Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianBP
Hej.

Er s95c 65 stadig et godt køb hvis den kan fås til en ordentlig pris.

Eller skal man hellere kigge på den nye d serie
Af Supergris
Nu er det jo ikke din ønskepris, der gælder, men den aktuelle købspris!
Hvis du har lidt is i maven, er jeg ret sikker på det inden så længe igen falder til de 12000 kr., det tidligere, ad flere omgange, har været solgt til, hvilket vil gøre det til et bestbuy, naturligvis alt afhængig af hvordan priserne på alternativerne opfører sig...

Dit budget rækker til S95C, hvor du dog skal være opmærksom på, denne model er afhængig af deres One-Connect-boks, som der er delte meninger om...

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3206100 ... ign-Priser
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Supergris skrev: 19 jul 2024, 16:47 ....er jeg ret sikker på det inden så længe igen falder til de 12000 kr., det tidligere, ad flere omgange, har været solgt til....
Er du helt sikker på du ikke mener 65" S90C? Det har været nede i 11.999 for nyligt.
Min søn bestemte sig for at ville (jeg skule betale) købe det. Da han stod i butikken fik han at vide at det nogle timer forinden var tilbage i 19.999 :(

Han kunne ikke vente på at det måske kom ned i det prisleje igen, så han bestilte fra Tyskland til lidt under 11.000 - med forsendelse kom det dog tæt på 12.000.

Forresten så er 65" S95C nede i 14.999 og har været det i nogle uger nu....og er vist også den hidtil laveste pris.
Af Supergris
Faktisk havde jeg læst det, som om trådstarter spurgte til et S90C (på trods af overskriften!), da det er den model, der oftest har været anbefalet som et godt køb, men anbefalingen var et S95C, hvis man kan leve med One Connect-boksen, så ingen grund til "forresten"...
Af BrianBP
Ok, så man tænker ikke at s95c kommer længere ned i pris om nogle uger, når det nye s95d begynder at tage fart.

Og s90c er det, helt det samme som 95c eller er der noget med panellotteriet som man kan læse om.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Det er svært at sige om det falder yderligere i pris i de kommende uger. Det afhænger af om de større butikker har dygtige sælgere der formår at sælge de resterende S95C'er til nuværende pris med 'aggressive' salgstalenter/salgskampagner.

Det er for mange stadig et halvdyrt tv og for endnu flere er den magiske max-grænse for budgettet 10-12K.

Forerslår at du vælger den anden QD-OLED 2023-model som er uden One-Connect boks. Den er netop igen på tilbud til 12K.
Dette tv er hos Rtings kåret som bedste tv i deres artikel "The 8 Best 65-Inch TVs - Summer 2024" kun overgået af Sony's A95L som vinder i kategorien "Best 65-Inch Home Theater TV" og koster stadig på den forkerte side af 30K.

Her finder du 65" S90C til kr 11.990

Her finder du 65" S92C til kr 11.999

Bemærk at S90C og S92C er helt identiske tv.

PS: Det er så vidt jeg husker kun i 77" udgaven at der var forskelle i panelet og kun i de første måneder efter det blev lanceret sidste år. Senere kom 77" kun med det rigtige/bedre panel.
Senest rettet af IT-Bruger 28 jul 2024, 01:46, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Det var så lige omvendt. Hvis du købte 77"eren, var du sikret det nyeste panel, hvilket også skulle være tilfældet med varianterne (S92, 93, 94C).
Modellerne er i øvrigt ikke identiske. Udover det rent kosmetiske skulle lyden også være en lille opgradering i forhold til S90C...
Af BrianBP
Så det vil sige at s93,93 og 94 er med de nye paneler som 95 kører med nogenlunde og ikke rouletten som 90’erne var.

Synes bare jeg har læst lidt forskelligt omkring det.
Og når man så har købt vil jeg godt være ked af at det er det “skidte” panel, man har fået.
Og hvordan ser man forskel…?
Brugeravatar
Af TBC
BrianBP skrev: 19 jul 2024, 15:53 Hej.

Er s95c 65 stadig et godt køb hvis den kan fås til en ordentlig pris.

Eller skal man hellere kigge på den nye d serie
Ja, afhængigt af seerforhold er S95C måske ligefrem et bedre køb end S95D - og S90/92/94C i 77" er så et endnu bedre køb i pris/ydelsesperspektiv (der får man med sikkerhed et Gen-2 Oled panel, da 77" ikke blev produceret i Gen-1, så man undgår panel-lotteriet på de mindre modeller) - hvis man altså kan leve uden den i øvrigt båndbreddebegrænsende break-out-boks på 95C modellen.

Den absolut største og mest afgørende forskel på C og D modellerne er antirefleks-coatingen. D serien har en matte screen antirefleks, der mere effektivt fjerner flere reflektioner og samtidig gør dem mere diffuse på skærmen. MEN det har så omvendt sin pris i "mørkere" rum der stadig har lyskilder, hvor det kan resultere i mindre mørk/mindre kontrastrig skærm end C-modellen, når reflektionerne "diffunderes" på D-modellens matte screen. Det kan også vise sig sin en slags halo effekt omkring meget lyse afgrænsede genstande i et helt/meget mørkt rum. Sagt på en anden måde kan D (alt efter temperament mht antireflektteknologi) for nogle være at fortrække til meget lysforuredede settings, mens C vil være at fortrække om aftenen og generelt i mørke og lyskontrollerede settings, grundet dens non-matte screen antirefleks.