Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er en del af Euronics, det er en meget stor elektronik kæde i Europa, det skulle være den næst største. De har også overtaget Panasonic Center kæden.
Af henrik.yde
xabo skrev: 16 jul 2025, 17:08 Jeg har som sagt kigget på G4 og overvejet at købe det.

Det er billigst hos DustinHome, men har læst et rigtig dårligt opslag på et andet forum, så har kigget på Elsalg.dk.

De har fysiske butikker, hvilket jeg gerne vil have og de har gode anmeldelser. Men er det ikke et lidt "underligt" sted at købe et TV?

https://elsalg.dk/lg-oled65g45lw-aeu-ol ... OeEALw_wcB
Køb hvor det er billigst, og vær opmærksom på at 77 tommer er nede i nogle rigtigt gode priser lige nu:
https://www.komplett.dk/product/1310046 ... -77oled809
https://www.komplett.dk/product/1307074 ... led77c44la
Panelerne (OLED EX) er i øvrigt ens på de 2 TV, LG C4 og Philips 809.
Senest rettet af henrik.yde 17 jul 2025, 21:58, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
xabo skrev: 16 jul 2025, 16:40 Skal jeg være ærlig? Så havde jeg det godt lidt på fornemmelse, da jeg så hans videoer. :D

Ulækker markedsføring i forhold til det med reviews.
Han lever i høj grad af at sælge sine "kalibreringer" til folk, der ikke ved bedre.

Ja, de træder ofte godt og grundigt ved siden af, hvad der burde være god kotyme...
Af Supergris
xabo skrev: 16 jul 2025, 17:08 Jeg har som sagt kigget på G4 og overvejet at købe det.
Jeg vil anbefale, du holder dig til 77", nu det er det, du startede med at overveje.
Jeg er ret sikker på, du vil blive mere glad og tilfreds med den betydeligt større skærm, end en smule bedre billedkvalitet, der mest ses, når videomaterialet begunstiger det...
Af RigVader
xabo skrev: 15 jul 2025, 22:34
RigVader skrev: 15 jul 2025, 12:58 Helt klart 77"!

Har selv haft et fint 77" (LG A1) og et bedre 65" (panasonic OLED) hjemme på samme tid og når det kom til oplevelsen var der ingen contest.

Og så er C4 altså et virkeligt godt TV! Buy with confidence.

P.S. 90D har da vist også reflekterende skærm og lider der ud over af at sort bliver mere gråligt når ambient belysning rammer quantum dots.
Ja, C4 virker til at være suveræn, men er det lige frem så meget bedre at gå en størrelse op?

Her tænker vs et LG G4 65", som jeg har fået øjne lidt op for
Ja! :D Ud over min egen oplevelse er det også det råd jeg gennemgående hører fra YouTubes TV nørder.

Du skal også huske at langt langt det meste content holder sig indenfor P3 farverummet og er mastered under 1000 (og ofte uden 600) nit og derfor nok vil ret meget ens ud på alle tre TV.

Mht. til Quantum; ham kan du se helt bort fra, manden er komplet idiot!
Af xabo
Hold kæft et dilemma jeg nu igen står i :D

LG C4 77" som også er billigere, eller LG G4 65" som er er bedre, men mindre.. For mig syntes jeg godt nok det er svært at vælge.. Måske det ville være nemmere, hvis jeg havde mulighed for at se begge modeller irl.

Jeg er dog stadig lidt bange for C4's meget reflekterne overflade. Jeg har læst om det her inde og set det i flere videoer på youtube, hvor det har irriteret mig at jeg kan se det.
Af kimklarup
husk på at disse reflekterende store skærme også virker som et spejl når skærmen ikke er tændt, jeg vil aldrig igen have en skærm uden. Mit råd er at du henter det af dem du overvejer og prøver det hjemme, bare være helt sikker på du kan returnerer det igen(nok bedst med en nethandel) med levering i hjemmet.
Af xabo
Det ente med at jeg købte et G4 77" som outlet hos Elgiganten, der stod "som ny - uden indpakning" til 17.000kr. Hvilket jeg tænker var meget fornuftigt?
Brugeravatar
Af hans123
xabo skrev: 17 jul 2025, 23:51 Det ente med at jeg købte et G4 77" som outlet hos Elgiganten, der stod "som ny - uden indpakning" til 17.000kr. Hvilket jeg tænker var meget fornuftigt?
Skriv gerne et par ord om det når du har brugt det lidt.

Lever det op til forventninger ?
Hvordan går det med genskin og refleksioner ?
Af Beckham
xabo skrev: 17 jul 2025, 23:51 Det ente med at jeg købte et G4 77" som outlet hos Elgiganten, der stod "som ny - uden indpakning" til 17.000kr. Hvilket jeg tænker var meget fornuftigt?
Det tænker jeg er meget fornuftigt. Man må bare håbe det ikke er misbrugt på nogen måde. Er altid lidt forsigtig med den slags når vi snakker OLED i forhold til burn-in.
Af xabo
KimKaos skrev: 18 jul 2025, 06:46 Jeg hoppede selv på G4 og for sgu hvor står det bare flot

Prisen lyder fornuftig - det skal du nok blive rigtig glad for
Det gør det i hvert fald! Det håber jeg!
Senest rettet af xabo 18 jul 2025, 20:46, rettet i alt 1 gang.
Af xabo
hans123 skrev: 18 jul 2025, 06:58
Skriv gerne et par ord om det når du har brugt det lidt.

Lever det op til forventninger ?
Hvordan går det med genskin og refleksioner ?
Det skal jeg nok. 8-)