Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hopgreve skrev: 18 okt 2025, 14:41 Hej..Tror ikke på at vi her i Europa kan få F1 , blot ved at abonnere på Apple Tv+ . Det koster jo ca 1050kr for F1 tv pro , og ca 1350 for F1 tv pro premium ( 4K og HDR ) , det ville jo betyde at F1 ville miste penge på det....
MVH
I USA koster F1 TV Premium vist 130 dollar årligt.

Snart kan amerikanerne så få Apple TV+ og F1 TV for 100 dollar årligt. Amerikanerne kan i øvrigt fortsætte med at bruge F1 TV appen, hvis de ønsker (men F1 TV sælges kun som del af Apple TV abonnement).

De har for nylig hævet prisen på Apple TV abonnement i USA, hvilket ligner en optakt til F1.
Apple M5 benchmarks er begyndt at dukke op.
- M5 CPU single-core: Cirka 4300 (hurtigste CPU single-core på markedet, +16% ift. M4)
- M5 CPU multi-core: Knap 18000 (+18% ift. M4, matcher næsten M1 Ultra)
Link: https://browser.geekbench.com/v6/cpu/co ... e=14552687

- M5 GPU: Ca. 76000 metal score (+37% ift. M4 og overgår M3 Pro, nu på niveau med AMD Radeon Pro 5700 XT).
Link: https://browser.geekbench.com/v6/comput ... ne=5043630

AMD Radeon Pro 5700 XT yder på papiret +7,5 TFlops (FP32). Apple M5 yder på papiret nok omkring 5,3–5,7 TFlops, så når den matcher i benchmark skyldes det sandsynligvis, at M5 har dedikeret hardware til ray-tracing mm.

M5 overstiger på GPU Xbox Series S (4 TFlops), PS4 Pro (4,2 TFlops) og Xbox One X (6 Tflops) i en lille chip, der kan sidde i en iPad Pro, hvor M5 dog er clocket marginalt lavere end i MacBook Pro (som ovenstående er baseret på). På CPU er M5 milevidt foran førnævnte konsoller.

Målt på reel ydeevne virker det plausibelt, at M6 når op på PS5-niveau (det er M4 Pro allerede). Som jeg har sagt ofte før, kunne Apple lave en vild spilkonsol i form af Apple TV med deres nuværende chip-teknologi. Deres svaghed er spil-udvalget. I sidste ende mest af alt et spørgsmål om vilje.
Vedhæftede filer
MacBook-Pro-Chip-Compared-M1-to-M5.jpg
MacBook-Pro-Chip-Compared-M1-to-M5.jpg (125.07 KiB) Vist 241 gange
JornH skrev: 20 okt 2025, 07:32 Jeg var træt og glemte F1 fra USA igår, kan de mon med ATV så se det forskudt derovre? Vides måske ikke…
Apple siger, at nærmere detaljer følger i de kommende måneder.

Jeg er spændt på, om jeg uden videre med mit amerikanske Apple ID kan streame F1. For så tegner jeg nok Apple TV abonnement i USA i stedet for herhjemme. Deres film og serier mv. kræver ikke DNS/VPN-tricks, hvis man bare er på sit amerikanske Apple ID.
Rasmus Larsen skrev: 08 okt 2025, 09:45 Der findes det her F1 koncept til Apple Vision Pro, hvor man kan se bilerne køre rundt på banen samtidig med løbet. Jeg kan forestille mig, at Apple planlægger noget lignende for sport i fremtiden.

Men ja, men skal jo så iføre sig et klodset headset.
Den omtalte app hedder Lapz.io. Eddy Cue, der laver alle de her store indholdsaftaler for Apple, nævner appen i dette interview, hvor han efter F1-aftalen blev offentliggjort bliver spurgt til Apples planer for sport i Apple Vision Pro.

Han afslører ikke noget, men jeg synes han antyder, at det er noget Apple kigger på. De placerede kameraer i F1-biler da de producerede F1 The Movie.

