Log ind med sociale netværk
03 maj 2008, 15:31
Så vidt jeg har forstået, så skal man udelukkende vælge LCD grundet PC brug - alt andet ville være at snyde sig selv, om det er HD/FullHD(mange undersøgelser viser, at folk i langt de fleste tilfælde ikke engang kan se forskel på de to) eller burn-in spørgsmålene, så er plasma stadig det værd kan jeg fortælle jer efter, at have sammenlignet dem.
Men jeg har hørt, at der skulle være lidt ghosting-problemer med Samsungs M8-serie selvfølgelig afhængigt af størrelsen og afstanden. Men det er vel intet problem på et 37" på 1,5-2m afstand?
Og hvad ville være gode 37" LCD alternativer til Samsungs M8-serie? Jeg vil gerne høre alternativer bare for informationens skyld op til en 9000 kr og selv hvis pris ift ydelse ikke er det værd, så kunne det være rart, at vide hvad der er bedre i den prisklasse - bare for orienteringens skyld.
EDIT: Jeg har forresten fundet ud af, at forskellen på M86 og M87'eren udelukkende er designmæssig for 400-500 kr, så jeg holder mig til M86
Men jeg har hørt, at der skulle være lidt ghosting-problemer med Samsungs M8-serie selvfølgelig afhængigt af størrelsen og afstanden. Men det er vel intet problem på et 37" på 1,5-2m afstand?
Og hvad ville være gode 37" LCD alternativer til Samsungs M8-serie? Jeg vil gerne høre alternativer bare for informationens skyld op til en 9000 kr og selv hvis pris ift ydelse ikke er det værd, så kunne det være rart, at vide hvad der er bedre i den prisklasse - bare for orienteringens skyld.
EDIT: Jeg har forresten fundet ud af, at forskellen på M86 og M87'eren udelukkende er designmæssig for 400-500 kr, så jeg holder mig til M86
03 maj 2008, 18:47
Jeg har også lige opdaget, at jeg kun har en S-video og VGA udgang fra min bærbare (på et 8600M GT kort) og i øjeblikket bruger jeg VGA udgangen til en ekstern PC monitor.
Mit ummidelbare bud ville være at købe en god (dyr!) VGA splitter og køre begge skærme over VGA. Er det den bedste løsning? Og i så fald hvad ville det betyde for skærmopløsningen? (TVet kan køre 1920x1080, men min skærm kører kun 1280x1024)
Ville billedet blive så "dårligt", at det ville være det samme på plasma som LCD? For så ville jeg da overveje plasmaen igen.
Mit ummidelbare bud ville være at købe en god (dyr!) VGA splitter og køre begge skærme over VGA. Er det den bedste løsning? Og i så fald hvad ville det betyde for skærmopløsningen? (TVet kan køre 1920x1080, men min skærm kører kun 1280x1024)
Ville billedet blive så "dårligt", at det ville være det samme på plasma som LCD? For så ville jeg da overveje plasmaen igen.
04 maj 2008, 11:34
1280x1024 vil ikke være en god opløsning at smide op på en fladskærm. Det er jo næsten et kvadratisk billede (5:4) og TVet kører ved 16:9. Uanset hvilken type du vælger, så vil det ikke være smart at benytte denne opløsning på TVet.
04 maj 2008, 11:55
yakken skrev:1280x1024 vil ikke være en god opløsning at smide op på en fladskærm. Det er jo næsten et kvadratisk billede (5:4) og TVet kører ved 16:9. Uanset hvilken type du vælger, så vil det ikke være smart at benytte denne opløsning på TVet.Selvfølgelig, men den kan vel godt finde to forskellige skærme på samme port? Altså med en VGA splitter.
04 maj 2008, 11:57
Nej. Du kan kun køre 1 opløsning gennem en VGA splitter. Dit grafikkort har kun 1 chip pr. skærmudgang, så hvis du kun har 1 skærmudgang, så kan du kun køre med 1 opløsning på denne udgang.
04 maj 2008, 11:57
med en VGA splitter, smider den så ikke bare samme billede ud til begge, altså samme opløsning m.m. ?
04 maj 2008, 11:58
Jo, præcis. Du vil nok også få problemer med plug'n'play når du sætter en splitter på.
04 maj 2008, 12:12
så med andre ord, tag din eksterne skærm af og sæt dit fladskærms tv til i stedet, hvis det skal bruges sammen med den bærbare 
04 maj 2008, 12:41
Findes der så ikke en VGA splitter hvor man kan dirigere de to skærme vha en knap eller lign?
Eller kan jeg ikke bare skifte opløsning når jeg skal gå fra monitor til TV og omvendt?
Lige nu kører jeg nemlig mit gamle CRT på S-video og min monitor på VGA. Og jeg SKAL have to skærme, jeg kan desværre ikke nøjes med en.
EDIT: Her er specs til mit grafikkort http://www.nvidia.com/object/geforce_86 ... specs.html
Der står jo "Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i/1080p resolution"
Er det min redning?
Eller kan jeg ikke bare skifte opløsning når jeg skal gå fra monitor til TV og omvendt?
Lige nu kører jeg nemlig mit gamle CRT på S-video og min monitor på VGA. Og jeg SKAL have to skærme, jeg kan desværre ikke nøjes med en.
EDIT: Her er specs til mit grafikkort http://www.nvidia.com/object/geforce_86 ... specs.html
Der står jo "Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i/1080p resolution"
Er det min redning?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto