Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 4. aug 2023, 12:52 Rumlig lyd i tvOS 17 virker med 2 par AirPods samtidig
Jeg er kæmpefan af mine AirPods sammen med mit Apple TV, men må indrømme at det virker lidt underligt at skulle se en film med hustruen med hver vores AirPods, og jeg er ret sikker på at det ikke er velkommen i vores stue 😂

Ikke at jeg ikke kan få øje på fordelen ... det kunne være meget rart med lidt ro under filmen 🤭
Apple arbejder angiveligt på at tilføje den 'Game Mode', som kommer til macOS, til iOS/iPadOS: https://9to5mac.com/2023/07/25/game-mode-macos-ios-17/

Så mon ikke også det kommer til tvOS på et tidspunkt? Det virker oplagt at bruge HDMI 2.1's ALLM til automatisk at aktivere Game Mode samtidig på Apple TV 4K og den tilsluttede TV-skærm.
Der har hidtil været en fejl i tvOS, når man tilsluttede HomePod mini trådløst. I det tilfælde indikerede Apple TV 4K, at et par HomePod mini kunne modtage lydspor i 5.1, 7.1 og Dolby Atmos. Det kan de ikke (det kan kun et par af de store HomePod).

I seneste tvOS 17 beta er det rettet, så HomePod mini angives som stereo-højttalere.

Blot hvis nogen har undret sig tidligere, eller kommer til at undre sig efter opdatering til tvOS 17.
Er stødt på en lidt pudsig fejl ved Disney+, på ATV 2021-modellen.

ATV er opsat til 4K SDR, og ingen andre apps skifter til HDR før, at jeg starter en HDR-film. Men, Disney+ vælger engang imellem at køre 100% i HDR, app og det hele. Og det er mærkbart i hastigheden; enormt langsom.

Det virker at fjerne og starte app igen.

Andre der har oplevet lignende?
Efter forsinkelser får Philips Hue endelig Matter support, så mange af os så småt kan komme i gang med at bygge 'smart home' på Matter: https://www.theverge.com/2023/8/31/2385 ... dds-bridge

Det vil virke med alt Philipe Hue.

Næste skridt er, at Philips får Thread support i nye produkter, så man kan eliminere Hue hubben og i stedet bare bruge f.eks. Apple TV 4K som controller i hjemmet.
Test: Apple HomePod (2nd Gen) som TV-højttalere

Jeg synes, at HomePod er blevet et reelt alternativ til soundbaren. Rigtig mange knaster er blevet ryddet af vejen, så nu er den store mangel, at man ikke kan udvide med mere end to HomePod-enheder. Det virker som noget, der kan tilføjes med software, men det skal man naturligvis ikke sætte næsen op efter.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 80