Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af P.With
Nå men min fjernbetjening har afsluttet sit liv, knapperne på "hjulet" virker kun sporadisk når jeg klikker på dem.

Har prøvet at rengøre den, nulstille den, slette den fra ATV og tilkoble den igen osv.

Nu kommer spørgsmålet, er jo ret glad for fjernbetjeningen og selvom jeg godt kan bruge min Samsung fjernbetjening og App på telefonen så det bare ikke optimalt. En ny ATV fjernbetjening koster ca. 550kr og det så med USB-C frem for lightning som er på den gamle. Kunne sagtens bare købe en ny med Nu køre ATV 4K 2022 (gen3) jo på tilbud til ca. 1100kr så det jo kun 600kr mere og så får jeg det "nye" ATV.

Jeg dog i tvivl om jeg vinder noget ved det nye, som jeg forstår det er det eneste nye ved Gen3 passivkøling samt HDR10+ (som mit Samsung understøtter)

Er de 600kr bedre sparet end at opgrader og så smide dem efter det nye ATV som gerne skulle komme her i slut 2025.
Hvis man er ægte ATV elsker :)
Så køber man ATV 4K 2022 modellen og bider i det sure æble hvis der inden længe dukker en ny boks op og så køber man den også. Og hvis der ikke dukker en ny op, jamen så har du en bedre opdateret boks indtil da. Der kan gå meget lang tid......der er ingen beviser på at der kommer en ny boks. Det er bare håb og gætterier.
Den har i øvrigt også 1 gb ram mere 2x2 mimo, bruger mindre strøm og generelt teknisk set bedre og hurtigere og en fysisk mindre boks.
Men det bliver ikke så du sidder og klasker dig selv over lårene over forskellen i hverdagen :).

Du kan også prøve at lave et opråb om nogen ATV fjernbetjenings hadere vil af med deres. Jeg kunne forestille mig at der er 1 eller 2, som aldrig er blevet brugt.
Jeg købte den nye remote da min gamle fjernbetjening mistede funktionen i en af knapperne. Det var dyrt, men ikke lige så dyrt som en ny boks. Jeg har også den nye ATV i et andet rum, men mit stue-TV er for gammelt til at have gavn af de ekstra features der er tilføjet (QMS eksempelvis), så for mig var det ikke merprisen værd.
Jeg bruger remoten til mit TV til ATV boksen uden at have opsat noget, det eneste den ikke kan er at slukke boksen, da den ikke er opsat til det, men min boks kostede næsten 1500 kr. så en ny remote er billigere…
Den kan styres helt via TVet når opsat korrekt.
Jeg tænder ATV boksen med TVets remote, men når jeg slukker tvet igen slukker boksen ikke, men som sagt har jeg ikke opsat noget… nu læser jeg øverst han er glad for at bruge ATVets remote, men det er jeg ikke…
Tak for svar alle sammen :)
Valget faldt på en ny ATV fjernbetjening da jeg alligevel have tænkt mig at sælge/give det videre når der engang kommet et nyt ATV..

Min Samsung fjernbetjening kan det samme som ATV´s, tænde/slukke osv. Eneste den ikke pt. er opsat til er at styre mit SONOS når Tvét er slukket.
Jeg elsker ATV´s fjernbetjening da den er møg simpel uden for mange knapper og kan alt, og så den bare pæn i mine øjne frem for Samsung´s.
Axlon skrev: 16 maj 2025, 16:39 Kan men have en One For All URC 1111 og den orginale ATV remote tilkoblet samtidig?
Det vil jeg tro man kan, jeg har 3 fjernbetjeninger jeg kan bruge til ATV boksen, de er jo sådan set ikke tilkoblet til den.
JornH skrev: 16 maj 2025, 20:50 Det vil jeg tro man kan, jeg har 3 fjernbetjeninger jeg kan bruge til ATV boksen, de er jo sådan set ikke tilkoblet til den.
Nu gik mit spørgsmål på om man kunne have One For All URC 1111 og den orginale ATV remote tilkoblet samtidige. De kører BT, og er derfor tilkoblet/parret.
Dem du snakker om, og som ikke er tilkoblet, er IR fjernbetjeninger, og dem kan man selvfølgelig have uendeligt mange af.