Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Hej
Er kommet mega meget i tvivl om jeg skal afbestille C5 77" og gå for et miniled i stedet for :s

Det kommer til at blive placeret som vist på billedet, det er er ret lys stue. Ja der kommer gardiner, men har på fornemmelsen er et TV med matt overflade måske er et bedre valg.
Det er jo ret bøvlet at returnere den her størrelse TV.
Det bliver leveret i morgen, så det er ved at være sidste chance for at ombestemme mig. I så fald jeg annullere det ville jeg nok gå med et C7K 75"

Nogen menninger ?
Vedhæftede filer
c5.jpg
c5.jpg (3.67 MiB) Vist 86 gange
Hele redaktionen bruger OLED TV i oplyste, moderne stuer. Jeg har gulv-til-loft vinduer. Det går fint an. Jeg ville ikke nøjes.

Den prime udfordring er, hvis der er vinduer lige modsat TV'et i forhold til siddepositionen. Vinduer til siden for TV'et generer ikke på samme måde.

Langt størstedelen af miniLED LCD TV har altså også blank overflade inkl. TCL C7K. Nedenfor kan du se, hvordan det ser ud på TCL C8K (fra min test her). Det er helt samme problemstilling ift. direkte refleksioner som på OLED TV.

Matte skærme er sådan nogle som Samsung The Frame, som jeg synes det vil være synd at udskifte et OLED TV med, samt Samsung S95F (QD-OLED), som dog er dyrere. Der er andre kompromisser med matte skærme, såsom forværret kontrast, sortniveau og farvemætning.
Vedhæftede filer
TCL_C8K_19_large.jpg
TCL_C8K_19_large.jpg (381.59 KiB) Vist 60 gange
TCL_C8K_4_large.jpg
TCL_C8K_4_large.jpg (141.62 KiB) Vist 61 gange
Brugeravatar
Af A 666
God info der Rasmus, det gør mig mindre usikker på om C5 er det rigtige valg. Tak. Tvivlen fik mig til at glæde mig mindre til C5'eren. Håber det ændrer sig så snart det bliver sat op. Går fra et gammelt low end IPS 42" så forskellen burde blive enorm.