Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Først og fremmest er jeg meget ked af, hvis nogle mener dette overlapper allerede oprettede foraindlæg, jeg har dog søgt og ikke fundet præcis det jeg søger.

Til Sagen:
Jeg står og vil købe en 24" som jeg primært gaming og amatørgrafik.

Jeg har kigget på Dell 2407WFP-HC og 2408WFP-HC fra pcbuyit.co.uk, først blev jeg meget interesseret da jeg så at 2408WFP-HC var med S-IPS panel, men har så kunnet læse mig frem til herinde at det er det ikke. Er valget mellem de 2 skærme så hip som hap?
http://www.pcbuyit.co.uk/product.asp?de ... 67&sku=204
http://www.pcbuyit.co.uk/product.asp?de ... 67&sku=206

Yderligere har jeg haft kigget på:
LCD2470WNX
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=385179
VX2435wm
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=403781
Men blandt disse 4 skærme ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. I testen af VX2435wm skrives det at det er P-MVA panel, men under panelsøgning skrives der S-MVA panel, og er der egentlig nogen forskel?
Men så kommer spørgsmålet så også S-PVA vs. P-MVA vs. S-MVA?
Jeg ser jo at VX2435wm bliver rost meget rent billedmæssig i dens test, men er S-PVA skærmene bedre?

Yderligere hvis det bliver en Dell skærm, har jeg kigget rundt i forumet, og fundet diverse info om pcbuyit.co.uk, men noget jeg ikke har kunnet finde klar svar på er noget med VAT, en skrev at han fik den uden VAT. er dette normalt for jer andre som har handlet der?
Af mihtjel
Jeg har lige bestilt fra www.pcbuyit.co.uk, og fik at vide at jeg kunne slippe for engelsk VAT hvis jeg havde et dansk momsnummer. Det har jeg ikke, så jeg betaler det - det er alligevel billigere end at købe i Danmark.

Jeg har bestilt en 2408WFP, og har fået at vide at jeg kan få overført garantien til Danmark. Jeg skal nok melde tilbage om den her på forummet så snart den ankommer - forhåbentlig på mandag :-)
Af eliteMario
Jeg har også bestilt en 2408wfp fra pcbuyit... Den skulle gerne komme lidt senere idag...
Af Renoir
Angående 2408WFP, så skulle den, ifølge brugerne på HardForum, have et ret massivt inputlag på 40-60ms.

HardForum
Af drcph
Var også overbevist om at jeg skulle købe den, men rainbow effekten der bliver omtalt på HardForum lyder ikke så godt.
Vil I ikke skrive om jeres oplevelser med skærmen når i modtager den?
I øvrigt er den vel billigst ved http://www.overclockers.co.uk/ da deres shipping er billigere? Husker at Pcbuyit tog omkring £55 i shipping?
Af eliteMario
Er den omtalte inputlag ikke udelukkende et problem med pc-gaming? eller gør det nogen når man f.eks. ser film eller spiller ps3 over hdmi?
Af hviid
Altså efter hvad jeg kan læse mig frem til har alle skærme mere eller mindre input lag, og jeg har personligt aldrig set en fladskærm, hvor man lagde direkte mærke til det.
Af hviid
Hej jer der har købt denne Skærm, vil i ikke venligst poste jeres umiddelbare oplevelser med Dell skærmen, så snart i får den hjem?
Af weller
Hvis man køber fra pcbuyit, er det så ikke engelske strømstik der følger med, der kræver en adapter af en slags?
Af hviid
Engelsk strømstik jo.
Dansk strømstik af samme type som går i din pc, skulle se i skærmen, så det er bare at gå ned til din hardware pusher og købe en for 50 kr.
Af weller
ok, så er det jo nemt nok. :)
Af teddingten
Jeg er lige ved at købe en 24" monitor denne uge, og jeg har valgt en Benq FP241W Den er klar den bedste i klassen på stort set alle reviews og test derude.Prisen er samme pris som dells god 24"monitor og ikke den billige version som i andre køber fra UK.(Dell har nu 3 24" monitors og den i omtaler er den med den billige panel)Men hvis det er kunne til spil og lidt hygge så er det nok ok.Jeg Købt en 24" 245B Samsung ,men afleveret den tilbage næste dag fordi det var bare ikke god nok i farve gammut og den var meget ujævn i forhold til betratnings vinkel.
Af eliteMario
Hvad fabler du om kammerat? Den skærm vi taler om er 2408WFP, og det er altså den dyreste Dell 24" skærm. Den billigste hedder E248WFP, og er ganske rigtigt en billig model, med et TN panel, som måske er ok til at spille spil, men ikke til grafisk arbejde osv.

Den "næst dyreste model" er så 2407WFP-HC som er en top klasse skærm (dog ikke på højde med Eizo's)...

Den skærm vi taler om her er 2408WFP, altså efterfølgeren til 2407WFP-HC...

Benq FP241W er vel en ganske udemærkede skærm, men om det slår Dells 2407WFP-HC eller 2408WFP er jeg ikke så sikker på.

Jeg vælger bl.a. 2408WFP'en fordi den kan vise 1080p i 1x1 pixelmapping, hvilkel jeg har hørt at BenQs ikke kan... altså over hdmi med f.eks. PS3.

Samsungs 245BW er ikke en skærm i samme klasse som hverken 2407WFP-HC eller 2408WFP, men derimod sammenlignlig med E248WFP...

Det er altså ikke den BILLIGE version der er nogen herfra der køber fra PCBUYIT, men enten 2407WFP-HC eller 2408WFP... som er de dyre modeller...

Så læs lige lidt bedre på det næste gang, inden du siger at vi alle køber dårlige billige skærmen, mens du har fundet den hellige gral...
Af hviid
Please... Er der ikke nogen der har lidt bedre info, omkring mit indlæg?