Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 05 dec 2025, 09:00 No worries :) Jeg har en søgefunktion i vores intern ark (måske vi skulle lancere søgefunktion i Streaming-kalenderen?) og det nærmeste vi kommer er Waffles + Mochi på Netflix Var det noget? :D
“Waffles + Mochi”…haha! Not sure what that it is, but doubtful :D Jeg gik faktisk også tilbage og søgte - og forstår ikke helt, hvorfor jeg heller ikke kan se den længere.

Iøvrigt nice med integreret søgefunktion, btw. Bruger som regel bare ‘søg på siden’ funktion, men en integreret løsning vil da være helt luksus! (Omend ikke just indenfor trådens rammer, men nu er vi lige ved den…heh: har i tilfældigvis planer om at tilføje Skyshowtime til kalenderen? :))

@lunddal:
Thanks for the heads up med Filmstriben! Med fantasy/eventyr film som Ochi - og egentlig generelt film, hvor en visuel og/eller lydmæssig stemningsoplevels udover det sædvanlige er i vente - hopper jeg desværre over dem på striben, pga. opløsning og stereo begrænsing. :/ I like to be visually and auditorily ‘wowed’ med genrer som eksempelvis fantasy og scifi, så der finder og afventer jeg gerne en løsning, der tillader bedste mulighed for opløsning og lyd :)
Trump siger det kan blive et problem med at godkende den handel pga. størrelsen skriver AP news
Man kan ikke stole på hvad han siger og gør.
Det er ikke ham der skal godkende det, men Regeringen eller hvad de kalder det derovre…
Jeg kan ikke poste et Link til AP News med iPaden og kan ikke poste her med min PC…
I følge en anden kilde, CNBC, er der nu kommet et højre bud på det hele, vi må se…
Nogen der ved hvad der er sket med Doom Patrol? Så de første to episoder af sæson 3 i mandags. Da jeg tirsdag ville se de næste to var serien væk. Uden advarsel. Det kan ikke være licensrettigheder for serien er jo lavet af dem selv. Men igen, selv hvis det var, så skete det uden advarsel.
Tabula Rasa skrev: 06 dec 2025, 04:34
Rasmus Larsen skrev: 05 dec 2025, 09:00 No worries :) Jeg har en søgefunktion i vores intern ark (måske vi skulle lancere søgefunktion i Streaming-kalenderen?) og det nærmeste vi kommer er Waffles + Mochi på Netflix Var det noget? :D
“Waffles + Mochi”…haha! Not sure what that it is, but doubtful :D Jeg gik faktisk også tilbage og søgte - og forstår ikke helt, hvorfor jeg heller ikke kan se den længere.

Iøvrigt nice med integreret søgefunktion, btw. Bruger som regel bare ‘søg på siden’ funktion, men en integreret løsning vil da være helt luksus! (Omend ikke just indenfor trådens rammer, men nu er vi lige ved den…heh: har i tilfældigvis planer om at tilføje Skyshowtime til kalenderen? :))

@lunddal:
Thanks for the heads up med Filmstriben! Med fantasy/eventyr film som Ochi - og egentlig generelt film, hvor en visuel og/eller lydmæssig stemningsoplevels udover det sædvanlige er i vente - hopper jeg desværre over dem på striben, pga. opløsning og stereo begrænsing. :/ I like to be visually and auditorily ‘wowed’ med genrer som eksempelvis fantasy og scifi, så der finder og afventer jeg gerne en løsning, der tillader bedste mulighed for opløsning og lyd :)
Vi har været i snak med SkyShowtime om at tilføje deres danske udgivelsesplan, men har desværre ikke fundet en løsning. Vi har ikke opgivet, men jeg har ingen tidshorisont :)
JornH skrev: 08 dec 2025, 14:36 Trump siger det kan blive et problem med at godkende den handel pga. størrelsen skriver AP news
Jeg har svært ved at følge dette argument, som Trump m.fl. fremsætter. Der er da masser af konkurrence, faktisk flere filmstudier og tv-studier end tidligere.

Disney er en gigant (og fik lov at købe 21st Century Fox), Amazon er en gigant (og fik lov at købe MGM, der dog erkendt er noget mindre). Apple er en gigant. Og så er der al videounderholdningen fra YouTube (Google) og sociale medier.

