Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zacho
redenhval skrev:Har næsten 100procent besluttet mig for PX80'eren.. Men hvad er det jeg hører med, at den ikke har FULL HD?... Kun 1 Digit.tuner, og dårligt lyd?
Er jeg helt galt på den eller...?

Men hvis ikke, hvilken forskel får det for helhedsindtrykket af tv'et?

Til sidst, hvordan kan det være at man skal ud og lægge 7200kr for PX80'eren hos en online store.. og det så i nærmeste Panasonic Center koster 8999kr ?

Nogen der ved hvor meget i fragt man betaler? Og om det er lidt "risikabelt" at få bragt et plasma-tv ud?
Den har ikke fuld HD nej, men du vil sikkert ikke kunne se forskel alligevel.
Har du kabel Tv? Så betydre den indbyggede digitaletuner ikke noget alligevel. Men der er nu også kun typisk en digital/analog tuner i de fleste Tv idag. Lyden skulle være ok.

Forskellen er at de fleste online forhandlere har hentet dem i f.eks. tyskland. Du får samme Tv, men der er ikke Panasonics 30mdr. garanti på den, blot de 24mdr. rekalamationsret. Dette burde dog være nok.

De fleste fragtfirmaer, også postdanmark, plejer godt at kunne transportere disse skærme forsvarligt.
Af kasper_j
Synes lyden er OK i PX80 - Det er jo ikke sådan, at man tror det er en koncert sal :D Men det forvrænger ikke, og der er ikke noget der rasler. Til alm. TV synes jeg det er helt fint, til spil, musik og film tænder jeg surround recieveren
Af redenhval
Så har jeg været oppe og købe PX80eren.

Så er den case jo closed :) Tusind tak for hjælpen alle.
Af dafthacka
lige på falderebet :) er der nogen der ved hvordan dette fjernsyn klarer sig når man ser fodbold og andre sportsgrene? jeg sidder selv med ca. samme budget og vil gerne undgå den velkendte "komet" når bolden blir sparket hurtigt.

Så ville jeg lige høre, da panasonic'en ikke har fuld HD, er et reelt alternativ så ikke Samsung 37M87? eller gør forskellen i plasma og LCD at panasonic'en er bedst?

Jeg er super noob på det her emne.. og også her på forum.. men håber på at falde godt til :)
Af Zacho
dafthacka skrev:lige på falderebet :) er der nogen der ved hvordan dette fjernsyn klarer sig når man ser fodbold og andre sportsgrene? jeg sidder selv med ca. samme budget og vil gerne undgå den velkendte "komet" når bolden blir sparket hurtigt.

Så ville jeg lige høre, da panasonic'en ikke har fuld HD, er et reelt alternativ så ikke Samsung 37M87? eller gør forskellen i plasma og LCD at panasonic'en er bedst?

Jeg er super noob på det her emne.. og også her på forum.. men håber på at falde godt til :)
Du får samme råd.
Pana PX80.
Samsungs M serie er meget overvurderet. Den har slet ikke et billede i nærheden af Panasonics.. Heller ikke til fodboldkampe. "Kometen" er heller ikke så markandt som den var på de første fladskærme.. Jeg har selv n billig Samsung plasma, og jeg ligger aldrig mærke til nogle kometer efter bolde osv.. Dog kunne jeg sagtens bruge Pana's bedre billedekvalitet :-)
Af dafthacka
Jeg takker for det hurtige svar.. er godt nok ikke tit at folk er så enige på debatforums.. der har ikke været synderligt meget "debat" i denne tråd.. udover størrelsen hehe :D

tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, i øjeblikket er der ikke så megen reel konkurrence på billedkvaliteten. Pioneer og Panasonic sidder ret godt på hvert sit prissegment.
Af kasperdall
Zacho skrev:
redenhval skrev:Okay, det ser jo ganske fornuftigt ud. - Men kan se det er et PLASMA TV... Har det nogen indflydels? hvad er den afgørende forskel fra LCD?

Og til sidst, hvis man skulle gå en 500-1000kr op i pris.. hvad ville da være det bedste bud?

Ellers tusind tak for hjælpen!
Plasma giver et flottere billede end LCD når man ser TV/spillekonsoller.. Hvor LCD er mere velegnet til f.eks. at kobles til en PC som skal vise tekst..

500-1000kr ville få dig op i en 37PX80'er som næsten helt sikkert vil være det bedste for dig.
Du kan finde en masse forhandlere ved at google "37PX80" eller skrive det på pricerunner.
undskyld for at gå lidt "off-topic" men hvis jeg bruger tv´et til at se film fra computeren, så er det vel ok?
jeg har ikke tænkt mig at bruge den som pc-skærm :)
Af Zacho
kasperdall skrev:
Zacho skrev:
redenhval skrev:Okay, det ser jo ganske fornuftigt ud. - Men kan se det er et PLASMA TV... Har det nogen indflydels? hvad er den afgørende forskel fra LCD?

Og til sidst, hvis man skulle gå en 500-1000kr op i pris.. hvad ville da være det bedste bud?

Ellers tusind tak for hjælpen!
Plasma giver et flottere billede end LCD når man ser TV/spillekonsoller.. Hvor LCD er mere velegnet til f.eks. at kobles til en PC som skal vise tekst..

500-1000kr ville få dig op i en 37PX80'er som næsten helt sikkert vil være det bedste for dig.
Du kan finde en masse forhandlere ved at google "37PX80" eller skrive det på pricerunner.
undskyld for at gå lidt "off-topic" men hvis jeg bruger tv´et til at se film fra computeren, så er det vel ok?
jeg har ikke tænkt mig at bruge den som pc-skærm :)
Det er helt fint ja.. Ingen problemer dér.
Det er kun ved faste billeder at det ikke er at anbefale at benytte en plasmaskærm.. Du risikerer at få det såkaldte burnin.. Men ved film osv. er der ingen problemer.