17 jan 2026, 08:32
@kabri
Jeg er lidt skeptisk - dog ikke med noget velbegrundet argument. Kunne være fedt, hvis en god binge. Så giv endelig lyd, hvis noget værd.
@all:
Bare fordi jeg nu er her, her lidt aldeles subjektive anbefalinger:
- Dark Winds (Flix)
Super fed (krimi-drama) overraskelse at finde, med en kanon hovedrolleindehaver fra den outstanding Fargo S2! Kendte vitterligt intet til Dark Winds på forhånd, men bingede alle tre sæsoner på ingen tid. Glemmer hvor fedt det er at opdage en fed serie uden forudgående kendskab og forventninger.
- The Mighty Nein (Prime)
Endnu en fed, flot og underholdende animations-entry, fra holdet bag Vox Machina. Anderledes end sidstnævnte, men lige præcis derfor et godt afsæt til en spin-off.
- Death By Lightning (Flix)
Fremragende period-piece drama med et decideret outstanding cast. Michael Shannon og Matthew Macfadyen er virkelig altid værd at se!
- Shadow Detective (Disney)
Herlig koreansk krimi-thriller. Jeg er måske lidt biased (af årsager der kræver for mange ord her), men en godt tænkt og vel-eksekveret serie, der er tænkt i en helhed fra start til slut (der er to sæsoner). Dét er altid en fornøjelse - ligesom det i høj grad var det, i den ultra vel-eksekverede historie, også over to sæsoner, i Tokyo Vice.
- Predator - Killer of Killers (Disney)
Har det noget stramt med det franchise, men jeg er glad for fed animation og gav den derfor et skud, en aften hvor hovedet var ret slukket. Til min positive overraskelse synes jeg, at franchise/konceptet gør sig forbavsende godt på animation. Selvfølgelig hjulpet på vej af en nice animationsstil, men mest ved hjælp af en lille men fun tænkt historie, der faktisk udvider universet lidt, inden for et ellers brøl-banalt koncept.
(P.t. igang med The Lowdown. It takes a few episodes to get the ball rolling, but get’s good og er med et fremragende cast.)
C3 | HW-Q995D | EAH-AZ100