25 jun 2021, 17:46
lennon skrev: ↑25 jun 2021, 14:22
TBC_ Det er vel ret så væsenligt,om Apple forfordeler egne tjenester. Itunes er stadig førende mht udbud af 4K HDR premiere film (-og bitrate), så det er da lidt øv hvis bitraten decimeres på smartTV apps vs AppleTV4k boxen.
Nu er det jo heldigvis forskelligt fra person til person hvor vigtig iTunes er i forhold til f.eks. en 4K BluRay eller et koncept som Netflix, Amazon, Disney+ (eller et DRTV). Så for mig, Nej. Selv benytter jeg mig ikke af iTunes og kunne heller aldrig drømme om at gøre det, ud over evt. all-you-can-eat musik streaming, hvis det f.eks. blev HEOS kompatibelt uden "decimeringer" af bitraten. (Jeg har prøvet at leje et par film til 9 kr, for testens skyld da jeg i sin tid fik mit ATV).
Men det at Apple ikke er for fine til at gøre ovenstående understreger jo også til fulde at jeg heller aldrig bør bruge det, da man reelt ikke ejer, har frihed eller nogen som helst magt eller kontrol over hvad man ellers skulle mene at have "købt", men er fuldstændigt i deres vold hvad angår det såkaldt "købte" materiale.
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K