Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
steadi skrev: 18 aug 2023, 12:37 Findes der en hjemmeside i stil med Blu-ray.com, hvor jeg kan læse nærmere om billed- og lydkvaliteten af film på iTunes o.l.?

Fx kan jeg kan se Black Hawk Down i HD på HBO Max, men iTunes har den i 4K - spørgsmål er så om det er værd at købe for transferet.
Altså en slags anmeldelse af hver film på iTunes?
Af steadi
Hehe, okay, jeg fik heller ikke formuleret mig vildt godt.

Jeg kan se på reddit's fora, at der i en del snak om UHD-skiver henvises til Blu-ray.com, hvis man vil vide om transferet er af god kvalitet. Så overvejede jeg om en lignende side findes for digitale udgaver. Om selve filmen er god eller ej har mindre betydning :)

Jeg kan selvfølgelig bare spørge herinde :D (doh)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kender ikke en side, der gør det systematisk med onlineudgivelser. Jeg tror de fleste entusiaster, som går op i sådan noget, sværger til skiver.

Men iTunes-udgaven og UHD Blu-ray'en er typisk baseret på samme 4K-master. Film kommer bare ofte før ud i 4K på iTunes end på UHD Blu-ray, men er så også komprimeret lidt hårdere i streamingudgaven.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Flemming Larsen skrev: 17 aug 2023, 20:21
Rasmus Larsen skrev: 17 aug 2023, 11:53 Den kom omkring den 8. august i Danmark, men allerede den 25. juli i USA.

Elemental kom i USA den 15. august.
Oh. Troede, at de lige var kommet begge to.
Så kom Elemental også i Danmark i 4K Dolby Vision og Atmos: https://tv.apple.com/movie/elemental/um ... =elemental

En film som jeg er spændt på at se i HDR efter at have set den i en noget flad version i biografen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)

Nu i 4K/HDR
Elementært (Elemental)
En vild pjækkedag (Ferris Bueller’s Day Off)

Enter The Dragon
Sleepy Hollow (1999)

Marathon Man (Marathonmanden)
The Beanie Bubble

Rio Bravo

The Italian Job (1969)
Hustle & Flow
Prinsessen holder fridag (Roman Holiday) (1953)

Kick-Ass 2

An Officer And a Gentleman

Footloose (1984)

Mortal Engines
Renfield
Babylon 5: The Road Home
About My Father
Stephen Curry: Underrated
Still: A Michael J. Fox Movie
Tetris
Spirited
Cha Cha Real Smooth
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse
Freeway II: Confessions of a Trickbaby
Hypnotic
Mafia Mamma
Af Flemming Larsen
Rasmus Larsen skrev: 15 aug 2023, 11:24 Indiana Jones and the Dial of Destiny udkommer digitalt den 29. august i 4K Dolby Vision og Atmos. Det burde også gælde Danmark.
Så håber jeg at den kommer i morgen. Glæder mig til den. 😀
Af CSP
Pretty Woman er i 4K Dolby Vision på Disney+, desværre ikke i Itunes...

Tror det er HDR der skal gøre forskellen på Social Network, for den er filmet digitalt i 1080p så der er ikke noget og hente på opløsningen.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 86