Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre har netop købt et Samsung, model TQ50Q60C, men er stødt på problemer med at få tv'et til at genkende CI+ kortet fra Norlys.

Jeg har ingen erfaring med hverken CI+ eller Norlys, så forhåbentlig er der en eller to her, der har.

TV'et melder blot "Antenne-kabel: Intet signal", når ci+ kortet er isat. Men, tv-guiden er opdateret, så en form for signal går igennem.

Kortet fungerer som det skal, når det isættes deres harddisk-optager.

TV'et er opdateret til nyeste software.

Samsung har blot anbefalet at re-installere tv'et af flere omgange, men det har ikke virket. Norlys har ikke været behjælpelige.

Mit bedste bud er, at det enten er et defekt CI-modul i tv'et eller et mismatch mellem software-versionen i kortet og så tv'et... men hvordan opdateres kortet?

Nogle bud på hvad, at problemet kan være?
Når det er en krypteret kanal, så skulle der komme beskeden krypteret kanal, signal vil blive modtaget selv om den ikke kan ses. Når kortet med samme kortlæser virker i anden enhed, så er det ikke et problem med hverken kort eller kortlæser. Er kortlæseren korrekt monteret i TVet.?
Kortet kan kun opdateres af udbyderen, men det er jo så ikke problemet da det er OK i anden enhed.
Det normale er at den skal vende så forsiden er fremad, når den er OK i anden enhed, så er både kort og kortlæser monteret korrekt i den. Det er jo så nødvendigt at bruge kort og kortlæser i både TV og TV boks/Recorder.
Det er desværre et kendt problem med visse af Samsungs (billige) modeller. Der er sikkert tale om et mismatch mellem TV og kortlæser. Men heldigvis er der jo returret på TVet endnu. Var det iøvrigt ikke dig der spurgte om hjælp i en anden tråd vedr. køb af TV til forældrene ? Hvis det var mig ville jeg bytte til et andet TV, og gerne et andet mærke. Iflg pricerunner står TVet til knap 7000,- kr. Og til den pris findes der langt bedre TV.
henrik.yde skrev: 22 jul 2024, 22:42 Det er desværre et kendt problem med visse af Samsungs (billige) modeller. Der er sikkert tale om et mismatch mellem TV og kortlæser. Men heldigvis er der jo returret på TVet endnu. Var det iøvrigt ikke dig der spurgte om hjælp i en anden tråd vedr. køb af TV til forældrene ? Hvis det var mig ville jeg bytte til et andet TV, og gerne et andet mærke. Iflg pricerunner står TVet til knap 7000,- kr. Og til den pris findes der langt bedre TV.
Jeps, det var mig i den anden tråd. De løb hurtigere end jeg og valgte uden jeg reelt nåede ind over... :)

De har givet lige over 4000 kr. for tv'et i Bilka, som mig bekendt ikke har returret på tv, når først det er åbnet - sådan stod der i hvert fald på min pc monitor købt i Bilka.

For 4000 kr. har jeg svært ved at finde noget at anbefale.

Jeg synes ikke jeg fandt så meget omkring Samsung og CI-kort, men hvis det er en kendt problemstilling, så er det i hvert fald ikke optimalt. Så må se om Bilka vil tage tv'et retur udenfor deres betingelser - har du evt. et link el. lignende, hvor der står bare lidt om problemet?
Man får bestemt heller ikke kvalitet for 4000, det er lige billigt nok, ville aldrig købe et TV i den størrelse så billigt, hvis det er normalprisen, der skal mindst pungens ud med 2 - 3000 mere.
Radiomanden skrev: 22 jul 2024, 23:59 Man får bestemt heller ikke kvalitet for 4000, det er lige billigt nok, ville aldrig købe et TV i den størrelse så billigt, hvis det er normalprisen, der skal mindst pungens ud med 2 - 3000 mere.
Mig bekendt er normalprisen omkring de 7k, men det synes jeg så også er velbetalt.

De er sådan set fint tilfredse med tv’et, men at de ikke kan se alle kanaler er et problem :)
Har også prøvet at købe et "No Name" tv i Dansk Supermarked som ikke kunne modtage en bestemt digital kanal, DVB-C hos brugeren (men kunne godt modtage andre).

Tvet røg retur til Dansk Supermarked som testede det og det viste sig netop ikke at kunne vise den specifikke kanal ..Mener det var Tv3 Max ?

Anyway..Efterfølgende blev der købt et bedre mærke som åbenbart har "bedre/stærkere" søgningsfrekvens ?

55" til "omkring de 4000 kr" havde jeg nok set nærmere på, uden det på nogen måde er "State of the art- kvalitet"..Det største minus er Smart Tv delen, skærmen har noget genskin (så skal nok ikke stå ved store vinduespartier med sollys) og så lysstyrken som er rimelig ordinær..

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3205914 ... ign-Priser

https://www.t3.com/reviews/tcl-c645-review

https://www.nag.co.za/2023/11/02/tcl-c6 ... -a-budget/

Men igen. Tv er steget i pris de sidste par år og, hvis det skal være "rigtig godt/god pris, bliver der ikke givet ved dørene" med mindre der er åbningstilbud/Black Friday" osv. skal vi op i 6-7 K som minimum..

https://www.nytimes.com/wirecutter/revi ... budget-tv/
steadi skrev: 22 jul 2024, 23:02
henrik.yde skrev: 22 jul 2024, 22:42 Det er desværre et kendt problem med visse af Samsungs (billige) modeller. Der er sikkert tale om et mismatch mellem TV og kortlæser. Men heldigvis er der jo returret på TVet endnu. Var det iøvrigt ikke dig der spurgte om hjælp i en anden tråd vedr. køb af TV til forældrene ? Hvis det var mig ville jeg bytte til et andet TV, og gerne et andet mærke. Iflg pricerunner står TVet til knap 7000,- kr. Og til den pris findes der langt bedre TV.
Jeps, det var mig i den anden tråd. De løb hurtigere end jeg og valgte uden jeg reelt nåede ind over... :)

De har givet lige over 4000 kr. for tv'et i Bilka, som mig bekendt ikke har returret på tv, når først det er åbnet - sådan stod der i hvert fald på min pc monitor købt i Bilka.

For 4000 kr. har jeg svært ved at finde noget at anbefale.

Jeg synes ikke jeg fandt så meget omkring Samsung og CI-kort, men hvis det er en kendt problemstilling, så er det i hvert fald ikke optimalt. Så må se om Bilka vil tage tv'et retur udenfor deres betingelser - har du evt. et link el. lignende, hvor der står bare lidt om problemet?
De vil sandsynligvis være bedst stillet såfremt de får beskrevet problematikken i Bilka og selv foreslår at købe en anden model - under forudsætning af ar Bilka tager det andet retur.

Så vil jeg mene, at de har en god sag og siger en ekspedient først nej, så bed om at tale med afdelingens leder.
Et TV der ikke kan bruges som det er tiltænkt er jo ikke noget værd, det er dog en ting der kan prøve, og det er en kortlæser der ikke er Ci+ men kun Ci, jeg ved at en sådan kan fås til Viaacess (You See), men om det er muligt til Norlys vides ikke, ved ikke hvilken kryptering der bruges nu, om det er som da det var Stofa.