Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zacho
zyckelmaster skrev: Går plasma lettere i stykker end LCD?[/i] De er sværere at transportere end LCD (bla. på grund af glasskærmene), men når først de står/hænger i din stue/værelse, så holder de lige så godt som LCD.
Hvis han nu mener deres leve tid, så er svaret også at de holde meget lang tid.. Lysstyrken er vidst halveret efter 60.000 timer, dvs. ca 20år hvis du bruger det 8timer om dagen.. så det burde overleve indtil man ønsker at skifte :P
Af Zacho
zyckelmaster skrev:
Zacho skrev:
zyckelmaster skrev: Prisforskellen i forhold til onlineforhandler skyldes, at de parallel-importer. Af samme grund tilbyder de heller ikke Panasonic-garanti, men du kan typisk købe forsikringer i stedet.
Gudskelov for reklamationsretten :-)
:p Ja, ja måske er det bare mig som en håbløs gammeldags tryghedsnarkoman, men jeg kan nu godt lide:

- at gå ned til min lokale forhandler, se skærmen live (på hans regning),

- at aftale en pris vi begge er tilfredse med,

- at få 30 måneders garanti - herunder ret til besøg fra Panasonic ved reklamationer, hvor de prøver at løse problemet på stedet og ellers gratis transportere skærmen frem og tilbage fra værkstedet

- at få skærmen afleveret på adressen på præcis det tidspunkt, der passer mig (skal også passe mit arbejde!) og endelig
- at få hjælp til at få hængt skærmen op/sat den på fod ("dyret" vejer jo ca. 30 kg.).

Men som sagt - det er jo også bare mig, der en gammeldags tryghedsnarkoman ;)
Ja er må du være..
Jeg ville nu bare snuppe en parallelimporteret og smide en forsikring ovenpå, securator.dk f.eks. De laver dem også på stedet.. skærmen får jeg vennerne til at slæbe over en øl :-)
Af keler
Mr.V skrev:
keler skrev:42px80

;)
Han vil gerne have en 37" og ikke gå for meget over pris, så hvorfor anbefale en 42" som både er for stor og for dyr?

37PX80 ville nok være bedre for dig :)
Fordi han spurgte, hvad han kunne få hvis han gik ca. 1000 kr op i pris. 7000+1000 = 8000,-

For 8000 kan man få en 42". Han skriver ikke, at en 42" blir for stor, blot at han har set sig en 37" i øjnene. Større er bedre, og man vænner sig hurtigt til sin skærm, og vil ønske man havde købt større.

Derfor anbefaler jeg ham en 42".
Af Zacho
keler skrev: For 8000 kan man få en 42". Han skriver ikke at en 42"'er blir for stor, blot han har set sig en 37" i øjnene. Større er bedre, og man vænner sig hurtigt til sin skærm, og vil ønske man havde købt større.
Størrelsen=gørelsen? :-)

37PX80'eren vil dække de flestes behov.. Synes at min 42" plasma er lige stor nok til de 2m jeg sidder fra den :-)
Af keler
Zacho skrev:
keler skrev: For 8000 kan man få en 42". Han skriver ikke at en 42"'er blir for stor, blot han har set sig en 37" i øjnene. Større er bedre, og man vænner sig hurtigt til sin skærm, og vil ønske man havde købt større.
Størrelsen=gørelsen? :-)

37PX80'eren vil dække de flestes behov.. Synes at min 42" plasma er lige stor nok til de 2m jeg sidder fra den :-)
en px80'er er jo en px80'er om det er en 37" eller en 42". Nu han skriver han har muligheden for at smide en tusse mere oveni, så kan han da ligeså godt snuppe en 42".

Det jeg mener med at større er bedre, er selvfølgelig at en større skærm giver en federe og bedre filmoplevelse IMO.

Jeg sidder 2-2,5 meter fra min 42" og det ku sagtens ha været en 50" - Det er der flere der har sagt. :)
Af Mr.V
Hvor kan du få en 42" for 8000? Selv HVIS han havde lyst til at bruge de 1000 ekstra.
Han skrev 500-1000 og du anbefaler en til 1000-1500 over pris? Og endnu engang over størrelsen, han skrev 37" hvis muligt, så skal man ikke antage, at han hellere vil have en 42".

Undskyld, keler. Jeg synes virkelig, at det er fint det du gør og, at mange giver rigtig gode råd ud, men de fleste ignorerer folks behov og skriver 42PX80 som standardsvar nærmest uanset hvad folk be'r om - det her er bare et perfekt eksempel.
Af keler
mr v > Han skriver foerst at han vil ha et tv til 7000. Senere spoerger han hvad han skal koebe hvis han ligger 500 til 1000 kr. oveni. Jeg anbefaler ham et tv til 8000 kr. 8000 kr er 1000 kr mere end 7000 kr, saa ved ikk hvor du faar dine 1500 kr ekstra fra. Ydermere siger han ikke at en 42 tommer blir for stor, blot at han havde taenkt paa en 37 tommer.

