Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Provinsen
JornH skrev: 02 sep 2025, 20:23 Viaplay sender alt i HD Dolby Audio, så i får nok intet ud af jeres dyre Soundbars m.m.
Tjah... Jeg ved ikke hvad du bygger denne antagelse på, men med al respekt for dem der benytter en soundbar, trådløse højtalere mv, så har mit setup intet med disse løsninger at gøre. Så kan du jo selv resonere. :s
Fakta er dog at Viaplay ikke leverer det lydformat, der står beskrevet på skærmen, og tilsyneladende ingen interesse har i at løse problemet.
Af P.With
Link skrev: 02 sep 2025, 22:30 Tester lidt samme setup og præcis samme oplevelse. Det mest bliver vist i stereo pcm og lyder forfærdeligt.

Får du en skrattende / metalisk lyd?
Nej lyden er ok bare elendig og meget lav, så når jeg skifter over til en anden App bliver jeg blæst ud af huset :D
Brugeravatar
Af KimKaos
For en måneds tid siden forslog jeg Rasmus at FP burde skrive lidt mere om lyd til TVet - hvad giver den bedste lydkvalitet og hvad og hvem sender hvad ud til os

Jeg har på fornemmelsen at rigtig mange snyder på vægten og den lyd vi modtager ofte ikke lever op til det lovede - så selv med det ypperste anlæg til at formidle lyden, så lever det i mange tilfælde ikke op til de lovede grundet det signal vi modtager er blevet rundbarberet

Vi kan se at der er mange der spørger om hvilke højtaler de skal købe osv. - men hvis det vi modtager er af ringe kvalitet så hjælper det fedt at vi har brugt en formue på kvalitetsgrej

Man kan jo tydeligt se at det er et emne mange går op i så måske skulle FP dyrke det lidt mere – der er jo også en del der ved meget om emnet her på FP - mange navne går igen fra andre fora omkring lyd og grej som så kunne give deres besyv med

Danmark har jo en lang og fin tradition for at bygge kvalitetshøjtalere, og det er jo lidt trist at så mange højtalere ender på loftet når de for ”få” kroner kunne kobles på TV, og i mange tilfælde give langt bedre lyd end mange soundbars - men selvom folk smider deres højtalere til hvilken lyd kan de så forvente hjemme i stuen og er der leverandører der levere et så ringe lydsignal at selv det bedste grej ikke kan modvirke det
Af Beckham
JornH skrev: 02 sep 2025, 20:10 Jeg har Viaplay Premium gennem Norlys, men det virker ikke så godt som at købe det direkte fra Viaplay, får man noget gratis virker det nok ikke godt nok…
Her må du lige uddybe. For det første tilbyder Norlys ikke Viaplay Premium såvidt jeg ved. Derudover har jeg svært ved at forestille mig at der skulle være forskel på kvaliteten afhængig om du er direkte kunde eller ej. Det ville i hvert fald være skandaløst hvis kunder som ikke er direkte kunder fik en dårligere kvalitet på billed\lyd...
Brugeravatar
Af KristofferA
KimKaos skrev: 03 sep 2025, 08:37 For en måneds tid siden forslog jeg Rasmus at FP burde skrive lidt mere om lyd til TVet - hvad giver den bedste lydkvalitet og hvad og hvem sender hvad ud til os

Jeg har på fornemmelsen at rigtig mange snyder på vægten og den lyd vi modtager ofte ikke lever op til det lovede - så selv med det ypperste anlæg til at formidle lyden, så lever det i mange tilfælde ikke op til de lovede grundet det signal vi modtager er blevet rundbarberet

Vi kan se at der er mange der spørger om hvilke højtaler de skal købe osv. - men hvis det vi modtager er af ringe kvalitet så hjælper det fedt at vi har brugt en formue på kvalitetsgrej

Man kan jo tydeligt se at det er et emne mange går op i så måske skulle FP dyrke det lidt mere – der er jo også en del der ved meget om emnet her på FP - mange navne går igen fra andre fora omkring lyd og grej som så kunne give deres besyv med

Danmark har jo en lang og fin tradition for at bygge kvalitetshøjtalere, og det er jo lidt trist at så mange højtalere ender på loftet når de for ”få” kroner kunne kobles på TV, og i mange tilfælde give langt bedre lyd end mange soundbars - men selvom folk smider deres højtalere til hvilken lyd kan de så forvente hjemme i stuen og er der leverandører der levere et så ringe lydsignal at selv det bedste grej ikke kan modvirke det
Den artikel ville jeg gerne læse! Jeg er også meget i tvivl om hvad der er bedst med min HDMI Extractor til 2.0 - PCM vs Bitstream - vs passthrough. Min foreløbige vurdering er, at det ikke gør en forskel...