Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Kan ikke lige ud fra det du skriver, tyde om du med Nokia boksen har HDR på en af de her i tråden nævnte film der har HDR.
Af JornH
Det er godt med det info hvor det kan ses, men ikke altid man kan regne med hvad der står, det skifter ikke ser man noget der ikke er i 4K… På TVet kan jeg ikke se andet end der står det er i HDR…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis du har HDR på Showtime med Nokia boksen, så finder jeg det meget underligt at der ikke er med Google TV Streameren.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Pelle skrev: 21 nov 2024, 17:24 4K-mærkaterne er forsvundet her på mit Apple TV. Er det sket for andre?
De kommer og går hos mig. Det er som om, at ikonerne lige skal loade efter filmsiden er loadet, men lige nu sker det ikke.

Ifølge videokonsollen afspilles der ikke i højere opløsning end 1080p lige nu... De må være i gang med et eller andet på serverne.
Af JornH
Radiomanden skrev: 21 nov 2024, 22:48 Hvis du har HDR på Showtime med Nokia boksen, så finder jeg det meget underligt at der ikke er med Google TV Streameren.
Jeg prøvede lige med Nokia boksen, der står 4K HDR UHD i 3840x2160 ved tryk på info med Skyshowtime med en 4K HDR film.

Men ligenu er her Skysnowtime… ;-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Når man trykker på 'info'-knappen så vises kun hvad HDMI-signalet opererer i. Det siger ikke noget om kildekvaliteten på videostreaming fra SkyShowtime eller andre streamingtjenester.

Din Nokia-boks opskalerer jo alt til 4K – ellers ville det ikke fylde hele skærmbilledet.
Af JornH
Ja, som jeg skrev til Radiomanden kan der ikke regnes med hvad skrives ved tryk på Info. Men har testet med nogle gamle Indiana Jones film hvor kvaliteten ikke er ret god, sammenlignet med den sidste Indy film fra sidste år, der kun vises nu på Disney+
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er helt korrekt at Nokia boksen og Google TV samt andre bokse opscalerer til 2160. når man så trykker på Info på TVet vil dere vises 2160 50 Hz. Når jeg ser en film på MAX som er med HDR, så vil et tryk på Info vise f.eks 2160 50 Hz HDR (HLG). Derved kan de udover ændringen i billedet ses at det er HDR.
Ser jeg en BD så vil der stå 1080 24 ved tryk på Info, da det jo er det signal der modtages fra afspilleren.
Af CSP
Stadig ingen 4K eller HDR!
Det har stået på i 3 dage nu og ingen forklaring eller andet...
Jeg betaler for et premium produkt, men det er bestemt ikke hvad jeg får lige nu!
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er en del mere end 3 dage siden, det var lige fra starten, har som det kan læses kommunikeret med Showtime angående det, men intet resultat. Rasmus ville også prøve at kontakte deres PR afdeling. skrev også en PM til ham med en forespørgsel om han har kontaktet dem, men den er ikke blevet læst.
Den eneste fordel der er ved abonnementet lige nu er at det fås til halv pris, Der må meget gerne ske noget så der faktisk fås det der betales for. Alle med Premium abonnement skulle skrive til dem og klage, jeg vil i hvert fald skrive til dem igen for at få en forklaring og håbe på et brugbart svar.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er modtaget en yderligere mail fra SKY Showtime.

Sky showtime

Hej!

Ref: 01248358

Tak for din henvendelse til SkyShowtime kundesupport.
Vi beklager den ulejlighed, der er forårsaget af den manglende mulighed for at bruge HDR-funktionen. På SkyShowtime bestræber vi os på at levere den bedst mulige løsning til vores kunder og er her for at hjælpe dig.

Desværre er HDR-funktionen i øjeblikket ikke tilgængelig på SkyShowtime. På nuværende tidspunkt understøtter vi kun 4K UHD-indhold i Premium-abonnementet. Vores understøttede videoopløsninger spænder fra 512x288 px til 1920x1080 px, og i øjeblikket har vi ikke mulighed for at skifte billedfrekvens. Vi vil dog dele din feedback med vores team, da vi hele tiden arbejder på at forbedre vores tjenester. Dit input er værdifuldt for os og hjælper os med at forbedre vores tilbud til alle brugere.

Jeg har svaret retur.

til [email protected]

Der er da noget galt hos jer, for det første, så er der som det kan ses på det billede i den sendte mali så står der 4K UHD HDR på filmen, og det er ikke den eneste, dernæst, så kan man når det gøres manuelt som skrevet i teksten få HDR på filmene, som også vist i et andet billede. Det må i meget gerne give en nærmere forklaring på.
Vedhæftet er et forstørret udsnit af billedet visende at filmen er 4K UHD HDR.
Af CSP
Jeg har også skrevet til dem.
Vi betaler en pris for et premium produkt vi ikke får - fatter ikke at de stadig reklamere med det når de ikke kan levere det!
Håber Flatpanels er på sagen.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg håber at der er mange som vil skrive til dem og klage, nu afventer jeg lige et svar fra dem på mit seneste spørgsmål.
Har skrevet til Rasmus angående det, her senest med det jeg postede for en time siden. Ved ikke hvad jeg kan gøre mere ved det.
Af CSP
Jeg har fået følgende svar fra SkyShowtime:

Jeg må desværre meddele, at den første generation af Apple tv ikke understøttes af SkyShowtime til 4K UHD-indhold.
I øjeblikket understøtter vi Apple TV 4K (2. generation) og Apple TV 4K (3. generation) til 4K UHD-indhold.
Da det ikke er officielt understøttet, er det grunden til, at du oplever problemer med at få adgang til 4K UHD-indhold.

Jeg har første generation af Apple tv 4K, har ikke hørt det her før - er der nogen med en nyere Apple tv der kan bekræfte at der virker hos dem?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47