Rasmus Larsen skrev: 20 okt 2025, 07:51
Målt på reel ydeevne virker det plausibelt, at M6 når op på PS5-niveau (det er M4 Pro allerede). Som jeg har sagt ofte før, kunne Apple lave en vild spilkonsol i form af Apple TV med deres nuværende chip-teknologi. Deres svaghed er spil-udvalget. I sidste ende mest af alt et spørgsmål om vilje.
Det kan være de venter på æblechippen skal modnes lidt mere. Så de rigtig kan vise den frem. Men det går stærkt med Apples chipudvikling må jeg sige. Og ret imponerende forbedringer fra år til år i forhold til konkurrenterne. Jeg har hele tiden vidst siden M1, netop pga det imponerende lave strømforbrug og dermed lav varmeudvikling at der er potentiale til vilde performance udviklinger.
Jeg har ikke store forventninger eller tro på at Apple har planer om en konsol. Jeg håber dog at de kommer med en konsol fordi jeg synes det kunne være interessant teknologimæssigt og ikke fordi jeg er superinteresseret i en konsol da jeg er stoppet med at spille, desværre. Det var ellers gode tider at spille.
Jeg ser F1 med ATV boksen, men har heller ikke fået set de sidste del løb…

Men kan ikke forstå folk køber feks. LG fjernsyn, de skal jo nok have en boks for at se noget, men min ATV boks bruger jeg mest til test… men fik en demo hos min Panasonic forhander, kan ikke se TV 2 Play med nye tv med Fire TV er det vist den OS hedder, så de behøver også en boks… jeg ser mest tennis på Play, før vinter sports sæsonen starter, så må vi se hvem sender langrend på ski, kan være jeg får brug for ATV boksen…
JornH skrev: 20 okt 2025, 08:30 Jeg ser F1 med ATV boksen, men har heller ikke fået set de sidste del løb…

Men kan ikke forstå folk køber feks. LG fjernsyn, de skal jo nok have en boks for at se noget, men min ATV boks bruger jeg mest til test… men fik en demo hos min Panasonic forhander, kan ikke se TV 2 Play med nye tv med Fire TV er det vist den OS hedder, så de behøver også en boks… jeg ser mest tennis på Play, før vinter sports sæsonen starter, så må vi se hvem sender langrend på ski, kan være jeg får brug for ATV boksen…
What...det indlæg forstår jeg ikke meget af...Hvad "tester" du med ATV?...Hvorfor ikke kun bruge ATV når du nu har den?
MVH
Forstår heller ikke at der skrives med LG TV kan man ikke se noget, man kan se endnu mindre med Panasonic Fire TV uden en boks, der udover forstod jeg fra andre opslag at det Panasonic der er købt er med Google TV, som har de fleste App's.
Ja, jeg fik en af de sidste Panasonic med Google TV, som de ikke har flere af… det jeg mente var man vel med både LG og Panasonic behøver en ATV eller lign. for at se noget…

Det jeg tester er hvis noget kommer frem her i Forum eller spørgsmål, ellers er min boks ikke tændt, da det hele jeg ser kan ses direkte på TVet, udover F1 som sagt…men jeg har vist også SkyShowTime appen kun på boksen…
Google TV er det mest omfattende OS på et TV og andre Google enheder. Det er lige så omfattende som iOS hvad angår App's, små forskelle er der sikkert, men det er næppe mange.
Google TV har også F1. Skyshowtime ligeledes.
Rasmus Larsen skrev: 20 okt 2025, 07:52 Jeg er spændt på, om jeg uden videre med mit amerikanske Apple ID kan streame F1. For så tegner jeg nok Apple TV abonnement i USA i stedet for herhjemme. Deres film og serier mv. kræver ikke DNS/VPN-tricks, hvis man bare er på sit amerikanske Apple ID.
Jeg kan godt tjekke, hvis det er ;) Mit Apple TV-abonnement er alligevel altid amerikansk.
Naiera skrev: 20 okt 2025, 13:17
Rasmus Larsen skrev: 20 okt 2025, 07:52 Jeg er spændt på, om jeg uden videre med mit amerikanske Apple ID kan streame F1. For så tegner jeg nok Apple TV abonnement i USA i stedet for herhjemme. Deres film og serier mv. kræver ikke DNS/VPN-tricks, hvis man bare er på sit amerikanske Apple ID.
Jeg kan godt tjekke, hvis det er ;) Mit Apple TV-abonnement er alligevel altid amerikansk.
Fandt du ud af noget

edit. Ja ok man. det først next year.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118