Log ind med sociale netværk
4. aug 2023, 15:44

Ikke at jeg ikke kan få øje på fordelen ... det kunne være meget rart med lidt ro under filmen
Rasmus Larsen skrev: ↑4. aug 2023, 12:52 Rumlig lyd i tvOS 17 virker med 2 par AirPods samtidigJeg er kæmpefan af mine AirPods sammen med mit Apple TV, men må indrømme at det virker lidt underligt at skulle se en film med hustruen med hver vores AirPods, og jeg er ret sikker på at det ikke er velkommen i vores stue
Ikke at jeg ikke kan få øje på fordelen ... det kunne være meget rart med lidt ro under filmen
7. aug 2023, 09:52
Jeg tror heller ikke, at det bliver populært herhjemme
Men der skal nok være situationer, hvor folk finder det anvendeligt. Jeg har i hvert fald set klager over det ude på internettet siden spatial audio nåede ud i tvOS.

8. aug 2023, 08:27
Apple arbejder angiveligt på at tilføje den 'Game Mode', som kommer til macOS, til iOS/iPadOS: https://9to5mac.com/2023/07/25/game-mode-macos-ios-17/
Så mon ikke også det kommer til tvOS på et tidspunkt? Det virker oplagt at bruge HDMI 2.1's ALLM til automatisk at aktivere Game Mode samtidig på Apple TV 4K og den tilsluttede TV-skærm.
Så mon ikke også det kommer til tvOS på et tidspunkt? Det virker oplagt at bruge HDMI 2.1's ALLM til automatisk at aktivere Game Mode samtidig på Apple TV 4K og den tilsluttede TV-skærm.
22. aug 2023, 10:24
Så har DRTV også brugerprofiler inkl. børneprofiler.
DRTV får i dag brugerprofiler – obligatorisk i 2024
DRTV får i dag brugerprofiler – obligatorisk i 2024
24. aug 2023, 14:36
Der har hidtil været en fejl i tvOS, når man tilsluttede HomePod mini trådløst. I det tilfælde indikerede Apple TV 4K, at et par HomePod mini kunne modtage lydspor i 5.1, 7.1 og Dolby Atmos. Det kan de ikke (det kan kun et par af de store HomePod).
I seneste tvOS 17 beta er det rettet, så HomePod mini angives som stereo-højttalere.
Blot hvis nogen har undret sig tidligere, eller kommer til at undre sig efter opdatering til tvOS 17.
I seneste tvOS 17 beta er det rettet, så HomePod mini angives som stereo-højttalere.
Blot hvis nogen har undret sig tidligere, eller kommer til at undre sig efter opdatering til tvOS 17.
27. aug 2023, 20:54
Er stødt på en lidt pudsig fejl ved Disney+, på ATV 2021-modellen.
ATV er opsat til 4K SDR, og ingen andre apps skifter til HDR før, at jeg starter en HDR-film. Men, Disney+ vælger engang imellem at køre 100% i HDR, app og det hele. Og det er mærkbart i hastigheden; enormt langsom.
Det virker at fjerne og starte app igen.
Andre der har oplevet lignende?
ATV er opsat til 4K SDR, og ingen andre apps skifter til HDR før, at jeg starter en HDR-film. Men, Disney+ vælger engang imellem at køre 100% i HDR, app og det hele. Og det er mærkbart i hastigheden; enormt langsom.
Det virker at fjerne og starte app igen.
Andre der har oplevet lignende?
28. aug 2023, 13:40
Fejlen opstod efter seneste opdatering. Grunden til at Disney+ appen kører så trægt er fordi den ikke skifter ud af 24fps igen efter afspilning (først når man går helt ud af appen). Jeg omtaler det kort her: viewtopic.php?p=353240#p353240
Jeg går stærkt ud fra, at det er noget de retter senere.
Jeg går stærkt ud fra, at det er noget de retter senere.
29. aug 2023, 18:25
IMG_5178.jpeg (180.88 KiB) Vist 8403 gange
Der er ingen rygter om ny Apple TV hardware i denne omgang, men måske software-nyt. tvOS 17 kommer jo alt andet lige.
Vedhæftede filer
4. sep 2023, 08:47
Efter forsinkelser får Philips Hue endelig Matter support, så mange af os så småt kan komme i gang med at bygge 'smart home' på Matter: https://www.theverge.com/2023/8/31/2385 ... dds-bridge
Det vil virke med alt Philipe Hue.
Næste skridt er, at Philips får Thread support i nye produkter, så man kan eliminere Hue hubben og i stedet bare bruge f.eks. Apple TV 4K som controller i hjemmet.
Det vil virke med alt Philipe Hue.
Næste skridt er, at Philips får Thread support i nye produkter, så man kan eliminere Hue hubben og i stedet bare bruge f.eks. Apple TV 4K som controller i hjemmet.
7. sep 2023, 12:38
Test: Apple HomePod (2nd Gen) som TV-højttalere
Jeg synes, at HomePod er blevet et reelt alternativ til soundbaren. Rigtig mange knaster er blevet ryddet af vejen, så nu er den store mangel, at man ikke kan udvide med mere end to HomePod-enheder. Det virker som noget, der kan tilføjes med software, men det skal man naturligvis ikke sætte næsen op efter.
Jeg synes, at HomePod er blevet et reelt alternativ til soundbaren. Rigtig mange knaster er blevet ryddet af vejen, så nu er den store mangel, at man ikke kan udvide med mere end to HomePod-enheder. Det virker som noget, der kan tilføjes med software, men det skal man naturligvis ikke sætte næsen op efter.
15. sep 2023, 10:22
Muligheden for at finde sin Siri Remote (kun den nye udgave uden firkantet touch-felt) er efter sigende ude nu, hvor man kører tvOS 17. Det kræver dog, at firmwaren i Siri Remote opdateres først og det kan man vist ikke presse igennem selv. Man må bare vente.
17. sep 2023, 17:32
Har lagt mærke til at det nye Apple tv jeg har der vil fjernbetjening ikke pause F eks en film eller serie med touch knappen i midten oplever det mest med viaplay andre der oplever det samme? Har nulstilt fjernbetjening og kører opdatering beta
Log ind med sociale netværk