Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasputin
En af mine kammerater fortalte mig om fælleskøb, hvor flere personer går sammen om køb af fladsærme, og derved opnår en billegere pris. Er der nogle der kender noget til det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Recordere.dk har copyright på det term, så det er nok dér du skal lede.
Af noob
Er det noget man kan have copyright på? Hvis der er en tråd herinde der går ud på at samle så mange som muligt til fx køb af nyt tv, er det vel helt ok? Eller hvad?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er delt op i klasser, og de har patent på klasse 42 og 35. De skriver selv:
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.

Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Af aaroe
Rasmus Larsen skrev:Det er delt op i klasser, og de har patent på klasse 42 og 35. De skriver selv:
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.

Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
What... Hvad får de ud af det?
Vil det sige, at jeg ikke må oprette en post her på flatpanels, hvor jeg arrangerer et fælleskøb af et eller andet tv. Og kalder det for eksempelvis "Fælleskøb af Panasonic PX80"
Af nowak
Jeg er frisk på at være med til sådan et samlet køb :)
Skulle bare være et panasonic PZ85 fra min side af :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
aaroe skrev:What... Hvad får de ud af det?
Vil det sige, at jeg ikke må oprette en post her på flatpanels, hvor jeg arrangerer et fælleskøb af et eller andet tv. Og kalder det for eksempelvis "Fælleskøb af Panasonic PX80"
Ja, det er korrekt. Du må finde på noget andet at kalde det.
Af aaroe
yakken skrev:
aaroe skrev:What... Hvad får de ud af det?
Ja, det er korrekt. Du må finde på noget andet at kalde det.
Tror jeg tager copyright på "Fællesindkøb" så :D :D
Senest rettet af aaroe 13 apr 2008, 09:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke et patent. Det er copyright. Der er en meget markant forskel på de to begreber - bla. behøver du ikke betale for at have copyrighten til noget, hvor et patent er hamrende dyrt at vedligeholde og få oprettet. Oftest er det kun egentlige opfindelser, der løser et konkret problem, der kan patenteres og det skal udskille sig væsentligt fra den eksisterende teknik og oveni hatten så må det ikke være noget en "fagmand" kan udtænke blot med kendskab til alle de eksisterende teknikker i fagområdet...
Af aaroe
yakken skrev:Det er ikke et patent. Det er copyright. Der er en meget markant forskel på de to begreber - bla. behøver du ikke betale for at have copyrighten til noget, hvor et patent er hamrende dyrt at vedligeholde og få oprettet. Oftest er det kun egentlige opfindelser, der løser et konkret problem, der kan patenteres og det skal udskille sig væsentligt fra den eksisterende teknik og oveni hatten så må det ikke være noget en "fagmand" kan udtænke blot med kendskab til alle de eksisterende teknikker i fagområdet...
Kender godt forskellen mellem patent og copyright, men tak for opsummeringen :) Kom bare lige til at bruge det forkerte udtryk :) Det er trods alt tidlig morgen :)
Af Zacho
Hej.
Man skal bare kalde det fælles køb, altså to ord således at det blot er en betegnelse på fælleskøbet..