Af disqus_Cr1DFvT0xq - 16 nov 2024, 06:12
16 nov 2024, 06:12
Så jeg er lidt i tænkeboksen, prøver lidt forskellige løsninger med Airplay på Mac, men fungere ikke helt som jeg havde håbet på. Jeg havde håbet at ATV overtog selve afspilningen i stedet for afspilning på Mac med airplay overførsel. Jeg ved man kan med Apple Music app hvor ATV overtager afspilningen også musicvideoer, Fordi Apple Music app har en funktion der kan kontrollere andre højtalere og TV. Men sådan fungere det ikke med film på TVapp, der bliver det trådløst overført.
Så der er nye opgaver til Apple.
Så kom jeg til at tænke på også i forbindelse med nye macudgivelser om jeg skulle skifte ATV ud med den nye Mac Mini. Det er måske spild og overkill at bruge sådan en god maskine med masser af arbejdspotentiale.....men er selvfølgelig bedre spillemaskine end ATV.
Men Jeg har ingen erfaring med at bruge desktop computer som TV medieboks.
Så ryger ideen i at styre det hele med TV fjernbetjening.
Så jeg hælder stadig mest til ATV.
Kender I ulemper og fordele i at bruge en Mac mini i stedet for ATV? udover markant prisforskel. Mac Mini er også allerede faldet i pris med 450 kr.
Rasmus Larsen skrev: ↑12 nov 2024, 07:56 Meget enig i dine punkter omkring forbedring af softwaren. tvOS er en super platform, men der er stadig mange oplagte forbedringsmuligheder.Efter min lille utilfredshed med ATV, sad jeg lige og rodede med TVapp på Macbook og fandt ud af at brugerfladen og oversigt er markant bedre end TVapp på ATV. Den er markant tættere på som jeg gerne vil have det på TVOS. Jeg synes bare det er uoverskueligt på ATV og man scroller og scroller uden at få et ordentligt overblik.
Og så er der selvfølgelig hardwaren, hvor potentialet også er rigtig stort. Jeg håber først og fremmest på 120Hz support i næste boks. Jeg tror, at folk vil opleve det som en meget mere flydende brugeroplevelse, særligt under afspilning af 24fps film/serier, da HDMI-outputtet jo så ikke længere behøver at ændres til 24Hz.
Så jeg er lidt i tænkeboksen, prøver lidt forskellige løsninger med Airplay på Mac, men fungere ikke helt som jeg havde håbet på. Jeg havde håbet at ATV overtog selve afspilningen i stedet for afspilning på Mac med airplay overførsel. Jeg ved man kan med Apple Music app hvor ATV overtager afspilningen også musicvideoer, Fordi Apple Music app har en funktion der kan kontrollere andre højtalere og TV. Men sådan fungere det ikke med film på TVapp, der bliver det trådløst overført.
Så der er nye opgaver til Apple.
Så kom jeg til at tænke på også i forbindelse med nye macudgivelser om jeg skulle skifte ATV ud med den nye Mac Mini. Det er måske spild og overkill at bruge sådan en god maskine med masser af arbejdspotentiale.....men er selvfølgelig bedre spillemaskine end ATV.
Men Jeg har ingen erfaring med at bruge desktop computer som TV medieboks.
Så ryger ideen i at styre det hele med TV fjernbetjening.
Så jeg hælder stadig mest til ATV.
Kender I ulemper og fordele i at bruge en Mac mini i stedet for ATV? udover markant prisforskel. Mac Mini er også allerede faldet i pris med 450 kr.