Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Morten1 skrev: 23. jul 2024, 17:08
steadi skrev: 22. jul 2024, 23:02
henrik.yde skrev: 22. jul 2024, 22:42 Det er desværre et kendt problem med visse af Samsungs (billige) modeller. Der er sikkert tale om et mismatch mellem TV og kortlæser. Men heldigvis er der jo returret på TVet endnu. Var det iøvrigt ikke dig der spurgte om hjælp i en anden tråd vedr. køb af TV til forældrene ? Hvis det var mig ville jeg bytte til et andet TV, og gerne et andet mærke. Iflg pricerunner står TVet til knap 7000,- kr. Og til den pris findes der langt bedre TV.
Jeps, det var mig i den anden tråd. De løb hurtigere end jeg og valgte uden jeg reelt nåede ind over... :)

De har givet lige over 4000 kr. for tv'et i Bilka, som mig bekendt ikke har returret på tv, når først det er åbnet - sådan stod der i hvert fald på min pc monitor købt i Bilka.

For 4000 kr. har jeg svært ved at finde noget at anbefale.

Jeg synes ikke jeg fandt så meget omkring Samsung og CI-kort, men hvis det er en kendt problemstilling, så er det i hvert fald ikke optimalt. Så må se om Bilka vil tage tv'et retur udenfor deres betingelser - har du evt. et link el. lignende, hvor der står bare lidt om problemet?
De vil sandsynligvis være bedst stillet såfremt de får beskrevet problematikken i Bilka og selv foreslår at købe en anden model - under forudsætning af ar Bilka tager det andet retur.

Så vil jeg mene, at de har en god sag og siger en ekspedient først nej, så bed om at tale med afdelingens leder.
Plejer det at være svært at få penge tilbage af Dansk Supermarked ?

Det kan godt være de "selv vil teste tingene/skal være sikker i deres sag", før de kan returnere beløbet på ens kort.

Edit. De skriver selv:

" Hvis du ikke er tilfreds med dit nye produkt, afhenter vi gratis inden for 30 dage og giver dig det fulde beløb retur. Bemærk venligst at varen skal være i væsentligt samme stand som ved modtagelse."

"Hvis du har købt varen i et varehus, bedes du også henvende dig fysisk med varen samt din købskvittering. Ved onlineordrer, du har fået leveret, kan du returnere varen fysisk i butikken, eller du kan kontakte kundeservice for at lave en aftale om afhentning."

https://support.bilka.dk/hc/da/articles ... 6kke-varer
PeterD skrev: 23. jul 2024, 17:30
Morten1 skrev: 23. jul 2024, 17:08
steadi skrev: 22. jul 2024, 23:02

Jeps, det var mig i den anden tråd. De løb hurtigere end jeg og valgte uden jeg reelt nåede ind over... :)

De har givet lige over 4000 kr. for tv'et i Bilka, som mig bekendt ikke har returret på tv, når først det er åbnet - sådan stod der i hvert fald på min pc monitor købt i Bilka.

For 4000 kr. har jeg svært ved at finde noget at anbefale.

Jeg synes ikke jeg fandt så meget omkring Samsung og CI-kort, men hvis det er en kendt problemstilling, så er det i hvert fald ikke optimalt. Så må se om Bilka vil tage tv'et retur udenfor deres betingelser - har du evt. et link el. lignende, hvor der står bare lidt om problemet?
De vil sandsynligvis være bedst stillet såfremt de får beskrevet problematikken i Bilka og selv foreslår at købe en anden model - under forudsætning af ar Bilka tager det andet retur.

Så vil jeg mene, at de har en god sag og siger en ekspedient først nej, så bed om at tale med afdelingens leder.
Plejer det at være svært at få penge tilbage af Dansk Supermarked ?

Det kan godt være de "selv vil teste tingene/skal være sikker i deres sag", før de kan returnere beløbet på ens kort.

Edit. De skriver selv:

" Hvis du ikke er tilfreds med dit nye produkt, afhenter vi gratis inden for 30 dage og giver dig det fulde beløb retur. Bemærk venligst at varen skal være i væsentligt samme stand som ved modtagelse."

