Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mogwai
LarsCJ skrev:Hvis der kan smides 500 kr. ekstra oveni, så er Samsung The Frame årgang 2022 måske værd at overveje (koster p.t knap 3.500 kr. - var nede i 3.150 kr. for en uges tid siden).

Det er et godt all-round Tv med det ekstra plus, at det fungerer fremragende som digital fotoramme til alle familiebillederne.

Min mor har et (dog årgang 2020), men det er ifølge hende det bedste Tv nogensinde (muligvis pga. fotofunktionen ... ). Men hun ser meget Tv både dag og aften i en ret lys stue, hvor det fungerer rigtig godt og og med rimeligt afdæmpede reflekser (den nye 2022-model er markant mere refleksfri).

Hendes eneste anke var fjernbetjeningen - sådan en lille lidt for smart alt-i-en-dims. Men den blev nemt erstattet af en gammeldags med en hob af knapper.
Tak Lars!
Jeg har været lidt forbeholden omkring Samsung, da de ikke opdaterer deres smart del. Men jeg tror billede funktionen opvejer deres smart løsning. Jeg vil tjekke 2022 ud. Ved du hvad 2023 modellen kommer med?
Af mogwai
LarsCJ skrev:Hvis der kan smides 500 kr. ekstra oveni, så er Samsung The Frame årgang 2022 måske værd at overveje (koster p.t knap 3.500 kr. - var nede i 3.150 kr. for en uges tid siden).

Det er et godt all-round Tv med det ekstra plus, at det fungerer fremragende som digital fotoramme til alle familiebillederne.
Er det let at sætte familiebilleder op på skærmen og er det gratis? Jeg synes nogen oplever de ikke kan sætte nye billeder op.
Af LarsCJ
Det koster ikke noget. Det er kun, hvis man vil have noget bestemt fra Samsungs galleri, at der skal betales.

Nye billeder tilføjer vi via USB. Man kan også gøre det vha en mobil-app, men det virkede ikke så praktisk, når der skulle tilføjes billeder fra flere familiemedlemmer.

Så nu sender vi relevante billeder til en fælles Google Foto-konto og opdaterer via usb med jævne mellemrum, når vi er på besøg. Der er dog kommet en ny app, så måske er det blevet bedre.
Af LarsCJ
mogwai skrev: 11 apr 2023, 04:48 Jeg har været lidt forbeholden omkring Samsung, da de ikke opdaterer deres smart del. Men jeg tror billede funktionen opvejer deres smart løsning. Jeg vil tjekke 2022 ud. Ved du hvad 2023 modellen kommer med?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er hardwaren på 2022 og 2023 identisk, mens softwaren er opdateret - der er kommet en ny Art Store, så man bl.a. kan købe NFTs (er det ikke allerede out igen?). Vægbeslaget kan drejes vertikalt, men så bliver det nok lidt omstændeligt at se Tv. Desuden skulle der være kommet mulighed for nye rammer.

PS: Styresystemet til smartfunktionen opdateres ganske rigtigt ikke, men det er ikke ensbetydende med, at apps ikke opdateres. Min mor bruger dem ganske vist ikke, men der er kommet nye og nye versioner til gennem årene.

PPS: Et Android Tv kan også fint bruges som digital billedramme, dog kun med tilkøbte apps som eksempelvis Fotoo. Lidt mere besværlig opsætning, især hvis man vil tilgå billeder via én knap på fjernbetjeningen - til gengæld kan man se fotos direkte fra Google Foto med flere, hvis det er forbundet til nettet.
Af mogwai
Er der ikke nogen steder hvor man kan se et overblik over billig tv mærkernes smart tv version og type? Toshiba, finlux, Prosonic osv.