Et perfekt eksempel siger du. Jeg kan da sagtens sige han skal koebe et Sony eller Samsung. Han vil bare ikk faa et ligesaa godt tv som et Panasonic. Jeg kan jo ikke goere for at Panasonic er det bedste tv i den prisklasse.

Pana px80 i 42 tommer faas til 8000 kr her

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1072773/ ... ign-Priser

mener endda den er billigere hos fleegaard.dk
Af Mr.V
Ja, det kan fås fra EN forhandler i Nakskov ved afhentning for 7900. Stadig, at lægge 500-1000 oveni ens budget betyder ikke at man SKAL bruge det hele plus alt det løse.
Af keler
Mr.V skrev:Ja, det kan fås fra EN forhandler i Nakskov ved afhentning for 7900. Stadig, at lægge 500-1000 oveni ens budget betyder ikke at man SKAL bruge det hele plus alt det løse.
Og det har jeg heller aldrig påstået. Kom blot med et bud på en skærm han KUNNE købe hvis han ville lægge de 1000 kr oveni, som han selv foreslog.

Undskyld jeg siger det Mr v, men det er bare typisk folk på Internettet ikke at læse hvad folk skriver ;)
Af Zacho
Eller hos LCD A/S, de har dem vidst også.
Af redenhval
Efter at have læst jeres forslag, (TAK) Har jeg nu været rundt hos et par forhandlere og kigge, - Panasonic 37PX80 er da markant dyrere hos forhandlerne på gaden sammenlignet med online?

Samtidig blev jeg i tvivl om forskellen på Panasonic 37PX 80 og Panasonic 37PX8 ?

Kan det betale sig at hente den hos en online forhandler? I så fald, hvilken?

Ydermere var jeg nede i den lokale Hi-Fi butik og fandt et 37" LG: LC 55 (LCD) til 7.499kr ... er dette fjernsyn værd at kigge på eller...?

(Jeg takker selvfølgelig for interessen mht. hvorvidt det burde være 37" eller 42"... Faktum er, at jeg har ikke verdens største lejlighed og jeg tror simpelthen 42" ville være lige nippet for stort.)
Jeg er totalt i jeres magt, jeg ved jo intet :D ...
Af NoNameDesigndk
om LG'et er noget der er værd at kigge på, er næsten kun dig der kan sige, da det er dig og dine øjne der skal kigge på den skærm du køber og det billede den viser.. lad dine øjne og din pengepung bestemme.. ellers ved jeg ikke om LG'en er prisen værd..
Af keler
redenhval skrev:Efter at have læst jeres forslag, (TAK) Har jeg nu været rundt hos et par forhandlere og kigge, - Panasonic 37PX80 er da markant dyrere hos forhandlerne på gaden sammenlignet med online?

Samtidig blev jeg i tvivl om forskellen på Panasonic 37PX 80 og Panasonic 37PX8 ?

Kan det betale sig at hente den hos en online forhandler? I så fald, hvilken?

Ydermere var jeg nede i den lokale Hi-Fi butik og fandt et 37" LG: LC 55 (LCD) til 7.499kr ... er dette fjernsyn værd at kigge på eller...?

(Jeg takker selvfølgelig for interessen mht. hvorvidt det burde være 37" eller 42"... Faktum er, at jeg har ikke verdens største lejlighed og jeg tror simpelthen 42" ville være lige nippet for stort.)
Jeg er totalt i jeres magt, jeg ved jo intet :D ...
Tjek www.godpris.dk

En af mine kammerater har lige fået en 42px80 til 9500 inkl. et beslag af en værdi af 1000,- kr oveni. Prøv at send michael fra godpris.dk en mail ang. en 37px80 - Er sikker på han vil gi dig en godpris :)

Han er jo autoriseret panasonic forhandler.
Af redenhval
Har næsten 100procent besluttet mig for PX80'eren.. Men hvad er det jeg hører med, at den ikke har FULL HD?... Kun 1 Digit.tuner, og dårligt lyd?
Er jeg helt galt på den eller...?

Men hvis ikke, hvilken forskel får det for helhedsindtrykket af tv'et?

Til sidst, hvordan kan det være at man skal ud og lægge 7200kr for PX80'eren hos en online store.. og det så i nærmeste Panasonic Center koster 8999kr ?

Nogen der ved hvor meget i fragt man betaler? Og om det er lidt "risikabelt" at få bragt et plasma-tv ud?