Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chico
Hej!

Har også oplevet en summen når jeg stod helt tæt på (har også tidligere oplevet det på ældre TV) - hovedparten af lyden forsvandt ved et let klap med en flad hånd på oversiden af bagbeklædningen.
Af Puryx
Jeg har ikke nogen speciel summen - ikke noget der på nogen måde kan gernere nogen i hvert flad.

MEN

Jeg har til gengæld købt mit TV hos knot.dk også - og jeg må da indrømme at jeg bliver temmelig bekymret, hvis det er den "service" man får stillet i udsigt?
Jeg bor i Århus, og har på ingen måde selv mulighed for at transpotere TV'et nogen steder hen - kan det virkelig passe at, hvis der sker noget med ens TV, så skal man selv sørge for fragten til Infocare (eller hvor det nu end skal tjekkes)

knot.dk skrev herinde da tilbuddet på PX80 var aktuelt, kunne vi ikke lige få en afklaring på det her?
Af Montex
Kunne ihverfald godt tænke mig at vide hvordan "bruger" den ellers så roste service fra Panasonic...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi skal nok lige følge op på dette når vi har hørt fra knot.dk. Rasmus retter henvendelse til dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har netop snakket med Thomas, som ejer Knot.dk.

Alle Tv bør hentes på adressen, når der reklameres på dem ifølge Panasonic garantien.

Proceduren er, at man tager kontakt til Knot.dk, som efterfølgende sender en mail med nærmere information, hvor der også henvises til en af de autoriserede servicepartnere.

Montex: Jeg ved ikke præcis hvad der er sket i din sag, men Thomas beklager hvert fald forløbet. For det er meningen, at det skal afhentes på adressen. Tag eventuelt kontakt til Thomas, hvis der skulle være tvivl, så er jeg sikker på, at han meget gerne vil hjælpe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er problemet jo ikke at de ikke vil afhente skærmen, men at fejlfinding finder sted andre steder end på adressen. Det har tidligere været kørt op til at Panasonic ville stille med en mand der vurderede om skærmen skulle tages med, så man slap for at skulle betale 1000 kr. i straf hvis en tekniker vurderede at alt var som det skulle være.

Så længe man som forbruger ikke ved hvilke kriterier der opstilles for at en skærm er defekt, så kan det hurtigt blive dyrt at få nogen til at se på skærmen. Når man ikke kan komme i kontakt med service-partneren, så er man lidt på herrens mark.
Af thomit
Jeg vil igjen bare påpeke at det er normalt at plasma-tv summer litt; noen verre enn andre. Summingen øker gjerne i nivå hvis tv-bildet er meget lyst. Hvis det er meget generende fra sitteposisjon, skal du klage.
Af Montex
yakken skrev:Nu er problemet jo ikke at de ikke vil afhente skærmen, men at fejlfinding finder sted andre steder end på adressen. Det har tidligere været kørt op til at Panasonic ville stille med en mand der vurderede om skærmen skulle tages med, så man slap for at skulle betale 1000 kr. i straf hvis en tekniker vurderede at alt var som det skulle være.

Så længe man som forbruger ikke ved hvilke kriterier der opstilles for at en skærm er defekt, så kan det hurtigt blive dyrt at få nogen til at se på skærmen. Når man ikke kan komme i kontakt med service-partneren, så er man lidt på herrens mark.
Præcis. De ville godt hente det, men hvis de så vurderede at alt er som det skal være så skal jeg betale 600 for fragt og 300 i teknikergebyr, og det synes jeg nu ikke ligefrem er god service (og der er ellers sagt rigtig meget godt om panasonic service). En af de ting som jeg synes var rigtig nice var lige netop det med at panasonic selv kommer ud og vurder fejlen. Nu bor jeg ikke længere end 5-10 min i bil fra det Infocare, men for det første så skal jeg transporter tv derhen (og plasma er ikke jordens nemmest tv type at transpoter), jeg skal undvære tv'et, måske betale teknikergebyr og have besvær med at få det hjem igen + at jeg ikke har den store tiltro til Infocare efter den "kundeservice" de indtil videre har leveret.