"Hvis du har købt varen i et varehus, bedes du også henvende dig fysisk med varen samt din købskvittering. Ved onlineordrer, du har fået leveret, kan du returnere varen fysisk i butikken, eller du kan kontakte kundeservice for at lave en aftale om afhentning."

https://support.bilka.dk/hc/da/articles ... 6kke-varer
Da jeg købte pc-skærm fra Bilka var det med klistermærke på kassen, hvor der stod, at returret bortfaldet såfremt, at mærket brydes. Tænker det samme gælder deres tv.

Men, i første omgang blev problemet eskaleret til Samsungs teknikfolk i Sverige, som mener problemet er gamle CI+ kort. Norlys sender nye og så må vi se om problemet er løst. Ellers ryger TVet retur.
PeterD (og andre), har du ikke snart lært i det mindste at redigere i dine citater, så dine svar ikke fylder en halv side, hvis det overhovedet er nødvendigt at bruge funktionen?

Jeg ved, du har fulgt forummet trofast, derfor burde du også vide, at der gælder specielle regler for bl.a. elektronik købt fysisk i en Bilka, som jeg flere gange har gjort opmærksom på. Folk bliver overraskede, da de tager det for givet, at en vare kan returneres, som det er tilfældet i de store elektronikkæder, uafhængigt af om der er tale om fysisk handel eller over nettet!

Selv skriver de ikke andet end dette:
"Eneste betingelse er, at du medbringer varen i original og intakt emballage og husker kassebonen."
Her er det vigigt at bide mærke i ordet "intakt" emballage, da det er ret umuligt at teste en vare i hjemmet uden at åbne emballagen!

Jeg vil ikke mene, at det aktuelle TV ikke fungerer sammen med et bestemt CI+ kort, er gyldig grund til at returnere varen, da det er svært at bevise, det er TVet, der er problemet, så rent juridisk står man dårligt, når man fysisk har købt et TV eller anden elektronik i Bilka, da man er afhængig af deres goodwill, hvis man skulle være så heldig, at de tager varen retur...
For mit eget vedkommende, så er det lige besværligt nok at redigere svar på mobilen, så derfor gør jeg det ikke. Mea culpa :)

Som jeg forstår Bilka, så kan man returnere under “køb og prøv”, hvis emballagen er åbnet - men, den ret gælder bl.a. specifikt ikke TV.

https://www.bilka.dk/kobogprov/

Jeg tager dog gerne kampen med Bilka, hvis nyt kort ikke løser problemet. Jeg mener sådan set, at det fint kan anses for at være en mangel ved tv’et. Men at have ret og få ret er jo to forskellige ting :)
Du har sikkert ret i, at det nok ikke er så nemt at redigere på en mobil, men så kan man jo blot vælge at lave et indlæg, i stedet for at vælge funktionen: "Svar med citat", da det vel kun er "nødvendigt", hvis der er noget specifikt i det enkelte indlæg, man ønsker at adressere, eller det var ment som et svar på noget, der var længere tilbage i tråden.

Grunden til jeg nævner det af og til, er håbet om, at folk tænker over brugen.
Jeg mener, funktionen bliver brugt i flæng, dermed bliver tråden unødvendig lang og mere uoverskuelig.

Én ting er at mene noget, en anden er hvad loven siger, som du jo også selv udtrykker det!

Her er hvad loven siger:
"Når du handler i en fysisk butik, er det op til sælger, om han vil tilbyde returret. Det gælder også, hvis du handler med privatpersoner. Ved nethandel har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb."

Held og lykke med det hele...
Senest rettet af Supergris 24. jul 2024, 12:45, rettet i alt 1 gang.
Hvis ikke et produkt kan anvendes som det er hensigten, så er det jo en alvorlig mangel som der kan og skal gøres indsigelse om, med henblik på at få det løst, hvis ikke det er muligt må varen tages retur.
Ikke hvis produkter virker sammen med andre kort af andet fabrikat, så virker produktet som tiltænkt...

Hvis det ikke var sådan, så kunne næsten alle TV tages retur, da klagerne f.eks. kunne lyde på, at den ikke virker med samtlige harddiske, der er forsøgt tilsluttet.

Der vil altid kunne findes eksempler på kompatibilitetsproblemer...
Hvis det kan bruges som tiltænkt med en anden kortlæser, så er det selvfølgelig i orden, men kan det ikke med det nye som udbyderen kommer med, så er problemet der jo stadig, for det nytter jo ikke noget at det kan virke med en læser fra anden udbyder når det er Norlys der haves.