Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Alle jer der nok elsker at glo tv!

Jeg står med det privilegie, at jeg har 7000 kr. at bruge paa en fladskærm.

Nu er det sådan, at jeg allerhelst så.. det blev ca. 37".. men det kan vel være lidt svært med de 7.000kr?

Faktum er, at jeg ikke er helt på hjemmebane når det gælder Fladskærms-Tv. Så jeg ville være meget interesseret i at høre jer "lidt mere indviede"s :) bud på hvilket tv i ville mene jeg skulle købe...
Jeg ser en del DVD, og har en PlayStation 3 som jeg agter, blandt andet, at bruge Blu-Ray drevet fra. Derudover har jeg ganske almindelig Canal Digital Parabol-tv.... og jeg ser også en ret stor mængde tv.

Såå... ca. 7.000 kr - ca. 37" (Hvis muligt).. har i nogle gode ideer til eventuelle køb?

Jeg har hørt at kvaliteten blandt disse fladskærme varierer enormt, så ville virkelig sætte pris på lidt hjælp. O-O

Tak,
Red-en-hval
Af Zacho
Hey.
Er 7000kr det absolutte maks eller kan du lige undvære det sidste ca. 500kr.
For så burde du finde dig en forhandler til et Panasonic 37PX80, det ligger lige omkring de 7.000kr hvis du søger på Goolge eller f.eks. Pricerunner. Du får klart det bedste billede til prisen når det er til PS3 og Tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Derudover kan du med fordel lige søge lidt i forum efter lignende spørgsmål. PX80 er ubetinget det bedste TV i dette prissegment.
Af redenhval
Okay, det ser jo ganske fornuftigt ud. - Men kan se det er et PLASMA TV... Har det nogen indflydels? hvad er den afgørende forskel fra LCD?

Og til sidst, hvis man skulle gå en 500-1000kr op i pris.. hvad ville da være det bedste bud?

Ellers tusind tak for hjælpen!
Af keler
redenhval skrev:Okay, det ser jo ganske fornuftigt ud. - Men kan se det er et PLASMA TV... Har det nogen indflydels? hvad er den afgørende forskel fra LCD?
Billedkvaliteten :)
redenhval skrev: Og til sidst, hvis man skulle gå en 500-1000kr op i pris.. hvad ville da være det bedste bud?

42px80

;)
Af Mr.V
keler skrev:42px80

;)
Han vil gerne have en 37" og ikke gå for meget over pris, så hvorfor anbefale en 42" som både er for stor og for dyr?

37PX80 ville nok være bedre for dig :)
Af Zacho
redenhval skrev:Okay, det ser jo ganske fornuftigt ud. - Men kan se det er et PLASMA TV... Har det nogen indflydels? hvad er den afgørende forskel fra LCD?

Og til sidst, hvis man skulle gå en 500-1000kr op i pris.. hvad ville da være det bedste bud?

Plasma giver et flottere billede end LCD når man ser TV/spillekonsoller.. Hvor LCD er mere velegnet til f.eks. at kobles til en PC som skal vise tekst..

500-1000kr ville få dig op i en 37PX80'er som næsten helt sikkert vil være det bedste for dig.
Du kan finde en masse forhandlere ved at google "37PX80" eller skrive det på pricerunner.
Af redenhval
Åha, det er jo herligt når man kan få "de vise" med på råd herinde.

Så Panasonic' plasma tv'et ville være det absolut bedste for de penge? - Jeg mener, at have læst et sted.. at plasma tv "går i stykker" lidt lettere end LCD-tvet? Men det er måske bare rygter?

Så lige et til spørgsmål, nu ved jeg godt det er lidt flue-knep' :) men hvorfor er det lige, det panasonic tv er så godt i forhold til de andre?

Og til sidst, er det let at finde en (ikke-online) forhandler af det fjernsyn?.. Med andre ord, kan jeg gå ned i en "fona", eller et eller andet og købe det?
Af Zacho
Pana er bare bedre, de har nogle gode paneler som laver gode billeder. Pioneer har netop overladt produktionen af deres paneler til Panasonic.

Det er klar et 37PX80 du burde gå efter.

Ja der er en del butikker som har det, men er ikke sikker på de så er helt så billige.
Af zyckelmaster
Hvorfor Panasonic bedre end de andre? Det er de heller ikke nødvendigvis, men i øjeblikket kan du ikke få nogen bedre fladskærm end PX80 i størrelsesområdet 37-42" til under 10.000 kr.

Går plasma lettere i stykker end LCD?
De er sværere at transportere end LCD (bla. på grund af glasskærmene), men når først de står/hænger i din stue/værelse, så holder de lige så godt som LCD.

Er det let at finde en ikke-onlineforhandler? Ja, du kan få det i panasonicentre over hele landet som sælger skærmene inkl. panasonic-garanti og gratis levering. Prisen er typisk 8.000-9.000 kr. for 37" og 9.500-10.000 kr for 42" - se http://www.panasonic-center.dk/centre/

Prisforskellen i forhold til onlineforhandler skyldes, at de parallel-importer. Af samme grund tilbyder de heller ikke Panasonic-garanti, men du kan typisk købe forsikringer i stedet.
Af Zacho
zyckelmaster skrev: Prisforskellen i forhold til onlineforhandler skyldes, at de parallel-importer. Af samme grund tilbyder de heller ikke Panasonic-garanti, men du kan typisk købe forsikringer i stedet.
Gudskelov for reklamationsretten :-)
Af zyckelmaster
Zacho skrev:
zyckelmaster skrev: Prisforskellen i forhold til onlineforhandler skyldes, at de parallel-importer. Af samme grund tilbyder de heller ikke Panasonic-garanti, men du kan typisk købe forsikringer i stedet.
Gudskelov for reklamationsretten :-)
:p Ja, ja måske er det bare mig som en håbløs gammeldags tryghedsnarkoman, men jeg kan nu godt lide:

- at gå ned til min lokale forhandler, se skærmen live (på hans regning),

- at aftale en pris vi begge er tilfredse med,

- at få 30 måneders garanti - herunder ret til besøg fra Panasonic ved reklamationer, hvor de prøver at løse problemet på stedet og ellers gratis transportere skærmen frem og tilbage fra værkstedet

- at få skærmen afleveret på adressen på præcis det tidspunkt, der passer mig (skal også passe mit arbejde!) og endelig
- at få hjælp til at få hængt skærmen op/sat den på fod ("dyret" vejer jo ca. 30 kg.).

Men som sagt - det er jo også bare mig, der en gammeldags tryghedsnarkoman ;)