Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliteMario
Hvis du giver PCBUYIT et momsnummer... Altså et cvr-nummer, med DK foran... f.eks. DK2649987... Så betaler du ikke moms/vat.

Skærmene fra england kommer med engelsk stik... Det er bare sådan et almindeligt kabel som man kender fra skærme og computerer, så bare med engelsk stik i den ene ende... Hvis du ikke har et ekstra kabel liggende kan de købes for ca. 50 kroner...
Af hviid
Tusind tak for hjælpen omkring pcbuyit.co.uk, jeg har fået det info deromkring jeg skulle bruge.

Jeg er nu mere interesseret i noget info omkring hvilken skærm folk anbefaler....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan læse mig til så er 2407WFP-HC et mere sikkert valg end 2408WFP.
Af eliteMario
Jeg valgte 2408WFP fordi den har hdmi indgang, da jeg vil kunne sætte PS3 til med bluray og spil i 1080P native opløsning.

Men hvis man ikke har brug for hdmi og ikke får det, så er 2407WFP-HC nok det sikreste valg, som Yakken siger.
Af hviid
Ok tusind tak, i har ingen holdninger Mht. Dell vs. NEC'en?
Af panch
Jeg læste nogen af de mange indlæg omkring DLP rainbow effecten som Dell 2408WFP'en åbenbart udviser. Jeg ved ikke hvorfor folk er generede over det, et eksempel var at vælge sort desktop, åbne en dosprompt og bevæge øjnene fra side til side. Jeg mener - hvem gør sådan noget under normal brug af monitoren?
Men okay, dem om det. Hvis det er sådanne 'fejl' der bliver kigget efter så kan man sikker finde mange fejl.
Når det er sagt, så havde/har WFP2407-HC også problemer, ghosting blandt andet.

Jeg har haft min WFP2408 i en uges tid nu, og jeg har aldrig været mere tilfreds for en monitor end jeg er for den. Så jeg kan ikke komme med et eneste kritikpunkt. Derimod synes jeg det er kanon med de mange muligheder for input forbindelse, og kortlæseren på siden (som også læser mine SDHC kort fra mit Canon kamera!!).
Så jeg kan ikke andet end anbefale den. Og PCBuyit.co.uk er professionelle, det tog 2 dage at få den hertil.
Brugeravatar
Af nightrhyme
Bryder lige ind i denne tråd.
Var nysgerrig efter at høre om skærmen kan klare hurtige spil ? Ved godt det ikke er verdens hurtigste panel men hvordan klarer skærmen sig i hurtige spil ?
Af eliteMario
Jeg har kun spillet PS3 på den over hdmi, og det kører super, selv i hurtige spil... Men om det er en anden historie ved PC spil ved jeg ikke...
Af panch
På føromtalte HardForum siger folk at det er graverende, at der er et lag på 40-60ms i forhold til en CRT skærm. Til gengæld skriver nogen der - ifølge egne udsagn spiller ret meget - at det ikke har påvirket deres spil.

Så sagt på denne måde: hvis du er hardcore gamer der har super reaktionstid, så vil din performance nok gå lidt ned når du spiller CS:S eller lignende. Det er jo alt andet lige skidt at være ca 4 frames bagud i folhold til en modstander som måske har en CRT skærm.

Jeg har ikke selv spillet på min endnu, men jeg tror det er svært at bedømme ved bare at spille. De gode vil nok bare opleve at de simpelthen er blevet for langsomme.

Hvis du søger på 2408WFP på Youtube kommer der nogle klip frem der viser forskellen. Så det er nok op til dig selv at bedømme.
Af Toppermaestro
Hej. Når jeg prøver at bestille, kan jeg ikke vælge Danmark under country. Hvordan har i bestilt?
Af TYBO
Har en kollega som har 2407WFP-HC og han siger at den har problemer med gaming...både inputlag og ghosting...(FPS spil).

Er TN paneler et problem ?
Hvis jeg skulle vælge en 24" lige nu ville jeg tage denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=408214

Har Vsync med 75Hz.
Men jeg er også gamer med stort G :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Min egen 2407WFP-HC har ingen problemer med inputlag. Om man ser sig gal på den overdrive trailing skærmen har, må være op til den enkelte, for det eksisterer. Dog ikke i det omfang som det har været blæst op til andre steder på nettet.

V-sync ved 75 Hz har ingen effekt ud over den psykologiske. Skærmen kan ikke opdatere med 75 Hz alligevel. Læs mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Og evt. her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&