ninjaenen skrev: ↑07 mar 2025, 21:24Vil billedkvaliteten blive markant bedre hvis jeg bruger Apple Tv end hvis jeg bruger de indbyggede apps og YouSees egen boks?
Nej. Tværtimod! Du risikerer det stik modsatte (afhængigt af signalet vi taler om)
Du siger at du "bruger YouSee boksen til kabel tv", så mener du vel også at du gør brug af DVB-c signalet? Uanset om du benytter dit nye TV eller en YouSee boks til brug af DVB-c (ved at tilslutte en af enhederne til antennesignalet), så er det værd at understrege at du får markant bedre billedkvalitet via DVB-c signalet, end du gør med brugen af YouSee smart appen på både dit TV og på et ATV, da bitraterne generelt er lavere den vej.
ninjaenen skrev: ↑07 mar 2025, 21:24
Off the record. Samsung S95d'eren 77" er købt i dag og får den leveret i næste uge. Det bliver spændende at se billedkvaliteten på den, især med Quantum Tv's indstillinger.
Hvis du har fået et S95D, så vil du heller ikke opnå noget mht billedkvalitet ved at tilslutte et ATV, da Samsung (Sådan er det i hvert fald på mit S92C) framematcher det indhold der afspilles, hvilket i forhold til billedkvaliteten ellers ville være den primære fordel ved et ATV - dvs. på TV der ikke selv matcher frameraten (i sine smartapps).
Så tilkøb af ATV skulle alene være fordi man fortrækker eller ligefrem behøver det ene styresystem over det andet til specifikke tjenester, f.eks. F1 eller Apple TV+ appen. Om det så ligefrem skal belønnes at Apple på sine egne streamingapps reserverer den bedste streamingkvalitet til sine egne enheder mener jeg kan diskuteres. Personligt synes jeg det er noget svineri, og bruger i stedet andre tjenester der ikke diskriminerer på den måde.
ninjaenen skrev: ↑07 mar 2025, 21:24 [..] Quantum Tv's indstillinger. Det er en fyr på youtube, hans indstillinger gjorde min C1 10 gange bedre og kan klart anbefale ham. Til en sølle pris på knap 40kr.
Jeg kender ikke Quantum Tv men brugte selv en kombination af "TV Calibration with Darko" og en AVSforum tråd med andre kalibratere, der havde kalibreret sig frem til samme settings, dog medtaget flere modes (også game mode). Det BURDE være muligt at søge sig til den slags oplysninger uden at behøve at betale sig til det.