Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 15. sep 2023, 10:22 Muligheden for at finde sin Siri Remote (kun den nye udgave uden firkantet touch-felt) er efter sigende ude nu, hvor man kører tvOS 17. Det kræver dog, at firmwaren i Siri Remote opdateres først og det kan man vist ikke presse igennem selv. Man må bare vente.
Min remote opdaterede sig selv i weekenden og jeg fik afprøvet muligheden for at finde den vha. iPhone.

Det virker godt og forholdsvis præcist. Den eneste store begrænsning er, at man ikke ved, hvilken vej man skal gå (der er ikke UWB-chip i).

Billede
FaceTime virker også fint på Apple TV, men når man ikke har en holder at sætte iPhone i, så bliver det lidt fnidret.

Jeg er mere spændt på, hvad fremtiden bringer. Man kan jo forestille sig motion-spil på Apple TV, som ikke kræver controller, og måske endda styring blot vha. hænderne. Nogle af de ting ting, som Smart TV-producenterne engang forestillede sig, men som ikke virkede i praksis.
Skal man gøre noget specielt for at få denne opdatering? Er stadig på 16.6, og den siger, at der ikke er nogen opdateringer...
Artiklen er opdateret med flere tvOS 17 nyheder: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1695029374

Opdateret 20.9.2023:
Apple har bekræftet flere nyheder. Apple TV kan nu gendannes med en iPhone (https://support.apple.com/da-dk/HT213828) og brugere kan med Siri Remote (2nd Gen eller nyere) nu rotere fingeren på ringen på berøringsfeltet for at scrolle op/ned og venstre/højre i lister. "Siri" erstatter "Hey Siri" (kun engelsk) når Apple TV styres via AirPods eller HomePods, og Siri kan svare på generelle spørgsmål på Apple TV (ikke på dansk endnu). Det er præciseret, at FaceTime kun virker på Apple TV 4K (2nd og 3rd Gen), mens Apple Music Sings kamerafunktion kun virker på Apple TV 4K (3rd Gen).
Jeg har kigget lidt nærmere på A17 Pro chippen, fordi A-serien af chips jo med tiden lander i Apple TV. Det er ikke givet, at A17 Pro eksisterer næste år – måske 'A17 Bionic' – men det ændrer ikke det store. Ray-tracing, mesh shading, MetalFX Upscaling i hardware forsvinder næppe, så det ligner startskuddet til AAA-spil på Apple TV, til at starte med i 30fps og HDR. Senere kan man så udbygge til 60fps, højere opløsning osv. Mange spil på Apple TV har allerede grafikindstillinger, hvor man manuelt kan justere opløsning eller andre ting, hvis man har nyeste Apple TV 4K.

Jeg håber dog stadig på en specialdesignet chip med flere GPU-kerner.

A17 Pro chip baner vej for AAA-konsolspil på Apple TV

Hvis det lykkes Apple at samkøre deres platforme (iOS, iPadOS, macOS, tvOS og visionOS) til én kombineret platform til spil, så tror jeg, at de kan begynde at gøre sig gældende ift. at tiltrække store spiludviklere kontinuerligt. Det vil øge konkurrencen, og vil samtidig lægge pres på Sony og Microsoft (som ifølge de lækkede dokumenter allerede tænker i ARM-baner) til at omstille deres spilkonsoller fra x86/x64 til ARM arkitektur. Det bliver måske grimt ift. bagudkompatibilitet men der har konsollerne jo været flere gange før.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 80