Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Puryx
Ja mit TV er også afsendt og skulle komme i morgen, så det bliver en nervøs ventetid i morgen indtil fragtmanden ringer på ;)

Glæder mig vildt til at få sat PS3'eren til og tjekke det ud.

Bliver også spændende at se hvad kæresten siger til 42" kontra tidligere 26" :)
Af TYBO
Puryx: Den går lige i bukserne på hende :)
Af ajooba
Er der nogen som har fået deres tv?

Jeg fik en mail om, at efterspørgslen på 42" var så stor at jeg måtte vente til de fik hjem igen onsdag. Alternativet var 37, men kun 1000 kr mere for et tv 5 tommer større. Så haster det ikke :)
Af lillejorn
Har netop fået mit tv inden for døren.
Fragten ser ud til at have gået fint, og så selv at fragtmanden trak tv'et lodret ud af vognen, så tror ikke det har ligget ned.

Og det er et lækkert tv :-)
Af ArticFruit
Så kom mit 37" også med fragtmanden, jeg glæder mig til at få det sat til og afprøvet i aften. :)

Det kom stående på højkant en palle, med spændebånd omkring, så med mindre at lastbilen har været væltet undervejs, så kan jeg ikke forestille mig at det har været nede at ligge :)

(B
Af TYBO
Plasmaskærme leveres vist altid på en palle for at undgå at fragmænd fucker op.
Af keler
For helvede.. Jeg sidder med min nye px80 på en dvdafspiller fra lumatron til 399,- købt i kvickly. Godt nok opscalerer den, men billedet ligner bare en million! Hold kæft hvor ser det bare mega mega godt ud. Samte næsten HD look a like.. Jeg har pillet klistermærkerne af - Det tv ryger IKKE retur. Damn hvor er det godt. Glæder mig til om et par 100 timer, så jeg rigtig kan få tv'et fin justeret. Men selv med relativt out of the box indstillinger, ser det bare alt alt for godt ud!

(B (B (B (B (B (B
Af Puryx
Ja mit 42" PX80 kom også med fragtmanden i i morges - jeg nåede lige at sætte det til og se 5 min tv inden jeg måtte smutte på arbejde.

Nu i aften har jeg afprøvet det lidt:

TV: Det ser væsentlig bedre ud på dette tv end jeg har set på mange mange andre fladskærms TV! - selve tunere i TVet virker også væsentlig bedre end i mit gamle TV, da der ikke er nogen interferens på dette tv, hvilket der var på visse kanaler på det gamle.

PS3 1080i signal: For satan! - altig ser bare lækkert ud, og man kan nu endelig fornemme at man få noget ud af den høje opløsning på PS3eren. Selvom TVet ikke har speciel høj opløsning er det MEGET tydeligt at se forskel på om det signal man fodrer PX80eren med har høj eller lav opløsning.

DVD via PS3: Den største overraskelse! Vi smækkede Bourne Ultimatum på, og vi brugte selvsamme udtryk som tidligere nævnt i tråden om det billede som blev leveret: Det ligner en million! Masser af detaljer og et MEGET RENT billede!
Jeg er virkellig imponeret over at en simpel DVDfilm kan se så godt ud i den størrelse.

Jeg mangler stadig at finindstille TVet helt, hvilket jeg vil prøve om lidt - men jeg er helt sikkert tilfreds - meget tilfreds endda, men ok jeg havde også et meget gammelt og lousy LCD tv i forvejen.

Skal jeg finde et par kritikpunkter er det at der ikke er lydindgang til VGA stikket: ergo ingen lyd ind i TVet fra din PC :/
Ligeledes er det også ærgeligt at der ikke sidder et HDMI stik på fronten (hvis man nu fik nogen på besøg med en spillekonsol el. lign) - Dette vidste jeg godt i forvejen, og det er heller ikke noget der kommer til at nage mig.

Jeg kan vel kun stille det op sådan her: Hvis du køber dette tv til ca. 10k kontra et tv til ca. 5k, ja så får du godt nok MEGET mere end dobbelt så meget for dine 10k kontra dine 5k!

... gad vide om nogen gad læse alt det ;)
Af Kratz
Jeg gad godt, og siger mange tak for tilbagemeldingen! :)

Er meget interesseret i Panasonic's 2008 modeller, og det er rart at høre erfaringer fra folk som har fået dem op i stuen.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg gad også! :p Tak for det.

Jeg tror jeg lægger mine planer om Samsung køb på hylden og går i plasma retningen nu ;)
Af Puryx
Jeg må lige rette mig selv mht. kritikken af lydindgang i TVet - der er kun en lydindgang i TVet, men den kan naturligvis benyttes sammen med VGA ind, så man kan altså godt få lyd fra sin PC i TVet :)
Men lyd ind skal altså deles mellem VGA ind og Component ind... ok - det går nok - anskaffede mig et HDMI kabel til PS3eren, så nu er der ingen problemer her ihvf :)
Af mortena1980
Er HDMI-indgangene bag på tv'et eller i siden?
Af Puryx
Du kan nemt finde svaret på nettet - men alle 3 HDMI indgange sidder bag på TVet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7