Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Apple har lanceret App Store på nettet i en ny version, der virker noget bedre end den gamle iTunes-baserede udgave. Man kan ikke installere apps på sine enheder fra den webbaserede App Store, men man kan se, hvilke apps og spil, der findes til Apples forskellige platforme inkl. tvOS.

https://apps.apple.com/dk/tv/discover
Vedhæftede filer
appstoreweb.png
appstoreweb.png (4.78 MiB) Vist 682 gange
Efter jeg har opgraderet til tvOS 26.1 (fra 26) er jeg begyndt at have besynderlige problemer med DRTV og TV2 Play

Problemet er følgende:
Når jeg går ind på en live kanal, og swiper ned til info, så fryser afspilleren.
Dvs programmet kører videre, men navigation er umulig, og gui’en bliver stående på skærmen.
Det eneste jeg kan bruge er hjem knappen for at lukke app’en ned.
Prøver jeg at hoppe ind i den igen, så crasher den og starter igen.

Det besynderlige er, at i DRTV appen sker det kun på DR2, og i TV2Play appen sker det kun på Comedy og Guld kanalerne.

Jeg har naturligvis prøvet at genstarte ATV og reinstallere apps’ne.

Inden jeg fejlmelder begge steder vil jeg lige høreom der er andre der oplever lignende?

Radiomanden behøver ikke svare.
Min iPad er begyndt at fryse når jeg starter Google op efter jeg 26.1 på den - så skal jeg reboote og nogle gange mere end éb gang før den virker igen.

Min nabo har samme fejl som dig på DR2 med hans Apple boks

Jeg bruger ikke selv DR2 eller lign på min Apple boks - men i morgen vil jeg prøve og se om jeg også har de samme fejl på min

Min iPhone skal også kikkes efter

Det virker som om 26.1 har flere forskellige typer fejl alt efter hvor den er installeret
Det kan selvfølgelig være at apps skal rettes med en opdatering. Det kan også være fejl fra apples side som skal rettes med en opdatering. Men jeg ville ikke satse og vente på dette.
Efter man har prøvet de traditionelle ting som en genstart af enhederne, geninstallering af apps, genstart af router/modem. Og det fortsætter. Ville jeg rode mig ud i en nulstilling og geninstallering af software på enhederne. Og hvis det stadig fortsætter og det er noget man ikke kan leve med til evt. at give en kommende software opdatering en chance, ville jeg fejlmelde de apps der skal fejlmeldes til udbyderne og hvis det er enhederne kontakte support af enhederne.
Der er også nogen gange i sær med apps der er afhængig af internetkommuniktion at det løser sig "selv" fordi der i en periode måske har været lidt knas med kommunikationen. Det er også noget jeg har oplevet en gang i mellem med lidt suspekt fejladfærd. Så det er ikke altid en fordel at forhaste sig med at løse et problem afhængig af hvor irriterende den er.
Jeg vil absolut ikke anbefale at installere beta versioner på sine primære dagligdags enheder, medmindre man godt kan lide at teste og pille og ved hvordan man kommer ud af det igen. Beta versioner betragtes altid som værende ustabile versioner indtil den endelige udgave udgives. Selvom de godt kan virke fint.

edit. Jeg har dog aldrig oplevet software fejl og funktionsfejl fra udbydernes side der gør ens dagligdags scenarier "ubrugeligt" som man ikke selv har kunnet løse. I værste tilfælde har det været en form for fejl der har listet sig ind via software opdaterings processen som mange gange er blevet løst ved en nulstilling og geninstallering af OS.
Senest rettet af G80 09 nov 2025, 06:46, rettet i alt 2 gange.
lkodk skrev: 08 nov 2025, 18:44 Efter jeg har opgraderet til tvOS 26.1 (fra 26) er jeg begyndt at have besynderlige problemer med DRTV og TV2 Play

Problemet er følgende:
Når jeg går ind på en live kanal, og swiper ned til info, så fryser afspilleren.
Dvs programmet kører videre, men navigation er umulig, og gui’en bliver stående på skærmen.

Det besynderlige er, at i DRTV appen sker det kun på DR2, og i TV2Play appen sker det kun på Comedy og Guld kanalerne.

Inden jeg fejlmelder begge steder vil jeg lige høreom der er andre der oplever lignende?

Jeg bruger ikke selv DR og TV2. Men har lige installeret og testet DR, dog på ATV HD, fordi jeg ikke lige har adgang til 4K nu. Live kanaler uden login.

Men det besyndelige sker også her. Ikke kun på DR2 men alle kanaler i DR App. Hele App er ****. Og det er ikke kun din specifikke beskrivelse af scenarie. Appen og afspilleren opfører sig generelt ustabil på forskellige navigering og loading af billeder. Brugbart hvis man ikke piller for meget, men ikke uden skavanker.

Tv2 play kræver betaling eller login hvilket jeg ikke gider at teste.

Ellers oplever ingen problemer med de ting jeg selv bruger som feks Apple TV app og youtube.
KimKaos skrev: 08 nov 2025, 21:40

Min nabo har samme fejl som dig på DR2 med hans Apple boks

Jeg bruger ikke selv DR2 eller lign på min Apple boks - men i morgen vil jeg prøve og se om jeg også har de samme fejl på min

Min iPhone skal også kikkes efter

Det virker som om 26.1 har flere forskellige typer fejl alt efter hvor den er installeret
Tak for at checke.
G80 skrev: 09 nov 2025, 08:32
lkodk skrev: 08 nov 2025, 18:44 Efter jeg har opgraderet til tvOS 26.1 (fra 26) er jeg begyndt at have besynderlige problemer med DRTV og TV2 Play

Problemet er følgende:

Jeg bruger ikke selv DR og TV2. Men har lige installeret og testet DR, dog på ATV HD, fordi jeg ikke lige har adgang til 4K nu. Live kanaler uden login.

Men det besyndelige sker også her. Ikke kun på DR2 men alle kanaler i DR App. Hele App er ****. Og det er ikke kun din specifikke beskrivelse af scenarie. Appen og afspilleren opfører sig generelt ustabil på forskellige navigering og loading af billeder. Brugbart hvis man ikke piller for meget, men ikke uden skavanker.

Tv2 play kræver betaling eller login hvilket jeg ikke gider at teste.

Ellers oplever ingen problemer med de ting jeg selv bruger som feks Apple TV app og youtube.
Tak for at checke,
Ja, her til morgen var det alle kanaler på DRTV undtagen DR2 for mig .

Og lige nu er det kun DR1 :s

De andre ting du nævner oplever jeg også, men det er dog ikke nyt for tvOS 26.1

EDIT: Og som dig oplever jeg heller ikke problemer andre steder end DRTV og TV2Play
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122