Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev: 15. feb 2023, 21:18 Millemis. Nu vrøvler du. Gå på dit elskede BeoWorld og se side op og side ned
om alle de gamle Beo produkter der nu er så gamle at ejerne har problemer.

Hvorfor hjælper du ikke dem. Det vil være en langt billigere hobby for dig.
Hold dig så fra så fra tråden om BS Theatre. Svare til du udelukker dig for
at spille på nettet. Med tiden kan der så blive råd til din kone kan købe en
ny kjole. ;-)
Helt ærligt - jeg ved ikke, hvad du mener, det virker som sort snak.
Måske en anden kan forklare mig det?

MM
Af sd2100
Millemis skrev: 15. feb 2023, 16:39 @sd2100
Ja, det ved jeg.
Men f.eks Sonos-brugere har intet valg - dér er vist kun én HDMI-port.
Og tendensen er, at man bruger tv’et indbyggede (app-)muligheder (og eventuelt HDMI-porte dér).
En kedelig tendens, synes jeg - men forståeligt, når man ved at de store tv-producenter satser mere og mere på indtægter fra reklamer på deres skærme.
MM
Det er rigtigt, at Sonos kun har en hdmi indgang. Det samme gælder i øvrigt Bose, så vidt jeg ved. Og Beosound Stage har kun to, så der er man også afhængig af TV som hub.

Mht. apps på TV, så er jeg helt klart fortaler for det - netop for nemhedens skyld. Jeg er klar over, at de på tidspunkt ikke opdateres længere, men så bliver der indkøbt en ekstern på det tidspunkt - og det fungerer på det gamle TV med en android boks.
@ sd2100. :D

Her et hygge job. Så kan du tilslutte AV Surround Receiveren via
PreOut og PowerLink IN på dine aktive BeoLab højttaler, og skal
ikke vælge Line In tilslutning, som ikke styrer On Off relæerne -
men styrer via tilført lyd styrke.

Billede
Millemis.....Vedrørende dit køb af BST...kan du så ikke fortælle lidt om de fordkellige tilslutninger HDMI, Netværkskabel,220 volt strømtilslutning m.m..
Jeg tænker her på et sæt bestående af LG Panel, BST samt Apple TV monteret skjult bag på TV panel.
LG Panel, BST samt Apple kræver vel alle internet forbindelse...bruges det her en netværks switch skjult bag TV panel? Er der en 220 volts samledåse bag TV panel med et indgangsledning og 3 udgange til BST, TV panel og Apple TV...hvordan fikses det så der kun går een 220 volt ledning samt et internet kabel til den samlede opstilling? Med venlig hilsen / Viggo Helbo ... der overvejer køb af BST?
Brugeravatar
Af Millemis
Viggo Helbo skrev: 16. feb 2023, 13:22 Millemis.....Vedrørende dit køb af BST...kan du så ikke fortælle lidt om de fordkellige tilslutninger HDMI, Netværkskabel,220 volt strømtilslutning m.m..
Jeg tænker her på et sæt bestående af LG Panel, BST samt Apple TV monteret skjult bag på TV panel.
LG Panel, BST samt Apple kræver vel alle internet forbindelse...bruges det her en netværks switch skjult bag TV panel? Er der en 220 volts samledåse bag TV panel med et indgangsledning og 3 udgange til BST, TV panel og Apple TV...hvordan fikses det så der kun går een 220 volt ledning samt et internet kabel til den samlede opstilling? Med venlig hilsen / Viggo Helbo ... der overvejer køb af BST?
Såsan ser det ud bag i min Theatre:

97E6E2AE-50B9-4742-831D-A27ADFB258F5.jpeg
97E6E2AE-50B9-4742-831D-A27ADFB258F5.jpeg (3.36 MiB) Vist 1557 gange
Efter som alt er hardwired hos mig, bliver det til mange kabler:
66DC5EEC-84D5-4DCD-A4DB-C2DDB80A629A.jpeg
66DC5EEC-84D5-4DCD-A4DB-C2DDB80A629A.jpeg (2.38 MiB) Vist 1557 gange
Ikke det store problem, når man har et skab/en skænk nedenunder til alt ekstra grej (strømskinne, ethernet switch, bluray-spille, AppleTV, Chromecast m.m.)
Men noget bøvlet at lave!!!

