Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har problemer med min fjernbetjening (ATV 2.gen). Kan skrue op og ned for lyd på tv men ellers ingen respons på andre knapper. Hvis den kan skrue op og ned kan den vel ikke mangle strøm? Hvordan ser man om den lader?

Jeg kan i øvrigt ikke oprette et nyt emne her på siden, synes det har været bøvlet i længere tid, bruger "Privat browsing med Firefox" på en ældre maskine.
Der er ikke problemer med oprettelse, vælg forum, vælg emmne, klik på opret forumtråd. Bruger Chrome.
Ser ud til jeg har fejlet (med mindre de har fået ændret noget i mellemtiden :) ) , tror jeg brugte "Forum/Index" uden at trykke Emne.

Men når jeg bruger søge-ikonet i rækken "Købsanbefalinger" "Oversigter" ...... så kan jeg ikke skrive noget i det der popper-op. Har aldrig forstået det.

Fjernbetjening: Hvornår kan man se lys i den lille pære, under brug eller under opladning? Bliver den lun/varm når den lader rigtigt?
flat1000 skrev: 30 dec 2025, 19:32 Ser ud til jeg har fejlet (med mindre de har fået ændret noget i mellemtiden :) ) , tror jeg brugte "Forum/Index" uden at trykke Emne.

Men når jeg bruger søge-ikonet i rækken "Købsanbefalinger" "Oversigter" ...... så kan jeg ikke skrive noget i det der popper-op. Har aldrig forstået det.

Fjernbetjening: Hvornår kan man se lys i den lille pære, under brug eller under opladning? Bliver den lun/varm når den lader rigtigt?
Klik på forum, så index, vælg den titel der passer din tråd du vil oprette (Mediebokse) vælg så Apple Tv og klik så på opret forumtråd.
Husk jo mere du skære alt ud i pap jo nemmer er det for andre at hjælpe. Du skriver Atv Gen 2, men er det Atv 4K Gen 2 eller bare Gen 2 fra 2010 ?
Yes, det vigtigste er løst nu, YouTube blev min ven. Der er tale om ATV 4K 2. gen som i overskriften, men du har ret.

Løsning: Hold fjernbetjeningen hen ved boksen og hold <-knappen sammen med Volumen+-knappen nede og vent lidt.

Kunne dog stadigt godt tænke mig at høre svar på nedenstående:
Hvordan ser man om den lader, hvis den ikke har kontakt med boksen?
Hvornår er der lys i den lille diode ved siden af tænd/sluk-knappen?
Sluttede den til min PC i et desperat forsøg og jeg tillod vist at den lagde noget software ned, jeg ikke lige har kunnet finde, har NSA fået adgang til den eller tror I det er helt legit - ikke helt useriøst spm. :)

Og afsluttende, afsløring af årsagen til problemet. Tror det skyldtes at jeg var faldet i søvn oven på den og uden at mærke noget, så det er altså ikke "Prinsessen på ærten" der gemmer sig bag synonymet "flat1000".
Der er intet lys i fjernbetjeningen, det en mikrofon til Siri. Du kan ikke opdater/installer noget via tilslutning til en Pc/Mac den opdateres af sig selv (der skal dog være over 50% batteri på og tæt på dit Atv. Du kan se om den oplader i indstillinger på dit Atv under fjernbetjening, der burde også poppe en besked op på dit Atv når du tilslutter den til en oplader men det forsvinder ret hurtigt.