Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmuzzen
Ja, det kender jeg også fra min gamle Fujitsu Siemens, men DEN her skærm er garanteret med VA panel...ingen forskel i farver og kontrast. Man kan også se på et af de billeder i mit tidligere indlæg, at set meget skråt fra siden er der stor forskel på BenQ og DGMen.
Selv om der er risiko for en med TN-panel, så vil jeg mene det er det værd...køb den!
Senest rettet af rasmuzzen 25. mar 2008, 16:40, rettet i alt 1 gang.
Af zemo
Det lyder da rigtig interessant. Jeg kigger i øjeblikket selv på Dell 2408WFP, men vil da gerne spare de par tusinde :D . Er der andre der har fået denne skærm? Måske man kunne gå sammen og lave fælleskøb, eller hvad det nu hedder her ;)

Hov hvad sker der lige med pundet, er nede i 9,69 (var i london sidste år, der var den da over 11 ;;)
Af trikztar
Jeg har fået bekræftet fra OCUK (i går), at de nu har fået renset helt ud i deres lager, så hvis man bestiller en skærm med VA-panel, så får man en sådan. Så når der går løn ind igen, skal der sgu bestilles en skærm :) Så må der bare krydses fingre for, at der ikke er døde pixels og/eller backlight bleeding...
Af rasmuzzen
Hvad er det nu lige Backlight bleeding det er? nå, ja ok, jeg googlede det lige...jeg har ikke bemærket noget ved daglig brug, men under opstart af windows, det med mørkt baggrund, så kan jeg godt se nogle lysere områder, skærmen er dog også lidt reflekterende af lys fra omgivelserne....indtil videre dog ingen problem hos mig, kigger lidt nærmere på i den nærmeste fremtid måske
Af trikztar
Ifølge nogle af de folk, der har købt disse skærme (hos OCUK), så er backlight bleeding'en aftaget i løbet af en uges tid, så det er nok værd at give skærmen lidt tid til selvjustering :)
Af fifafrazer
Jeg har også fået denne skærm hjem i går. Det tog godt nok 15 dage efter bestilling, men det skyldtes nok påskedagene plus at skærmen åbenbart var i restordre, selv om der stod den var på lager på hjemmesiden.

Min er med et AUO M240UW01 V0 panel ifølge servicemenuen (kommer frem ved at holde menu-knappen nede og trykke +), men klistermærket bag på skærmen (findes ved at lyse ind gennem ventilationshullerne i bunden bag på) siger det er et M240UW01 V3, men der er nok heller ikke den store forskel på de to paneler. Der er altså tale om et P-MVA panel, som også bruges i BenQ FP241W.

Skærmen giver et fornuftigt billede efter min mening, jeg har ikke kunnet finde nogle døde pixels, og der er heller ikke noget backlight bleeding.

Jeg kan ikke fremprovokere nogen former for trailing eller ghosting, men til gengæld er der tydelig banding ved gradienter. Betragtningsvinklerne er fine, men farverne bliver lidt blege når man ser skærmen fra siden. Den antireflektive overflade, gør nok også at farverne ikke virker helt så dybe og gennemtrængende, som de kunne have været.

Jeg synes slet ikke skærmen er så plastic-agtig som man kunne frygte. Den knirker f.eks. ikke ligesom min Fujitsu bærbar :P Dog er foden lidt billig, men den fungerer udemærket. Den blå lysdiode er selvf. irreterende, men den kan man jo bare klistre til ;)

Jeg er alt i alt super godt tilfreds med skærmen, og er allerede ved at vænne mig til størrelsen (kommer fra 17" CRT). Jeg kan godt anbefale folk at købe den. For kun 2300 inkl. VAT og levering er det sku et røverkøb :D
Af kleves
Er der andre der har kommentar til skærmen fra england? Lader til alle roser den lige på nær foden.

Jeg går og leder efter en ny 24" - og så fandt jeg dette forum - virker cool.

Jeg gik ellers og tænkte på denne LG L246WH-BN http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=389951

Er der nogen som har en mening om denne skræm?
Af TYBO
Jeg har købt mange gange igennem pixmania uden problemer.
Men har heller ikke været ude for at skulle sende noget retur.
Af kleves
Well - den LG jeg spurgte til - kan godt se den falder en del ud fra denne tråd :s
Lader til jeg har set et bogstav forkert - troede den var ligesom LG 245 men nej.

Så nu har jeg bestilt den fra England - håber den er det vær og ikke løber ind i problemer med den
Af jludvig
ja, nu har jeg også bestilt - det er jo lidt som at købe en lodseddel - får man nu en nitte med TN panel O-O Jeg skal nok huske at komme med en detaljeret rapport om købsforløbet og mine indtryk af skærmen når den dukker op. Den forventede leveringsdato er den 1. maj.
Af cederstrom
Jeg bestilte et par af dem fra ocuk i torsdags eller fredags. De skulle komme i dag ... 2300 for en 24 tommer skærm er for godt til at være sandt *hmm* :)
Af kleves
Jeg har endnu ikke modtaget min. Bestilte i Tirsdag. Fik besked onsdag om at den var sendt - kunne i fredags se at den er kommet til DK - så jeg håbede den var dukket op idag - men nej :((

Hvor lang tid plejer det at skulle tage?
Af cederstrom
Euro 48:
Copenhagen (1000-3699 & 3800-9990) 2 days
All Other Areas 3 days

Der er tale om arbejdsdage, så det forklare nok at mine ikke er kommet endnu - må forvente de kommer onsdag først :(

Din burde dog være kommet i fredags, går ud fra at den er sendt med Euro 48 også. Kan du se når du laver track'n'trace
Af kleves
Den er sendt med dem.

Min er nu ankommet 2 gange til DK ????

28-04-2008 06:05 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
25-04-2008 10:42 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
23-04-2008 22:43 International Hub Export item accepted into network
23-04-2008 20:46 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
23-04-2008 17:07 Stoke Depot On route to hub
23-04-2008 14:51 Stoke Depot Collected from customer
  • 1
  • 2
  • 3