Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da en anden ikke vil spørge her, vil jeg høre om vi kan hjælpe ham…

Han siger TV 2 Play appen virker dårligt på hans Apple tv boks, er det en gereral fejl, eller kun hos ham?
Han får et dårlig billede, men tror ikke selv det skyldes hans Internet…
Så har Disney+ fået indhold i HDR10+.

Det fremgår af Disney+ appen til Apple TV 4K (3rd Gen), men holdes kunstigt tilbage ved lancering. Det virker kun på Samsung TV pt. men der går nok ikke længe, før man også kan se det med Apple TV og andre afspillere.

Disney+ streamer nu i HDR10+ format
Vedhæftede filer
disneyhdr10plus_1.jpg
disneyhdr10plus_1.jpg (200.64 KiB) Vist 59 gange
Rasmus Larsen skrev: 16 okt 2025, 06:57
Rasmus Larsen skrev: 05 sep 2025, 08:35 Jeg har eksperimenteret med remote play fra PS5 og Xbox Series X konsoller til Apple TV (og Google TV), foranlediget af at vores ældste barn har fået TV på værelset. Der kommer ikke konsoller derop, men de vil gerne kunne spille PS5 og Xbox spil på værelset. Konsollerne står i stuen.

Skriver nok et par artikler om det, men vil høre, om andre har erfaringer med det?

Jeg har brugt apps som PXPlay, OneCast og XBPlay.
Jeg har i dag publiceret den første artikel. Den handler om PlayStation-spil på Apple TV (og Google TV).

Guide: Sådan spiller du PlayStation-spil på Apple TV og Google TV

Jeg har også eksperimenteret med Steam Link til PC-spil, men jeg nok erkende, at jeg har givet op. Hold op hvor er Steam en rodebutik. Hvert spil har egen launcher og man kan aldrig været sikker på, om controllere virker eller ej – selvom om kompatibilitet fremgår. Jeg ville gerne have det til at fungere, men orker ikke al besværet. Så næste artikel i serien handler om Xbox-spil på Apple TV og Google TV.

Billede

Jeg har i dag publiceret en artikel om mine erfaringer med Xbox-spil på Apple TV (og Google TV). Det virker også fint.

Guide: Sådan spiller du Xbox-spil på Apple TV og Google TV

Billede
I forlængelse af spilsnakken, synes jeg, at det er fedt at have valgfrihed til at bruge den controller, man ønsker. Særligt når man er flere, der skal bruge løsningen. Xbox controlleren er lidt stor til børnehænder. Og man kan altid falde tilbage på vores Nimbus, der holder strøm i en uendelighed.

Apple (og Google) har ikke rigtig indfriet potentialet om spil på deres TV-platforme. Det kan de jo nå endnu. Dog synes jeg, at det er en skam, at der ikke er mere fokus på det. Med dagens nyhed af Just Dance Now til LG Smart TV kom jeg i tanke om, hvor underligt det er, at Apples nyere fjernbetjening ikke har motion-sensor. Man kan kun spille Just Dance Now med Apples ældre fjernbetjening i glas. Just Dance Now blev slået stort op til Apple TV i sin tid, så det er da lidt uforskammet overfor de udviklere, der har brugt tid på tingene. Der var også nogle Wii-agtige spil. Hvad ville det koste at sætte motion-sensor i den nye remote? 10 kroner?
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118