problemer de digitalte antennesignaler.

Du kan så få DR1, DR2, TV2 og DR Update.
Af Ponduus
Say what? Så jeg smider bare antennestikket i tv'et og lader den søge eller hvad? Det lyder næsten for nemt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Yes, hvis du modtager kanaler over en husantenne eller stueantenne, så skal du blot tilslutte antenne og søge på Tv'et.

Der er så ikke så mange kanaler, som nævnt ovenfor, men de udvides fra 2009.
Af chico
Hej Ponduus!

Jeg bruger midlertidigt en digital stueantenne fra jem og fix til kr. 129,-, mens jeg ændrer min tagantenne - stueantennen modtager fint de 4 danske programmer + flere tyske (jeg bor i det sydlige DK). PX 80 viser selv, hvis tuneren har fundet flere kanaler, hvis vejret giver ændrede forhold - så er det blot at sige ok.
Af Falcon
Jeg har som sagt også lige købt PX80'eren efter at have læst alle de positive bemærkninger om den bl.a herinde.

"1. Det forvirrer mig med alle de formaninger omkring brugen af tv'et i starten. Hvad/hvordan/hvorfor?"

Jeg blev også lidt betænkelig da jeg læste indlæg om burn in, retention og specielle DV'er der skulle køres, men så tænkte jeg at det kan da ikke passe at man ikke blot kan tilslutte TV'et og så nyde det uden at skulle være bange for overnævnte problemer. Og selvfølgelig kan man da det, jeg ser så heller ikke så meget TV hver dag (max 2 Timer) og så skifter jeg lidt mellem de fire kanaler jeg kan modtage og har skruet ned for kontrast/farver og det regner jeg så med at køre med de næste par måneder.
Af Ponduus
Nemlig Falcon. Det er det, der sådan set har holdt mig tilbage. Folk har snakket om forskellige indstillinger, rentention, burn-ins DVD'er osv. Men tror nu sådan set bare, at jeg køber det, og tager resten som det kommer. Sætter indstillinger lavt og sådan.

Og efter, at jeg fik afklaret det med digitalt TV, ser jeg ingen grund til at lade være.

Tak for de hurtige, og konkrete svar, mange tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som supplement til det jeg skrev om digitalt Tv, kan det anbefales at læse artiklen, som yakken linker til i et af de forrige indlæg. Den kan give dig bedre indsigt i digitalt Tv - også hvis du overvejer at skifte til f.eks. kabel-tv (hybridnet) eller parabol.

Mht. burn-in, så ja, det kan stadig forekomme, men hvis man tager sine forholdsregler i starten, er det ikke noget man virkelig bør frygte. Man skal derfor passe på med at blive lidt for hysterisk omkring det, selv om det stadig er et fænomen, som ikke er fuldstændig elimineret. Og som nævnt tidligere, så forsvinder det igen kort tid efter, hvis man skulle være uheldig at opleve lidt i startfasen.
Af jeriks2
Jeg har købt et parallel importeret pana 42" px80 fra komplett.dk og fandt lige ud af i aften at underteksterne på de digitale kanaler DR1, TV2, DR2 ikke kommer?? Kan jeg ikke få undertekster på det digitale, fordi det er parallelimporteret?
Af kasperdall
I anbefaler den i både; TV - Til stuen og TV - Til DVD'en/HTPC'en/spillekonsollen/

det ville være fedt hvis i havde en test af dette fjernsyn på denne side...

(måske har i, jeg har ikke kunnet finde den i hvert fald)
Af NoNameDesigndk
hvis du læser lidt i den her tråd er det vist noget med de snart skal lave en test af den ;)
Af Ponduus
kasperdall skrev:I anbefaler den i både; TV - Til stuen og TV - Til DVD'en/HTPC'en/spillekonsollen/

det ville være fedt hvis i havde en test af dette fjernsyn på denne side...

(måske har i, jeg har ikke kunnet finde den i hvert fald)
Der skulle gerne komme en snart.
Men ellers findes der andre anmeldelser af tv'et.
Fx:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 37582&PN=1
og
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/

Udemærkede anmeldelser. Sagt af en fuldstændig uvidende bruger ;)
Af chico
Hej forum!

Jeg har 2 gange oplevet en blågrøn stribe i venstre side af skærmen ca. 10 cm bred - har nogen oplevet noget tilsvarende - hvad er det?

Begge gange er det forsvundet efter at skærmen har været slukket.
Af jeriks2
Ved ikke om det er gældende for plasma tv, men jeg havde blågrøn farve i hjørnet på mit billedrørs tv og det var fordi mine højtalere stod for tæt på tv'et. Tænker det var magneten i højtaleren. Kan det være dette?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13