Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev: 29 aug 2025, 10:34 Det var i hvert fald ikke 23.976 Hz på Alien Earth ...
Hvis du nu havde fulgt med i tråden ovre på Recordere havde du været klar over dette for flere uger siden :p ;)
Naiera skrev: 29 aug 2025, 12:59
Torben Rasmussen skrev: 29 aug 2025, 10:34 Det var i hvert fald ikke 23.976 Hz på Alien Earth ...
Hvis du nu havde fulgt med i tråden ovre på Recordere havde du været klar over dette for flere uger siden :p ;)
Ja, man er jo sjældent den første med et givent problem, men jeg følger ikke specielt meget med ovre på deres forum længere. Det er mig også lidt ligegyldigt om det er 24 Hz eller 23.976 Hz den skal stå på - begge dele er noget biks at finde i menuen, da de to settings ligger næsten nederst i Apples liste over opløsninger. Jeg har ikke lige adgang til en hemmelig menu, hvor jeg kan afkode den korrekte frekvens af indholdet.

Den sidste uge har jeg vekslet mellem sport på Yousee Play og så afvikling af de ting jeg mangler at se på Disney+, og ingen af de to apps formår at skifte til korrekt frekvens og dynamikområde, så det har været en fest cykle mellem DV 24Hz og SDR 50 Hz.
Torben Rasmussen skrev: 01 sep 2025, 13:29 Den sidste uge har jeg vekslet mellem sport på Yousee Play og så afvikling af de ting jeg mangler at se på Disney+, og ingen af de to apps formår at skifte til korrekt frekvens og dynamikområde, så det har været en fest cykle mellem DV 24Hz og SDR 50 Hz.
:s :(

Jeg sympatiserer helt sikkert med dig, især fordi at HDMI bonk hos mig snildt tager ti sekunder ;) Selvom jeg har været heldig bare at kunne se Fremmed: Jord på Hulu. Jeg har heldigvis ikke haft brug på Disney+ i denne runde med problemer.
Det lyder som om at Æble er på vej med en funktion der sætter underteksterne ind i "det aktive billedområde". Forhåbentlig i form af en funktion der lader brugeren vælge placeringen af underteksterne selv, og ikke bare en automatisk funktion af en art, som nok ikke kommer til at fungere ligeså godt.
Rasmus Larsen skrev: 01 sep 2025, 11:02 Problemerne med Disney+ appen er efterhånden omfattende og har stået på i et stykke tid. Derfor har jeg skrevet om det i en artikel.

Disney+ appen er gået i udu
Når du har indsat Linket her, er det fordi det virker ringest på Apple TV? Jeg bruger kun mit Google TV til at se Disney+, men kan ikke se problemet, men nu er jeg ikke inde i det tekniske og ser kun fodbold…
JornH skrev: 01 sep 2025, 14:39
Rasmus Larsen skrev: 01 sep 2025, 11:02 Problemerne med Disney+ appen er efterhånden omfattende og har stået på i et stykke tid. Derfor har jeg skrevet om det i en artikel.

Disney+ appen er gået i udu
Når du har indsat Linket her, er det fordi det virker ringest på Apple TV? Jeg bruger kun mit Google TV til at se Disney+, men kan ikke se problemet, men nu er jeg ikke inde i det tekniske og ser kun fodbold…
Jeg har også indsat linket i tråden om Disney+ problemerne.

Jeg indsatte det her i tråden fordi der var debat om problemet et par sider tilbage. :)
Rasmus Larsen skrev: 01 sep 2025, 14:40
Naiera skrev: 01 sep 2025, 14:38 https://www.avsforum.com/posts/64177388/
Det ville være cool.
Rigtig meget cool. Det er mere eller mindre den sidste realistiske forbedring man kunne bede om til Apple TV, bortset fra hvad der kommer naturligt hen ad vejen.
I forvejen har man vist haft en vis kontrol over noget af underteksterne, så de i det mindste ikke kørte ved MaxCLL i HDR. Når der testes nye TV med peak lysstyrke over 2000 nits, så kan det være temmelig hårdt ved øjnene at se på undertekster på Netflix via Google TV, WebOS eller Tizen, da de kører ved MaxCLL. Der skifter jeg ofte til ATV, hvis det er til "privat brug" og ikke en del af selve testen at tjekke en app eller lignende.
Torben Rasmussen skrev: 01 sep 2025, 15:01 I forvejen har man vist haft en vis kontrol over noget af underteksterne, så de i det mindste ikke kørte ved MaxCLL i HDR
Hvordan det?
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 118