På internationale markeder er der masser af lokal konkurrence. Netflix og HBO Max dominerer ingen steder.

Der er masser af konkurrence i biograferne fra flere filmstudier end tidligere.

Jeg tror faktisk aldrig konkurrencen indenfor videounderholdning har været større. Tværtimod har vokseværket fra et virvar af streamingtjenester ført til behov for konsolidering, altså færre tjenester. Markedet kan næppe holde hånden under så mange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er også United States v. Paramount fra 1948, hvor det i højesteret blev dømt, at amerikanske filmstudier ikke måtte eje biografer (vertikal integration). Forbuddet blev ophævet i 2019/2020 pga. den kraftigt styrkede konkurrence fra netop streamingtjenester.

Det virker for mig spøjst at argumentere for, at der er kommet så meget konkurrence, at eksisterende antitrust-lovgivning skal ophæves (hvilket er gjort), og samtidig argumentere for, at der ikke er nok konkurrence. Altså siden 2019 er der kun kommet flere streamingtjenester til. Det er jo et sandt virvar i dag.
Af kennethb
"Det et sandt virvar". Enig. Men Tanken om "markedet & Det frie initiativ", er en saga blot.
Se hvad der sker med de store tech firmaer. De "dræber" et hvert nyt initiativ med -opkøb. Så de bibeholder magten.
Det gælder alle merkantile områder...
Der var en gang der var mange forskellige Bilmærker. Hvorfor forsvinder de små butikker?
De bliver opkøbt. Nu har tilstanden for "streaming" nået sit højdepunkt af frie markedskrafter, og der bliver konsolideret til den store guldmedalje. Det er denne konsolidering der skal holdes i ave... (håber ikke det var for langt væk fra topic ;-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som jeg ser det er konsolidering en del af processen, indtil næste bølge starter :) En ny bølge er som sådan allerede startet med video til mobilenheder, altså sociale medier. Jeg tror næste bølge bliver nye typer underholdningsoplevelser i stil med virtuelle verdener man kan forbyde sig i – spil, film eller noget helt andet.

Det pibler i disse år frem med tech-selskaber verden rundt, særligt i Kina og Indien, hvor de sætter klassiske mærker som Samsung, LG og Sony til vægs. Prøv at se top-10 salgslisterne i Kina, Indien og andre asiatiske, sydamerikanske eller afrikanske lande. Mange af mærkerne af tech-selskaberne har vi i vesten aldrig hørt om.

Jeg er ikke uenig med dig i, at de store tech-selskaber sluger en masse mindre selskaber, men i disse år ser vi jo omvendt for første gang en udfordring af seneste årtis status quo. Selskaber som OpenAI, Nvidia osv. rider på den nye bølge af AI. De var små eller ikke-eksisterende for 5-10 år siden.

Jeg er nok også uenig mht. bilmærker :) Nye mærker indenfor diverse brancher har det med at blive etableret i bølger, tit i forbindelse med nye teknologispring. For biler er den nye teknologi elmotoren. Horace Dediu fra Asymco præsenterede en vild graf for nogle år siden, der viste, hvordan det piblede frem med nye bilmærker under den industrielle revolution. Så begyndte markedet at sætte sig – konsolidering. Nu pibler det igen frem med bilmærker, primært elbilsmærker. Se bare hvor mange, der kommer fra Kina i disse år – det er voldsomt. Men også i USA med Tesla, Rivian, Lucid Motors, VinFast, Canoo, Lordstown, Aptera, Slate, Bollinger, Fisker, Mullen, Telo, Faraday Future, Workhorse, Scout Motors osv.

Konsolidering er ikke farligt, men nødvendigt. Der kommer altid en ny bølge på den anden side i takt med teknologiudvikling. Selvom regulatorer i Europa og USA gerne vil tage æren, så er sandheden vel nok, at ingen af dem fik Microsofts totale PC-dominans ned med nakken. Det gjorde den teknologiske udvikling, der gav plads til smartphone, hvilket etablerede Apple og Google som førende i en periode (som måske snart er ovre?). Ja der kan da være et årti eller sådan, hvor tingene ligger ret fast, men i det store billede er det småting.

Sorry, det blev en lang smøre :D
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21