Men hvilken kontakt har du lavet med butikken omkring det defekte G5. Hvis du laver en reklamation er det jo reklamationsreglerne butikken har ret til at træde i kraft, der er lidt forskel på hvordan butikkerne håndtere dette. Fordi med reklamation er dine rettigheder at butikken skal udbedre varen hedder det sig. Om det bliver nyt eller reparation eller hvad de gør er butikkens valg (i sidste ende egentlig producentens valg) De kan sågar også vælge hvis de er søde at give dig pengene tilbage som du jo ønsker.
Men hvis du havde benyttet dig af din fortrydelsesret/returret hvilket man altid har via fjernhandel (nethandel) kan du få pengene tilbage uden videre forklaring. Men varen skal selvfølgelig være i samme stand som du modtog det. Og mange fysiske butikker også selvom du køber fysisk i butikken giver også samme fortrydelsesret som ved fjernhandel. Hvilket en anden person tyder det på allerede har benyttet sig af fortrydelsesretten før dig uden at fortælle forretningen at det er i stykker. Det er vel årsagen til at dette defekte TV er i omløb og også fordi butikken ikke har gidet at tjekke om det fejler noget.
Men hvis du er kommet i klemme, ved jeg ikke lige nu hvordan man skal gribe den an og hvis du samtidig ønsker et TV her og nu, er det endnu sværre, medmindre man bare punger ud til et nyt TV i en anden Power butik og får tiden til at gå med at "teste" dette og benytter dig af returrettens længde på dette TV og ordner den anden sag sideløbende. Lidt et banditråd, du ikke har hørt fra mig, men du har "ret" til det, siger returretten, altså at teste TV'et for at se om du kan blive tilfreds, men du skal nok lige læse den 30 dages returret hvis de har sådan en, bare lige for at være helt sikker

. Men så må de jo tage sig sammen.
Men uanset hvad skal det jo ende med at du får pengene retur eller at de udbedre det defekte G5 TV. Men hvis du ikke har lyst til at de udbedre TV'et skal du jo bare fastholde og kræve pengene retur og tage den kamp, hvis der er en kamp.
Nu kender jeg har heller ikke forløbet om det lige er startet altså om du skriver her, efter første kontakt med butikken. Men det kan jo også være at de bare giver dig pengene tilbage indenfor kort tid uden nogen kamp.
og ang. garantisnakken, tilbyder LG ikke 5 års garanti på deres G serie? Men det er jo ikke garantilængdens problematik manden står i.
Det er jo kun med det første Sony TV pga at det gik i stykker efter kun 5 år, hvor der sandsynligvis har været den lovpligtige 2 års.