Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmusDoh
lenasmil skrev: Hvad har I andre ofret oh hvor / hvornår ?
Købte mit 42" i mandags og fik det i dag. Det er kanont :D

Købte det hos DanskITLager.dk - prisen er 8500 kr - ca. 8550 med fragt. Synes de havde rimelig god service. Ringede til dem et par gange og de var flinke til, at svare på alle mine spørgsmål :)

Ved ikke helt med det garanti noget der, men der er i hvert fald 2 års garanti hos danskitlager.
Af Zacho
lenasmil skrev: Fandt fx dette prisleje og undrer mig så over, at 37" er dyrere end 40" ! :

Plasma TV ( HD ) > Panasonic > Plasma TV ( HD )

1. Panasonic TH-37PX80
Panasonic TH37PX80 - Dansk vare og Dansk garanti !
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 8.995,00

2. Panasonic TH-42PX80
Panasonic TH42PX80
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 8.095,00

ER DER SÅ IKKE GARANTI PÅ NR. 2 ?

Hilsen Nikolai :s
Nej så er nummer to sikkert parallelimporteret og så er der sikkert kun den danske reklamationsret på varen og altså ikke panasonics garanti.
Af lenasmil
rasmusDoh skrev:
lenasmil skrev: Hvad har I andre ofret oh hvor / hvornår ?
Købte mit 42" i mandags og fik det i dag. Det er kanont :D

Købte det hos DanskITLager.dk - prisen er 8500 kr - ca. 8550 med fragt. Synes de havde rimelig god service. Ringede til dem et par gange og de var flinke til, at svare på alle mine spørgsmål :)

Ved ikke helt med det garanti noget der, men der er i hvert fald 2 års garanti hos danskitlager.
Tillykke med det. Der SKAL vel ose være 2 års garanti efter loven...
Finder lige deres tlf.nr. og ringer dem op.
/ Nikolai
Af lenasmil
Hm.... hvad er den nøjagtige forskel på garanti/reklamationsret ?
/ Nikolai :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bobjoern skrev:Dobbeltstrange.

Prøvede så lige at slå min gamle video til og så kører det bare, med lyd og det hele, når jeg kører det igennem videoen.

Lyder det ikke lidt som en defekt analog tuner?
Jo ud fra beskrivelsen så lyder det som om der er noget i vejen med den analoge tuner. Jeg mener også der var en anden der havde disse skrattelyde og de blev så vidt jeg husker fikset under garantien.
Af Zacho
lenasmil skrev:hvad er den nøjagtige forskel på garanti/reklamationsret ?
Garantien dækker typisk mere end reklamationsretten, f.eks. giver Pana 0 pixelfejls garanti. Hvis der ikke er garanti så dækkes ikke helt de samme ting, der må f.eks. typisk være ca. 10 pixelfejl før nogle producenter siger man har krav på et nyt panel/ombytning af Tv..

Reklamationen er desuden lovpligtig for danske forhandlere, de skal yde 24måneders reklamationsret.
Af lenasmil
Zacho skrev:
lenasmil skrev:hvad er den nøjagtige forskel på garanti/reklamationsret ?
Garantien dækker typisk mere end reklamationsretten, f.eks. giver Pana 0 pixelfejls garanti. Hvis der ikke er garanti så dækkes ikke helt de samme ting, der må f.eks. typisk være ca. 10 pixelfejl før nogle producenter siger man har krav på et nyt panel/ombytning af Tv..

Reklamationen er desuden lovpligtig for danske forhandlere, de skal yde 24måneders reklamationsret.
Jeg takker mange gange og har vist besluttet at købe her til 9.500,- hvor der er garanti.....skal lige tale med dem først ang. fragt mv.
http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm
/Nikolai :)
Af red_martians
42PX80

Biograf, varm,
og et par hakker til højre og venstre.

Ingen problemer pt.
Finder dog at 96hz(P24) ser lidt underligt ud i forhold til pioneers. En sær type ujævnt hakkeri.
Ellers meget tilfreds.
Af SilverLine
Pejsen skrev:jeg er på vej til at købe et PX80, men vil gerne vide om nogle af jer har prøvet at tilslutte fx jeres bærbare computer via VGA, og om det kan give et nogenlunde billede?

Sagen er den at jeg bruger en bærbar som server, og derfor har jeg lagt alle mine billeder fra ferier osv. ind på den. Det kunne jo være dejligt hvis TV'et kunne agere "projektor" når familien var på besøg?!
Men ellers køber du dig et SD kort. Der er jo SD kortlæser i fjernsynet !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
red_martians skrev:42PX80

Biograf, varm,

Ingen problemer pt.
Finder dog at 96hz(P24) ser lidt underligt ud i forhold til pioneers. En sær type ujævnt hakkeri.
Ellers meget tilfreds.
Den burde ikke hakke, hvis den får et korrekt 24 Hz signal. Hvilken afspiller bruger du til at afspille fra?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan også lige tilføje, at den anmeldelse af PX80, som der tidligere blev talt om her på Flatpanels.dk, ikke er droppet. Jeg venter dog stadig på et testeksemplar fra Panasonic Danmark.
Af red_martians
Rasmus Larsen skrev:
red_martians skrev:42PX80

Biograf, varm,

Ingen problemer pt.
Ellers meget tilfreds.
Den burde ikke hakke, hvis den får et korrekt 24 Hz signal. Hvilken afspiller bruger du til at afspille fra?
Den får 1080P24 fra en Panasonic BD30. En pioneer Hakker også i billedet. Har tjekket det sammen med et par kamerater og det er meget tydeligt at der er en forskel fra 3:2-pull-down til ægte 1080P24 både på pioneer og panasonic. Men billedet hakker stadigvæk, bare jævnt. (kunne man dog ikke optage i 60hz i stedet)
På Panasonic virker det bare halv-kunstigt.. lidt ligesom når man slå 100hz til når man ser TV. Hvis man har et panasonic plasma (PX70/80) så kan man især se efter go'aften danmark under de hurtige rulletekster til sidst. De er nærmest ulæselige og flimre. Slår man 100hz fra, står de knivskarpt. Synes jeg har samme problem med 24P på den skærm. Vi tjekkede en scene i "A knights tale" hvor de ridder hurtigttil hest, hvor der er meget hurtige panoreringer. Der sker altså noget mystisk.
Af SilverLine
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan også lige tilføje, at den anmeldelse af PX80, som der tidligere blev talt om her på Flatpanels.dk, ikke er droppet. Jeg venter dog stadig på et testeksemplar fra Panasonic Danmark.
Ser frem til den anmeldelse :)
Af MikkelLNJ
Hvordan ser det ud med pixelfejl? Kan ikke bestemme mig for, om jeg skal købe det billigt uden Panasonics garanti, eller om jeg skal købe det dyrt med?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13