Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af P.With
Har fået 1/2år Viaplay gennem Nordlys mobil. (film & Serier)

Kan det virkelig passe deres lyd "stinker" får primært stereo pcm og det selv på nogle af de nye film hvor jeg ved den kan/fås og afspilles i Dolby Atmos.
Under div. film titler står der for eksempel Dolby Audio.
(Aquaman Lost Kingdom) men afspilles i stereo pcm.

Er det fordi jeg har fået den billige udgave af Viaplay eller ?
Andre App´s virker fint så som Diseny+, HBO, Prime, ATV+.

Afspilles via ATV 4K og SONOS som ses i min signatur.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvilket lydformat er der på Viaplays indhold?

Viaplay understøtter Dolby Audio på følgende enheder: Apple TV, Android TV’er, Smart-TV’er*, Xbox One, Playstation 3/4, Safari på Mac og Edge** på Windows.

Vi udbyder i dag tusinder af titler med Dolby Audio i 5.1, og så godt som samtlige titler i HD leveres med 5.1 mixet lyd fra vores studie – Deraf øges antallet af titler med Dolby Audio løbende.

For at få det fulde udbytte samt en endnu bedre filmoplevelse kræves en hjemmebiograf, som understøtter Dolby Audio.

*Vi sender 5.1-lyd på Panasonic Smart TV, når der er support til dette lydformat på enheden. Dette betyder, at hvis dit TV ikke understøtter 5.1-lyd vil tjenesten heller ikke fremgå i dette lydformat. 5.1 understøttes ikke på Smart TV med Android som styresystem.
** 5.1 er tilgængelig på den gamle MS Edge. Men ikke på den nye MS Edge Chromium.

https://help.viaplay.com/da/hvilket-lyd ... s-indhold/
Af Provinsen
P.With skrev: 02 sep 2025, 18:28 Har fået 1/2år Viaplay gennem Nordlys mobil. (film & Serier)

Kan det virkelig passe deres lyd "stinker" får primært stereo pcm og det selv på nogle af de nye film hvor jeg ved den kan/fås og afspilles i Dolby Atmos.
Under div. film titler står der for eksempel Dolby Audio.
(Aquaman Lost Kingdom) men afspilles i stereo pcm.

Er det fordi jeg har fået den billige udgave af Viaplay eller ?
Andre App´s virker fint så som Diseny+, HBO, Prime, ATV+.

Afspilles via ATV 4K og SONOS som ses i min signatur.
Hmm...
Så er jeg åbenbart ikke den eneste der står med dette problem.
Opsagde abonnementet hos dem af samme årsag.
Man burde faktisk kontakte Forbrugerombudsmanden eftersom, Viaplay markedsfører et produkt, som de ikke leverer. Derudover er deres "kundeservice" en joke. For mit vedkommende fik jeg kontakt med en eller anden komplet uduelig medarbejder, der rodede sig ud i diverse bortforklaringer, dårlige undskyldninger, forkert vejledning i lydsetup mv. Det skal lige tilføjes at jeg ingen problemer har med at opsætte lydsystemer korrekt. Plus det faktum at de ikke længere har telefonisk service. Man kan kun skrive til dem....
Af P.With
Tak for tippet, må snakke med Nordlys om at andre tilbudet til noget andet.
Det jo en joke det her.
Af P.With
Radiomanden skrev: 02 sep 2025, 18:40 Hvilket lydformat er der på Viaplays indhold?

Viaplay understøtter Dolby Audio på følgende enheder: Apple TV, Android TV’er, Smart-TV’er*, Xbox One, Playstation 3/4, Safari på Mac og Edge** på Windows.

Vi udbyder i dag tusinder af titler med Dolby Audio i 5.1, og så godt som samtlige titler i HD leveres med 5.1 mixet lyd fra vores studie – Deraf øges antallet af titler med Dolby Audio løbende.

For at få det fulde udbytte samt en endnu bedre filmoplevelse kræves en hjemmebiograf, som understøtter Dolby Audio.

*Vi sender 5.1-lyd på Panasonic Smart TV, når der er support til dette lydformat på enheden. Dette betyder, at hvis dit TV ikke understøtter 5.1-lyd vil tjenesten heller ikke fremgå i dette lydformat. 5.1 understøttes ikke på Smart TV med Android som styresystem.
** 5.1 er tilgængelig på den gamle MS Edge. Men ikke på den nye MS Edge Chromium.

https://help.viaplay.com/da/hvilket-lyd ... s-indhold/
Hvad skal jeg bruge dette til ?
Du har jo bare kopieret hvad der står på deres hjemmeside, intet svar på mit spørgsmål.

Hvis du selv har Viaplay og ingen udfordringer har eller oplever samme udfordringer så fint, men har ikke brug for du googler for mig.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er også andre tjenester der snyder på vægten, der er mange film på Sky showtime med HDR, men de sender ikke noget ud i HDR.
Af P.With
Radiomanden skrev: 02 sep 2025, 19:20 Der er også andre tjenester der snyder på vægten, der er mange film på Sky showtime med HDR, men de sender ikke noget ud i HDR.
Og ?
Har ikke brug for din mangefulde hjælp, spam et andet oplæg.
Af JornH
Hvordan ser man hvilken lydformat der sendes i? Men jeg ser kun sport på Viaplay, lyder som alle andre der sender sport…
Af JornH
Jeg har Viaplay Premium gennem Norlys, men det virker ikke så godt som at købe det direkte fra Viaplay, får man noget gratis virker det nok ikke godt nok…
Af JornH
Viaplay sender alt i HD Dolby Audio, så i får nok intet ud af jeres dyre Soundbars m.m.
Af orkin
God aften og jeg har fundet det på net ,og ved ikke om ikke bruge det til nogle
Hvilket lydformat er der på Viaplays indhold?

Brugeravatar
Af Radiomanden
Det var lige det samme jeg fandt frem, og det var totalt uønsket.
Af Link
Tester lidt samme setup og præcis samme oplevelse. Det mest bliver vist i stereo pcm og lyder forfærdeligt.

Får du en skrattende / metalisk lyd?