Sådan ser det ud, når det er færdigt:
FDBD3039-8A99-4DFC-B030-C6FA8B91FA83.jpeg
FDBD3039-8A99-4DFC-B030-C6FA8B91FA83.jpeg (992.88 KiB) Vist 1557 gange

Hjælper dig nok ikke meget - det kommer jo an på, hvad man vil…….om tv’et/Theatre hænger på væg, om der ønskes trådløst netværksopkobling, om der er et ScreenMountInterface, (kablede) eksterne højtalere osv osv.

MM
Af Gobbe
Kan nogen give mig input til hvordan jeg forbinder 2x Beolab 8002 og en Beocenter til en Beosound Core.
På min tegning (ikke så flot som den andre laver) har jeg forbundet Beosound 9000 til Coren og Højtalerne til Coren fordi jeg ønsker at kunne streame til Højtalerne uden at mit Beosound 9000 er tændt.
Håber at det er formuleret forståeligt.
Kan det lade sig gøre på denne måde ?
Gobbe
Vedhæftede filer
Core.jpeg
Core.jpeg (364.89 KiB) Vist 1528 gange
Brugeravatar
Af Millemis
Er nok lidt bøvlet at betjene, men det kan du!
Du skal bruge et kabel fra A.Aux’en i 9000’eren og til Core’ns Line-in (minijack).
Herefter bør lyden fra det du afspiller komme ud (lige som, hvis du havde tilsluttet en kassetteafspiller for at optage…..som i gamle dage).
Når du ikke har højtalere i 9000’s Powerlink-udgange, vil denne automatisk gå i Option 0 (dvs ingen modtagelse af ir-signalerne).
Da du sikkert vil kunne (fjern)betjene 9000’eren/Beo4, har du brug for en ‘dummy-plug’ til en af PL-indgangene.
Hvor du kan købe den, ved jeg ikke (Sounds Heavenly sender p.t. ikke ud af landet/UK).
Måske ved P.P. hvordan, du selv kan lave sådan en.

MM
Millemis skrev: 16. feb 2023, 23:42
Viggo Helbo skrev: 16. feb 2023, 13:22 Millemis.....Vedrørende dit køb af BST...kan du så ikke fortælle lidt om de fordkellige tilslutninger HDMI, Netværkskabel,220 volt strømtilslutning m.m..
Såsan ser det ud bag i min Theatre:

97E6E2AE-50B9-4742-831D-A27ADFB258F5.jpeg

Efter som alt er hardwired hos mig, bliver det til mange kabler:

66DC5EEC-84D5-4DCD-A4DB-C2DDB80A629A.jpeg

Ikke det store problem, når man har et skab/en skænk nedenunder til alt ekstra grej (strømskinne, ethernet switch, bluray-spille, AppleTV, Chromecast m.m.)
Men noget bøvlet at lave!!!

Sådan ser det ud, når det er færdigt:

FDBD3039-8A99-4DFC-B030-C6FA8B91FA83.jpeg

Hjælper dig nok ikke meget - det kommer jo an på, hvad man vil…….om tv’et/Theatre hænger på væg, om der ønskes trådløst netværksopkobling, om der er et ScreenMountInterface, (kablede) eksterne højtalere osv osv.

MM
Applaus Millimis dit setup ser rigtig god ud, og du har alle muligheder for at skjule alt i dit møbel, apple TV, switch, samledåse m.m.
Men hvordan fikser man tilslutningerne til et BST/Panel på gulvstand, når man vil begrænse tilgangen af kabler til eet strømkabel og eet netværkskabel? Hvis man vil have alt kablet skal der da ikke bruges netværkskabel både til panel og BST og naturligvis Apple Tv? Panel, BST og Apple TV har vel også alle behov for 220 volt? Med venlig hilsen / Viggo Helbo
  • 1
  • 306
  • 307
  • 308
  • 309
  • 310
  • 331