11 jul 2024, 23:28
Forskellen er hvor MEGET vi prioriterer det!
For dig er det liv eller død (absolut krav), hvilket jeg mener, du træffer på et forkert grundlag, hvor det nok mere er tvangstanker (personlig overbevisning) end fornuften, der har overtaget, hvilket jeg ikke mener er fair at inspirere andre brugere af dette forum til at dele, da Dolby Vision i teorien er bedre, men i praksis er der mange andre kvaliteter ved et TV, der afgør den endelige billedkvalitet.
Du bringer nu modeller fra 2024 ind i tråden, som trådstarter også gjorde i introduktionen, men jeg opfattede dit indlæg som et argument for ikke at følge mit forslag, som anbefalede modeller fra 2023, som lige har været solgt til omkring den halve pris af stort set alle konkurrenterne, og som jeg spåede priserne ville falde igen indenfor en kort tidsramme, hvilket igen ville gøre valget nemt for de fleste - de der går efter et best-buy og ikke behøver det absolut bedste.
Kigger vi på priserne som de er lige nu, kan jeg bedre forstå dit argument, alligevel er der folk, der ville vælge Samsung, da deres QD OLED har nogle kvaliteter som WOLED ikke har og omvendt.
Personligt ville jeg være i tvivl om, hvilken skærm jeg ville vælge, havde prisen været den samme, men ideen med at at købe modeller fra årgangen tidligere, har erfaringsmæssigt været meget udbredt herinde med god grund, da prisforskellen er til at føle på, og der sjældent er sket den store revolution fra år til år...