MightyFuma skrev:er der andre der har samme skærm med andre input 
Jeg får ultra nemt hovedpine efter jeg er blevet operaret i hovedet 4 gange over de sidste 10 år..
Det gør at jeg næsten aldrig har ret meget sollys inde i rummet, og dermed har jeg heller ikke skruet ret meget op for lys/kontrast på skærmen..
Jeg har lys på 17.9 og kontrast på sølle 24.2 - det er ALT få lidt kontrast siger mange jeg kender, men det er min skærm, og mit behov..
En der var på besøg som legede lidt med indstillingerne mente ~20 Lys og ~35 Kontrast var godt..
--------------
Nu når jeg har så lidt lys/kontrast på skærmen, er spil og film meget for mørke, men jeg har skruet op for lys ved Video Overlay under nvidia's kontrol panel, og jeg skruer op for lyset inde i de spil jeg spiller.. Så på den måde kommer jeg om med tingene..
Der er ingen garanti for at alle skærmene er ens, så du kan ikke engang være sikker på at en indstilling oplyst fra en anden skærm, giver samme resultat på din skærm..
-------------
Kan ikke lige huske hvad du skulle bruge skærmen til, men er det "bare" film, spil og web browsing - ville jeg nok indstille den til Native farver, og ellers Lys/Kontrast efter hvad DU syntes er godt.. Der er ingen grund til at indstille skærmen som andre har gjort - Det er jo dig, og ikke andre der skal side foran skærmen..
Skal du bruge den til noget hvor korrekte farver er imba vigtigt, kan du ikke bruge råd fra andre alligevel.. Så må du købe en kalibrator..
PS. Hvis jeg sætter min skærm til 100 Lys og 50 Kontrast som BrunoB bruger på hans, så bliver jeg blind på få dage tror jeg.. Og selv hans 50/50 til windows er alt for meget på min skærm, også for folk der ikke som jeg, døjer med hovedpine... Så hans og min skærm er ikke ens.. Der er nok forskellige Firmware versioner til skærmen, med forskellige MAX værdier..
-EDIT-
Husk Skærmen ændre sig meget de første 5-10 min. så vent ~20 min. før du indstiller noget

men det er du nok klar over..