Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Langt det meste, hvis ikke 100%. Noget 23.976Hz og andet, f.eks. Alien: Earth, 24.000Hz. Hvad er det du tror de har liggende i 60Hz?
Naiera skrev: 27 aug 2025, 05:25 Langt det meste, hvis ikke 100%. Noget 23.976Hz og andet, f.eks. Alien: Earth, 24.000Hz. Hvad er det du tror de har liggende i 60Hz?
Havde faktisk en forventning til at ting produceret til amerikansk tv var i 60 fps, men det viser nok bare min alder O_O

Jeg sætter så boksen til DV, 24 fps, og lader match framerate mv klare resten.

tak for info.
Hej
Hvilket format er det korrekte på ATV 4k pauseskærmen? Har sat output til 4K SDR og match framerate , men synes nogen gange at pauseskærmen kan lave små hak ved panorering..er det noget andre har lagt mærke til .
Jeg har tilsluttet Blu-ray og ATV til receiver , og herfra til TV , men min receiver har nogle år på bagen , så ikke sikkert at den kan handle det hele. Det er en Pioneer VSX-832.
MVH
Den har det hele 4K, HDR 10, Dolby Vision og Dolby Atmos.

VSX-832
Upgrade your home entertainment to the next level with Pioneer’s VSX-832, the first 5ch AV receiver supporting Dolby Atmos®*1. Enjoy a wide, enveloping soundscape with the Surround Enhancer*1. Ultra HD video, HDR10, and Dolby Vision.
hopgreve skrev: 28 aug 2025, 15:52 Hej
Hvilket format er det korrekte på ATV 4k pauseskærmen? Har sat output til 4K SDR og match framerate , men synes nogen gange at pauseskærmen kan lave små hak ved panorering..er det noget andre har lagt mærke til .
Jeg har tilsluttet Blu-ray og ATV til receiver , og herfra til TV , men min receiver har nogle år på bagen , så ikke sikkert at den kan handle det hele. Det er en Pioneer VSX-832.
MVH
Pauseskærmene er 60Hz, så hvis du har sat ATV til 4K SDR 50Hz, så vil de hakke.
MartinKlintHald skrev: 26 aug 2025, 20:13 Det er jeg med på, men i det mindste giver det Dolby vision på Disney.... Hvor meget af deres indhold er faktisk 24 fps?
Jeg skiftede min til 4K 24 Hz DV i går og så afspillede det korrekt på de to film jeg så. Men det vil jo desværre være afhængigt af hvad du vil se. Vælger du en ældre film er det nok 50 Hz SDR og nyere materiale burde ofte være DV 24 Hz. Det var i hvert fald ikke 23.976 Hz på Alien Earth og Marvel-filmene, da det giver et hak hvert 41. sekund.

Mig bekendt kan man ikke se frekvens på indholdet nogen steder, så man skal selv spotte at den er gal og prøve at tilpasse.
Naiera skrev: 28 aug 2025, 18:41
hopgreve skrev: 28 aug 2025, 15:52 Hej
MVH
Pauseskærmene er 60Hz, så hvis du har sat ATV til 4K SDR 50Hz, så vil de hakke.
Ja videofilerne er i 30fps, så 60Hz er korrekt. Pauseskærmene matcher ikke billedfrekvens.

Der ligger en version af næsten hver pauseskærm i både SDR og HDR, så ens standardvalg vil afgøre, hvordan man ser pauseskærmene. De er jo rigtig flotte i HDR.
Apropos. Spil matcher som udgangspunkt heller ikke billedfrekvens, og idet nogle af dem er låst til 30 eller 60fps framerate, kan man også opleve hakkende spil med 50Hz på Apple TV.

Desværre er der stadig udfordringer. Spiludviklerne skal lære at sætte et flag med information om frekvensen i spillet ved opstart. Det gør visse udviklere, men langt fra alle. VRR er heller ikke en god løsning endnu – ikke så længe skærmene hæver sortniveauet i VRR.
Torben Rasmussen skrev: 29 aug 2025, 10:34 Vælger du en ældre film er det nok 50 Hz SDR ...
På Disney+? Det tror jeg sgu ikke. Du tænker nok på HBO Max ;)
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 118