Jeg skal nok legge til at mine justeringer er gjort med bruk av DVE (Digital Video Essentials) Blu-Ray kalibrering. Jeg har også en DVE for bruk med DVD-spiller, og bruker jeg denne, vil de endelige innstillinger bli
litt anderledes. F.eks skal da lysstyrke heller
økes 2 hakk, altså +2, samt at farve skal stå i 0.
Dette kan dog ha sammenheng med at min DVD-spiller, som er en high-end Sony, dog noen år gammel, i seg selv har noen innstillinger man kan gjøre, med hensyn til gamma osv. F.eks har jeg innstillinger som heter "Standard", "Kino 1", "Kino 2" ... Det er ikke uten videre lett å se hvilken av disse som er den mest korrekte,og jeg får selvfølgelig forskjellige resultater avhengig av hvilken modus jeg bruker.
Jeg vil uansett si at mine Blu-Ray innstillinger er de mest korrekte, for mitt utstyr, og for min stue. F.eks vil alle de små grayscale nyanser, altså de som er like over totalt sort, fremstå tydelig på denne PX80 fra Panasonic. Farvene blir gode, men ikke helt i klasse med Pioneer.
Mitt ideal for et TV-bilde er et så naturlig og "korrekt" bilde i forhold til de gjeldende standarder som overhodet mulig. Jeg holder Pioneers nyeste plasmaskjermer for å være en klar nummer 1 ut i fra et slikt ideal, i dagens TV-marked. Men jeg holder også Panasonic's nye skjermer for en like klar nummer 2, og det til en betydelig lavere pris. Ettersom jeg for tiden ikke har penger nok til en Pioneer, er valget temmelig klart.