Alternativet (og så som jeg troede at det ville foregå) vil være at der kommer en panasonic tekniker, vurder om tv'et er normalt, måske tager det med og så kommer med det når det er fixet. :o
Af Knot.dk
Montex skrev:
yakken skrev:Nu er problemet jo ikke at de ikke vil afhente skærmen, men at fejlfinding finder sted andre steder end på adressen. Det har tidligere været kørt op til at Panasonic ville stille med en mand der vurderede om skærmen skulle tages med, så man slap for at skulle betale 1000 kr. i straf hvis en tekniker vurderede at alt var som det skulle være.

Præcis. De ville godt hente det, men hvis de så vurderede at alt er som det skal være så skal jeg betale 600 for fragt og 300 i teknikergebyr, og det synes jeg nu ikke ligefrem er god service (og der er ellers sagt rigtig meget godt om panasonic service). En af de ting som jeg synes var rigtig nice var lige netop det med at panasonic selv kommer ud og vurder fejlen. Nu bor jeg ikke længere end 5-10 min i bil fra det Infocare, men for det første så skal jeg transporter tv derhen (og plasma er ikke jordens nemmest tv type at transpoter), jeg skal undvære tv'et, måske betale teknikergebyr og have besvær med at få det hjem igen + at jeg ikke har den store tiltro til Infocare efter den "kundeservice" de indtil videre har leveret.

Alternativet (og så som jeg troede at det ville foregå) vil være at der kommer en panasonic tekniker, vurder om tv'et er normalt, måske tager det med og så kommer med det når det er fixet. :o
Hej Montex.

Ring venligst til os på fredag hvor vi har åbent igen :) Du skulle ikke kontakte infocare har vi aldrig sagt. Du skal bruge Powermill, eller service center nord / fyn som vi har super gode oplevelser med.

Vi tales ved fredag så vi kan finde løsningen på dit problem.
Af Montex
Knot.dk skrev:
Montex skrev:

Hej Montex.

Ring venligst til os på fredag hvor vi har åbent igen :) Du skulle ikke kontakte infocare har vi aldrig sagt. Du skal bruge Powermill, eller service center nord / fyn som vi har super gode oplevelser med.

Ja men det er også powermill jeg har kontaktet men de er vidst blevet opkøbt af infocare. Efter at have ringet til "powermill" skrev jeg til den mail der står på powermills hjemmeside og den slutter med @infocare.dk. Der står også under nyheder noget med at de er slået sammen. ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, infocare/powermill er same same.
Af Knot.dk
Montex skrev:
Knot.dk skrev:
Montex skrev: Præcis. De ville godt hente det, men hvis de så vurderede at alt er som det skal være så skal jeg betale 600 for fragt og 300 i teknikergebyr, og det synes jeg nu ikke ligefrem er god service (og der er ellers sagt rigtig meget godt om panasonic service). En af de ting som jeg synes var rigtig nice var lige netop det med at panasonic selv kommer ud og vurder fejlen. Nu bor jeg ikke længere end 5-10 min i bil fra det Infocare, men for det første så skal jeg transporter tv derhen (og plasma er ikke jordens nemmest tv type at transpoter), jeg skal undvære tv'et, måske betale teknikergebyr og have besvær med at få det hjem igen + at jeg ikke har den store tiltro til Infocare efter den "kundeservice" de indtil videre har leveret.

Hej Montex.

Ja men det er også powermill jeg har kontaktet men de er vidst blevet opkøbt af infocare. Efter at have ringet til "powermill" skrev jeg til den mail der står på powermills hjemmeside og den slutter med @infocare.dk. Der står også under nyheder noget med at de er slået sammen. ;;)
Bare du ringer imorgen så finder vi en løsning :)
Af Montex
jep, det en deal :p