Log ind med sociale netværk
12 apr 2008, 11:55
Ja, det er helt okay og det har vi også gjort før. Det må bare ikke kaldes fælleskøb.
12 apr 2008, 17:59
Er i sikre på at de har copyright? Fælleskøb er da et generelt term for at købe noget sammen.. det kan man da ikke tage copyright på.
Ellers ville statsbiblioteket formentligt også vinde sagen, hvis det var:
http://www.statsbiblioteket.dk/forbibli ... 2007-2008/
Ellers ville statsbiblioteket formentligt også vinde sagen, hvis det var:
http://www.statsbiblioteket.dk/forbibli ... 2007-2008/
12 apr 2008, 19:04
Det er delt op i klasser, og de har patent på klasse 42 og 35. De skriver selv:
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
12 apr 2008, 20:06
Vil det sige, at jeg ikke må oprette en post her på flatpanels, hvor jeg arrangerer et fælleskøb af et eller andet tv. Og kalder det for eksempelvis "Fælleskøb af Panasonic PX80"
Rasmus Larsen skrev:Det er delt op i klasser, og de har patent på klasse 42 og 35. De skriver selv:What... Hvad får de ud af det?
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 42 der omhandler videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Fælleskøb ® må ikke benyttes af andre indenfor klasse 35 der omhandler annonce og reklamevirksomhed samt indkøbsbistand til andre ved køb af varer eller tjenesteydelser - deriblandt formidling af fælles indkøb på internet.
Vil det sige, at jeg ikke må oprette en post her på flatpanels, hvor jeg arrangerer et fælleskøb af et eller andet tv. Og kalder det for eksempelvis "Fælleskøb af Panasonic PX80"
12 apr 2008, 22:46
aaroe skrev:What... Hvad får de ud af det?Ja, det er korrekt. Du må finde på noget andet at kalde det.
13 apr 2008, 08:54
yakken skrev:Tror jeg tager copyright på "Fællesindkøb" såaaroe skrev:What... Hvad får de ud af det?Ja, det er korrekt. Du må finde på noget andet at kalde det.
Senest rettet af aaroe 13 apr 2008, 09:18, rettet i alt 1 gang.
13 apr 2008, 09:01
Det er ikke et patent. Det er copyright. Der er en meget markant forskel på de to begreber - bla. behøver du ikke betale for at have copyrighten til noget, hvor et patent er hamrende dyrt at vedligeholde og få oprettet. Oftest er det kun egentlige opfindelser, der løser et konkret problem, der kan patenteres og det skal udskille sig væsentligt fra den eksisterende teknik og oveni hatten så må det ikke være noget en "fagmand" kan udtænke blot med kendskab til alle de eksisterende teknikker i fagområdet...
13 apr 2008, 09:18
Kom bare lige til at bruge det forkerte udtryk
Det er trods alt tidlig morgen
yakken skrev:Det er ikke et patent. Det er copyright. Der er en meget markant forskel på de to begreber - bla. behøver du ikke betale for at have copyrighten til noget, hvor et patent er hamrende dyrt at vedligeholde og få oprettet. Oftest er det kun egentlige opfindelser, der løser et konkret problem, der kan patenteres og det skal udskille sig væsentligt fra den eksisterende teknik og oveni hatten så må det ikke være noget en "fagmand" kan udtænke blot med kendskab til alle de eksisterende teknikker i fagområdet...Kender godt forskellen mellem patent og copyright, men tak for opsummeringen
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto