koden skrev: ↑22. apr 2025, 19:17
Ja der er 14 dages returret.
Men kassen er smidt ud efter jeg synes TV virkede fint.
Pixel så jeg først efter nogle dage.
Det er i øvrigt et
Philips 75” The Xtra PML9009 4K QD Mini-LED
og ikke det herunder.
Har fejlmeldt det hos Philips som har lavet en sag og ville sende mig mail. Den har jeg så ikke modtaget.
Så må ringe til dem igen.
Problem er at tiden går og returret udløber den 25/4, samt at TV jo er købt til halv pris 12.000 kr.
Man kan hurtig komme til at stå i en dum situation uden TV of skal købe nyt tiul meget højere pris.
Så bliver nok nødt til at håbe på Philips klarer rep.
Jeg ville ikke vente på Philips. Fedt, hvis de kan/vil fikse det. Men jeg ville klart tage direkte kontakt til butikken og en sælger/kundeservice - tlf eller fysisk fremmøde - og høre, hvordan og hvorledes,
inden returretten udløber! Læg her vægt på at der er en fejl på tv’et/skærmen.
Når der er tale om fejl, er kassen irrelevant. Så er det op til dem og dig, om det skal byttes til nyt eller sendes til reparation. Ud fra min ringe viden på dette rent tekniske område, vil jeg sige, at det er tale om en fejl, hvor selv hvis du ikke får mulighed for at returnere og de vil forsøge at reparere, er der sandsynlighed for, at de ender med at give dig et nyt.
Personligt ville jeg anlægge noget ala følgende, ret firkantede linje overfor kundeservice:
“Hej. Der er denne fejl på mit tv (beskriv fejlen og vis billede). (Vær rimelig klar i mælet om, at det mener du ikke er en acceptabel fejl på et splinternyt tv.) Jeg ønsker at returnere. Jeg har desværre ikke kassen der hører til, da jeg slet ikke havde intentioner om at returnere. Men det her er altså ikke en acceptabel fejl på et helt nyt tv. Så vil blot høre, om i foretrækker at give mig penge tilbage, eller et nyt i tv i stedet?”
9 ud 10 gange vælger sælger nyt tv i stedet, for alternativet er tabt omsætning (butik/sælger får som regel kompensation af producent for fejlagtige produkter - men deres velvillighed varierer fra butik til butik, ud fra deres interne politik og lige så meget deres aftaler med producent til producent). Hvis du vil vise dem, at der ikke er så meget slinger i valsen og diskussion, tager du tv’et med, når du kontakter dem første gang. Bare husk, hvis ikke du lægger vægt på at det er returretten du ønsker at benytte, så vil sælger/butik nok starte med at insistere på at forsøge en reparation.
Hope it works out !
